مسابقات قرآن؛ وسیله‌ای برای نیل به موفقیت‌های قرآنی/ اهمیت اقامه فرهنگ قرآنی
کد خبر: 3749974
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۳

مسابقات قرآن؛ وسیله‌ای برای نیل به موفقیت‌های قرآنی/ اهمیت اقامه فرهنگ قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی - پیشکسوت و چهره قرآنی کشور با بیان اینکه مسابقات قرآن هدف نیست بلکه وسیله‌ای است برای نیل به موفقیت‌های قرآنی، افزود: باید همت کرد تا مسابقات آبرومند برگزار شود؛ اقامه فرهنگ قرآن بسیار مهم است و همه موظفیم در این حوزه گام برداریم.

مسابقات قرآن، وسیله‌ای است برای نیل به موفقیت‌های قرآنی/ اهمیت اقامه فرهنگ قرآنی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حبیب‌الله صابری‌نسب، پیشکسوت و چهره قرآنی کشور در جلسه هم‌اندیشی اداره کل اوقاف استان با جامعه قرآنی در راستای برگزاری مرحله سراسری چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن اوقاف به میزبانی اراک که شامگاه روز گذشته، دوم مهرماه در سالن جلسات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی برگزار شد، به سخن امام راحل که فرمودند: اگر قرآن نبود باب معرفت اللهی بسته می‌شد، استناد کرد و با اشاره به شهدای کربلا گفت: تمام شهدای کربلا قرآنی هستند. بهتر است اسامی قاریان، معلمان و مفسران قرآن کربلا در قالب فرهنگ‌نامه عاشورا استخراج و در اختیار نوجوانان و جوانان قرار گیرد.
وی بیان کرد: مسابقات قرآن هدف نیست بلکه وسیله‌ای است برای نیل به موفقیت‌های قرآنی. باید همت کرد تا مسابقات آبرومند برگزار شود. اقامه فرهنگ قرآن بسیار مهم است و همه موظفیم در این حوزه گام برداریم.
صابری‌نسب ادامه داد: درگذشتگان قرآنی را فراموش نکنید. می‌شود در خلال مسابقات از پیشکسوتان به ویژه آنانی که ناشناس هستند یاد شود. حضور دانش‌آموزان در مسابقات بسیار ضروری است.

مسابقات قرآن، وسیله‌ای است برای نیل به موفقیت‌های قرآنی/ اهمیت اقامه فرهنگ قرآنی
همچنین حسین محمدی‌هزاوه، مدیرعامل اتحادیه مدغم نیز در این جلسه گفت: محل برگزاری مسابقات به دلیل حاشیه بودن و نداشتن پارکینگ یکی از مشکلات است. هم‌جواری با شهربازی و عدم برنامه‌ریزی جهت برگزاری نمایشگاه در کنار مسابقات از دیگر نواقص است.
وی از آمار کم نمایندگان استان در فینال مسابقات قرآن اوقاف ابراز نارضایتی کرد و افزود: اوقاف به سازمان فشار آورد تا از امتیاز میزبانی استفاده کرده و نمایندگانی برای رشته‌های قرآنی معرفی شوند. حضور جامعه قرآنی در کنار اوقاف نشان از همدلی و احساس مسولیت جامعه قرآنی دارد.
محمدی با اشاره به استفاده از قاریان استان در مراسم افتتاحیه و اختتامیه اضافه کرد: استان دارای داوران بنامی است که مورد توجه استان‌های دیگر هستند. چطور استان نباید اینقدر اختیار داشته باشد تا از داوران خود استفاده کند و خیلی راحت داوران خط می‌خورند؟

مسابقات قرآن، وسیله‌ای است برای نیل به موفقیت‌های قرآنی/ اهمیت اقامه فرهنگ قرآنی
به گزارش ایکنا، قاری، فعال قرآنی اراک نیز گفت: تعدد دست‌اندرکاران در هر حوزه به تقویت برنامه‌های اجرایی کمک می‌کند. داشتن کارت شناسایی و لباس متحد‌الشکل از دیگر موارد مورد توجه است.
وی گفت: استفاده از عوامل اجرایی قرآنی از دیگر مواردی است که باید به آن توجه کرد. مسابقات عمومی قرآنی و توجه به تغذیه متسابقان نباید فراموش شود. برگزاری دوره آموزشی ویژه خواهران از دیگر مواردی است که باید به آن توجه شود.

حجت‌الاسلام عبدالله حسینخانی، رئیس اداره قرآنی اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، در پاسخ به نمایندگان جامعه قرآنی گفت: در مرحله اول بازنگری عوامل فنی تهران سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری به ناچار مورد تأیید قرار گرفت اما به دلیل نداشتن ارتفاع لازم و جایگاه مناسب مسابقات مورد قبول نبود پس از آن مجتمع کوه نور مورد بررسی قرار گرفته و به تایید عوامل فنی تهران رسید. از سوی دیگر مجتمع کوه نور کامل در اختیار اوقاف است و هیچ محدودیتی از لحاظ پارکینگ و محدوده ترافیکی ندارد.
وی در پاسخ به سوال عدم استفاده از داوران بومی اظهار کرد: امسال استان مرکزی ۱۰ داور بومی در مرحله استانی داشت. ما تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا از ظرفیت‌های استان استفاده شود.
وی گفت: پیگیری های لازم جهت افزایش سهمیه متسابقان استان مرکزی انجام شده است ولی سازمان اعلام کرد که بر اساس آئین نامه چنین امکانی وجود ندارد. تمام دغدغه‌های خانم قاری در اتاق فکر مورد بررسی قرار گرفته و به موقع اجرایی می‌شود. تاکنون چندین دوره آموزشی برگزار شده آخرین دوره نیز ۱۲ مهر ویژه بانوان با حضور استاد ابوالقاسمی برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام حسینخانی اضافه کرد: همه مقدمات برای میزبانی فراهم است. استقرار تیم پزشکی، دستگاه‌های خدمات‌رسان، دکتر تغذیه و مشاور از دیگر اقدامات است. کارت‌های شناسایی برای تمامی عوامل صادر شد. اهدای هدیه عمومی، سوغات اراک، برپایی مسابقه پیامکی و حضوری از دیگر طرح‌های اجرایی است.
انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha