موسیقی تحولی معنوی و الهی در روح انسان ایجاد می‌کند
کد خبر: 3740730
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۷

موسیقی تحولی معنوی و الهی در روح انسان ایجاد می‌کند

گروه فرهنگی- مشاور عالی و رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان با اشاره به اثرات معنوی و روانی موسیقی در انسان گفت: موسیقی تحولی معنوی و الهی در روح انسان ایجاد می‌کند و یک فرد را به درجه معنوی متعالی خواهد رساند.

موسیقی تحولی معنوی و الهی در روح انسان ایجاد می‌کند

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام مهدی فرزی، مشاور عالی و رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان امروز، 31 مردادماه در آیین افتتاحیه هشتمین جشنواره بین‌المللی «دف‌نوای رحمت» که در پردیس سینما بهمن سنندج برگزار شد، اظهار کرد: موسیقی هنری است که می‌تواند انسان را از فرش به عرش برساند.
وی با اشاره به اثرات معنوی و روانی موسیقی در انسان عنوان کرد: موسیقی تحولی معنوی و الهی در روح انسان ایجاد می‌کند و یک فرد را به درجه معنوی متعالی خواهد رساند.
مشاور عالی و رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان با اشاره به اینکه باب جدیدی در موسیقی کهن باز شده که می‌توان موسیقی و نت‌های جدید را در جهت تعالی بشریت ایجاد کرد و افزود: موسیقی ایرانی و کُردی، یک موسیقی مبتنی بر تعالیم اسلامی است و تمام توان خود را در مسیر تعالی انسان گذاشته است.
وی عنوان کرد: موسیقی همچنان که می‌تواند موجب رشد و تعالی انسان باشد، می‌تواند موجب رشد و رونق اقتصادی و زمینه‌ساز بروز یک فرهنگ اجتماعی عظیم و یک نگاه سیاسی مثبت هم شود.
حجت‌الاسلام فرزی ادامه داد: انقلاب اسلامی می‌تواند موسیقی مبتنی بر تعالیم طریقت و شریعت را منتشر کند و آثار ممتاز و درجه یکی تولید کند که در موسیقی جهان تاثیرگذار باشد.
وی با اشاره به اینکه امسال هشتیمن دوره جشنواره دف نوای رحمت را در استان کردستان برگزار می‌کنیم، ذکر کرد: در این جشنواره به سماع پرداخته می‌شود و نام مقدس الله و پیامبر و اولیای خدا ذکر می‌شود که از اضمحلال جلوگیری می‌کند.
مشاور عالی و رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان یادآور شد: خوشبختانه استان کردستان توانسته است که نوای دف را به سایر نقاط جهان ارسال کند و به عنوان پایتخت دف شناخته شود.
یادآور می‌شود؛ در ادامه این مراسم اجرای گروهی دف‌نوازان به سرپرستی شهرام منصوری و تجلیل از داوران مقدماتی هشتمین جشنواره دف نوای رحمت انجام شد.
انتهای پیام

captcha