رقابت ۵۳۵ نفر در مرحله استانی جشنواره قرآنی گل‌های محمدی(ص) و فاطمی(س)
کد خبر: 3741961
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۷

رقابت ۵۳۵ نفر در مرحله استانی جشنواره قرآنی گل‌های محمدی(ص) و فاطمی(س)

گروه فعالیت‌های قرآنی - دبیر برگزاری پنجمین جشنواره قرآنی گل‌های محمدی (ص) و فاطمی (س) استان مرکزی گفت: در مجموع ۵۳۵ نفراز نفرات اول و دوم مرحله شهرستانی به مرحله استانی این دوره از مسابقات راه پیدا کردند که از این تعداد ۲۷۳ نفر دختران و ۲۶۲ نفر پسران بودند.

رقابت 535 نفر در مرحله استانی جشنواره قرآنی گل‌های محمدی(ص)/ مراسم اختتامیه؛ 14شهریورماه

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام محمدرضا شفیعی دبیر برگزاری پنجمین جشنواره قرآنی گل‌های محمدی‌(ص) و فاطمی(س) استان مرکزی عصر روز گذشته ۵ شهریور‌ماه در آیین افتتاحیه مسابقات مرحله استانی پنجمین جشنواره گل‌های محمدی(ص) و گل‌های فاطمی(س) استان مرکزی که به میزبانی شهرستان دلیجان در دانشگاه آزاد نراق برگزار شد، اظهار کرد: در مجموع ۵۳۵ نفر از نفرات اول و دوم مرحله شهرستانی به مرحله استانی این دوره از مسابقات راه پیدا کردند که از این تعداد ۲۷۳ نفر دختران و ۲۶۲ نفر پسران بودند.
وی بیان کرد: آزمون مرحله استانی این دوره از رقابت‌ها در بخش دختران روز شنبه ۳ شهریورماه و بخش برادران ۵ شهریور در رشته های ترتیل، تحقیق، حفظ، مفاهیم و صحت قرائت نماز برگزار شده است.

14 شهریورماه؛ اختتامیه مرحله استانی
وی افزود: مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره گل‌های محمدی(ص)و گل‌های فاطمی(س) استان مرکزی روز چهارشنبه ۱۴ شهریور‌ماه در شهرستان دلیجان با حضور مسئولین استانی و شهرستانی با تقدیر از نفرات برگزیده اول تا سوم مرحله استانی و نفرات اول تا سوم بخش هنری و قرآنی مرحله شهرستانی برگزار می‌شود، لازم به یاد‌آوری است این مراسم به طور زنده از شبکه قرآن سیما و شبکه استانی آفتاب پخش خواهد شد.

رقابت 535 نفر در مرحله استانی جشنواره قرآنی گل‌های محمدی(ص)/ مراسم اختتامیه؛ 14شهریورماه
به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام محمد تقی کرامتی، امام جمعه دلیجان، نیز در این مراسم گفت: با توجه به فرارسیدن عید غدیر خم امیدواریم بتوانیم از برکات این ایام بهره کافی را برده و با برگزاری مرحله استانی پنجمین جشنواره قرآنی گل‌های فاطمی و محمدی شاهد یک جشنواره بالنده‌ای در شهرستان دلیجان باشیم.

مهم‌ترین پایه‌های اسلام
وی ادامه داد: نماز، جهاد، حج، زکات و ولایت از مهم‌ترین پایه‌های اسلام به شمار می‌روند. اگر نظام ولایی به معنای واقعی کلمه حاکم باشد، نماز و زکات در آن تضمین می‌شود. اگر گلبانگ اذان در مساجد طنین‌انداز می‌شود به برکت حکومت اسلامی‌ای است که در راس آن ولایت فقیه است.
اعتبار مسابقات بین‌المللی قرآن به برکت حکومت اسلامی است
امام جمعه دلیجان افزود: امروز اگر مسابقات بین‌المللی قرآن به عنوان مهم‌ترین مسابقات در دنیای اسلام مطرح، دارای اعتبار و مورد توجه است به برکت حکومت اسلامی است.
حجت‌الاسلام کرامتی بیان کرد: اگر امروز بحث نماز و بحث ستاد زکات شکل می‌گیرد و اگر پیام حج ابراهیمی همه ساله توسط رهبر معظم انقلاب بیان می‌شود، به برکت ولایت است.

رقابت 535 نفر در مرحله استانی جشنواره قرآنی گل‌های محمدی(ص)/ مراسم اختتامیه؛ 14شهریورماه

هدف مسابقات، آشنایی دانش‌آموزان با مفاهیم قرآنی است
به گزارش ایکنا، اسماعیلی شهردار نراق نیز در این آیین گفت: افتخار می‌کنیم که این دوره از مسابقات در شهر نراق در حال برگزاری است و باید دانست هدف از شرکت در این مسابقات کسب مقام اول و دوم نیست و مهم‌تر از همه آشنایی دانش‌آموزان با مفاهیم قرآنی است.
انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha