استان مرکزی در اجرای طرح تحول نظام سلامت موفق بوده است
کد خبر: 3744046
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۱

استان مرکزی در اجرای طرح تحول نظام سلامت موفق بوده است

گروه اجتماعی - رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: استان مرکزی در اجرای طرح تحول نظام سلامت جزو استان‌های موفق بوده است.

استان مرکزی در اجرای طرح تحول نظام سلامت موفق بوده است

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حسن طاهراحمدی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک، امروز، 13 شهریور‌ماه در جلسه شورای فرهنگی اجتماعی استانداری که در سالن جلسات برگزار شد گفت: هر سال 2 و نیم میلیارد تومان پرونده بلاتکلیف در بیمارستان‌ها داریم که گاها فراری بوده یا تحت پوشش بیمه نیستند که از این مبلغ یک میلیارد تومان به افاغنه اختصاص دارد.
وی تصریح کرد: از لحاظ علمی در سطح دنیا باید 15 درصد زایمان‌ها سزارین باشد اما در اکثر کشورها بیشتر از این رقم است. در برخی کشورها همچون فرانسه و امریکا این درصد رعایت می‌شود اما در ایران قبل از اجرای طرح تحول نظام سلامت آمار سزارین به 70 درصد رسیده بود که با اجرای این سیاست آمار به 52 درصد رسیده است. استان مرکزی در اجرای طرح تحول نظام سلامت جزو استان‌های موفق بوده است.
به گزارش ایکنا، عابد حقدادی، مدیر کل ورزش و جوانان استان مرکزی، نیز در این جلسه گفت: کانون‌های کارآفرین یکی از وظایف سازمان‌های مردم‌نهاد حوزه جوانان اداره ورزش دنبال می‌شود. با عقد تفاهم‌نامه بین اداره ورزش و جوانان و صندوق کارآفرینی امید کشور در استان مرکزی با اعتبار تخصیص‌‌یافته 22 طرح از سازمان‌های مردم‌نهاد دراستان جمع‌اوری کرده و به صندوق کارافرینی امید استان معرفی شده است.
وی اضافه کرد: از محل اعتبارات و منابع داخلی اداره کل ورزش و جوانان از 32 طرح سازمان‌های مردم‌نهاد در حوزه اشتغال‌زایی، کارآفرینی، کاهش آسیب‌های اجتماعی، افزایش نشاط اجتماعی با اعتباری بالغ بر 204 میلیون تومان حمایت می‌شود. طرح‌ها داوری شده و به محض دریافت وجه از سوی مرکز از سمن‌ها پشتیبانی می‌شود.
به گزارش ایکنا، زهرا فرجی، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استاندار مرکزی، نیز گفت: در راستای سیاست افزایش جمعیت برنامه‌ریزی شده و برنامه‌ها طبق دستور پیش می‌رود. موانع افزایش جمعیت توسط بانوان شاغل در دستگاه‌ها مورد بررسی قرار گرفته است.
وی عدم اجرای قوانین حمایتی از مادران شاغل را از موانع افزایش جمعیت در جامعه هدف عنوان کرد و افزود: طبق تحقیقات به عمل آمده بانوان شاغل در دستگاه‌ها به دلیل ترس از به خطر افتادن امنیت شغلی از 6 ماه مرخصی زایمان به درستی و کامل استفاده نمی‌کنند. عدم امنیت شغلی برای بانوان شاغل قراردادی از دیگر نگرانی‌های بانوان شاغل است.
فرجی ادامه داد: ساعت شیر یکی از الزامات است که طبق قانون باید انجام شود اما به دلیل مشغله کاری گاه بانوان نمی‌توانند از ساعت شیر استفاده کنند، گاهی نیز با عدم همکاری مدیران میانی مربوطه مواجه می‌شوند.
وی تصریح کرد: کاهش ساعت کار مادران تا یک ساعت با وجود داشتن کودک کمتر از 7 سال از جمله قوانینی است که رعایت نمی‌شود، طبق قانون مادران مکلف هستند یک سال قبل از دیگر کارکنان محل خدمت را ترک کند که معمولا این طرح نیز اجرا نمی‌شود.
فرجی اضافه کرد: عدم وجود مهد‌کودک و مرکز نگهداری از کودکان شیرخوار و کودکان زیر 7 سال از دیگر مشکلات بانوان شاغل است. سال‌های قبل دستگاه‌ها مکلف بودند در محل کار مرکزی را جهت نگهداری کودکان و نوزادان شیرخوار ایجاد کنند برای اجرای طرح سال‌ها فاصله افتاد و قانون تغییر کرد اما در حال حاضر دستگاه‌ها می‌توانند مرکزی را برای نگهداری کودکان در نظر گیرند.
به گزارش ایکنا؛ حسین بختیاری، فرماندار اراک نیز از اجرای طرح کارآفرینی در مساجد استقبال کرد و افزود: مساجد این ظرفیت را دارند که بتوانند خدمات خوب تولیدی را انجام دهند. در حال حاضر برخی از مساجد همچون مسجد 14 معصوم(ع) شهرک هجرت اراک با برپایی دار قالی و ... مشغول به درآمد‌زایی هستند.
وی ادامه داد: فرمانداری اراک آمادگی خود را جهت حمایت از مساجدی که توان اجرای طرح‌های کارآفرینی و ارائه خدمات اشتغال‌زایی دارند اعلام می‌کند. بدون شک با توسعه خدمات تولیدی از بروز آسیب‌های اجتماعی و دیگر مشکلات اقتصادی کاسته می‌شود.

 به گزارش ایکنا؛ غلامرضا فتح‌آبادی، مدیرکل دفتر امور اجتماعی فرهنگی استانداری مرکزی، نیز گفت: با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی که قرار براین است که شیوع اعتیاد 25 درصد در جامعه کاهش پیدا کند. طبق آخرین شیوع شناسی شیوع مواد مخدر در حال حاضر 23 درصد است.

وی از برگزاری پنجمین جشنواره قرآنی گل‌های محمدی و فاطمی ویژه دانش‌آموزان استان مرکزی خبرداد و افزود: این جشنواره از تابستان آغاز شده و فردا، 14 مرداد با برگزاری آیین اختتامیه با حضور مسئولان کشوری و استانی به کار خود پایان می‌دهد.

فتح‌آبادی ادامه داد: آغاز 31امین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه کودک و نوجوان در استان با محوریت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به مدت 4 روز برگزارمی‌شود. آغاز طرح ارزیابی دستگاه‌های اجرایی در حوزه حقوق شهروندی، آغاز بررسی روند تحقق اجرای برنامه عمل و نمایه اجتماعی استان با مشارکت 88 دستگاه، برگزاری مسابقات بین‌المللی کشتی آزاد جام یادگار امام راحل و جام آفتاب از دیگر برنامه‌های اجرایی است.

وی اضافه کرد: طرح بازدید مدیران از خانواده محرومان و آسیب‌پذیر اجرایی شده است که زمان‌بندی برنامه‌های دیدار با کمک بهزیستی و کمیته امداد صورت گرفت. مرحله اول در 6 ماهه دوم سال جاری با مشارکت 121 مدیرکل و رئیس دستگاه اجرایی اغاز می‌شود و در طول 24 هفته از 360 خانواده تا پایان سال بازدید می‌شود. این برنامه در شهرستان‌ها با محوریت شهرستان‌ها دنبال می‌شود.
انتهای پیام

captcha