مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ تجلیل از عوامل برنامه‌ساز طرح قرآنی ۱۴۵۲
کد خبر: 3750539
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۶

مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ تجلیل از عوامل برنامه‌ساز طرح قرآنی ۱۴۵۲

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ خبر برگزاری مراسم تجلیل از عوامل برنامه‌ساز طرح ۱۴۵۲، یکی از اخبار مهم قرآنی صفحات معارفی خبرگزاری‌های کشور طی روزگذشته، چهارم مهرماه بود.

مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ تجلیل از عوامل برنامه‌ساز طرح قرآنی ۱۴۵۲

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ خبر برگزاری مراسم تجلیل از عوامل برنامه‌ساز طرح تابستانی قرآن، کتاب زندگی(۱۴۵۲) و افتتاحیه طرح پاییزی، یکی از اخبار مهمی است که طی روز گذشته چهارشنبه، چهارم مهرماه بر روی خروجی صفحات معارفی خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مختلف کشور منتشر شده است.
تسنیم
اخبار صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم طی چهارم مهرماه هیچ‌کدام در حوزه تخصصی قرآن کریم قرار نداشت و در سایر حوزه‌های معارفی دیگر به‌ویژه حوزه عترت منعکس شده‌ بود.
این صفحه از خبرگزاری تسنیم، اقدام به انتشار خبری با عنوان «نام‌نویسی صدور روادید زائران اربعین» کرده است و با توجه به اطلاع‌رسانی در رابطه با مراسم عظیم اربعین حسینی و پیگیری مردم شریف ایران در این رابطه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
در بخش‌هایی از این خبر اربعینی آمده است: «شهریار حیدری، دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: با احتساب 4 کنسولگری عراق در استان‌های خراسان، کرمانشاه، خوزستان و تهران؛ 20 دفتر موقت در نقاط مختلف کشور متناسب با جمعیت و جغرافیای آن مناطق از چهارشنبه 4 مهرماه آماده صدور روادید برای زائرین اربعین حسینی هستند.
وی اضافه کرد: این تعداد نسبت به سال گذشته که 12 دفتر بود؛ 100 درصد افزایش یافته و به 24 دفتر رسیده است.
حیدری درباره هزینه سفر اربعین ادامه داد: هزینه سفر اربعین را سازمان حج و زیارت برآورد کرده که شامل روادید، کارگزاران، بیمه و درمان است که شهروندان و زائران می‌توانند با مراجعه به سامانه سماح آن را ملاحظه کنند».
فارس
چهار خبر روزگذشته صفحه قرآن و فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس نیز همانند ایام گذشته و طبق روال معمول این صفحه با خبر تلاوت ترتیل صفحه 466 قرآن کریم توسط شهریار پرهیزکار، حافظ بین‌المللی کل قرآن کریم آغاز شده است، همچنین در ادامه دو خبر دیگر با عناوین «محل برگزاری مسابقات سراسری قرآن مشخص شد» و « ثبت‌نام 200 قاری و موشح در کاروان اعزامی به مراسم اربعین حسینی» بر روی خروجی این صفحه منتشر شده است.
صفحه قرآن و فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس خبری با عنوان «محل برگزاری مسابقات سراسری قرآن مشخص شد» را منعکس کرده که این خبر به عنوان تیتر اصلی این صفحه انتخاب شده و در بخش‌هایی از آن نیز آمده است: «چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از ۱۰ مهر با حضور برترین قاریان و حافظان قرآن کشور در شهر اراک کار خود را آغاز می‌کند. طبق هماهنگی‌ مسئولان برگزاری این دوره از رقابت‌ها، مسابقات در مجتمع فرهنگی کوه نور شهر اراک برگزار خواهد شد. این مجتمع دارای همه امکانات رفاهی و فرهنگی است و هتل محل اسکان شرکت‌کنندگان هم در همین محل قرار دارد. برای اقامت شرکت‌کنندگان و عوامل اجرایی مسابقات دو هتل امیرکبیر و پیام در نظر گرفته شده که شرکت‌گنندگان در هتل امیرکبیر و عوامل در هتل پیام اسکان خواهند داشت».
مهر
دو خبر با عناوین «طرح قرآنی ۱۴۵۲ عامل موثری برای انس با قرآن است» و «مصوبه اساسنامه دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم ابلاغ شد» بر روی خروجی صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری منتشر شده که هر دو خبر نیز در حوزه تخصصی قرآن کریم جای دارند.
صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر خبری با عنوان «طرح قرآنی ۱۴۵۲ عامل موثری برای انس با قرآن است» را منتشر کرده که مربوط به سخنان روزگذشته حمید شاه‌آبادی، معاون صدای سازمان صدا و سیما در مراسم تجلیل از عوامل برنامه‌ساز طرح تابستانی قرآن، کتاب زندگی(۱۴۵۲) و افتتاحیه طرح پاییزی است که در بخش‌هایی از این خبر قرآنی آمده است: «آیین اختتامیه طرح تابستانه قرآن کتاب زندگی و افتتاحیه این طرح چهارم مهرماه در معاونت صدای جمهوری اسلامی ایران با حضور حمید شاه‌آبادی معاون صدای جمهوری اسلامی ایران، حجت الاسلام حمید محمدی، دبیر شورای توسعه فرهنگی قرآنی و جمعی مدیران و مسئولین رادیویی برگزار شد.
در این مراسم شاه آبادی معاون صدا ضمن قدردانی از تمامی مدیران حاضر در این طرح گفت: قرآن به عنوان کتاب زندگی باید در تمام شئون نقش آفرین باشد و جامعه ای قرآنی نخواهد بود مگر اینکه سبک زندگی قرآنی و انس با قرآن داشته باشیم. در این صورت نقطه عزیمت به تمام حرکات خواهد بود.
وی ادامه داد: طرح قرآنی ۱۴۵۲ عامل موثری برای تسریع در این انس قرآنی است. انس با قرآن ابزار و وسایلی می خواهد و رسانه نقش آفرینی بیشتری در ارتباط با قرآن داشت چه آنها که انس با قرآن داشتند و چه کسانی که آرام آرام با این طرح همراه شدند».
باشگاه خبرنگاران جوان
سه خبر از هشت خبر صفحه قرآن و عترت خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان که عناوین «تفسیر آیات ۱۱-۱۵ سوره توبه»، «کدام آیه از قرآن مصداق بارز وفاداری حضرت عباس (ع) است؟» و «محل برگزاری مسابقات سراسری قرآن مشخص شد» دارند، در حوزه تخصصی قرآن کریم جای داشته و مابقی اخبار نیز در دیگر حوزه‌های معارفی منتشر شده‌اند.
یکی از اخبار قرآنی امروز این صفحه از باشگاه خبرنگاران جوان که عنوان «کدام آیه از قرآن مصداق بارز وفاداری حضرت عباس(ع) است؟» دارد، خبری قابل تأمل و بسیار خواندنی است که در بخش‌هایی از آن نیز آمده است: «حجت‌الاسلام سیدجواد بهشتی سخنران و کارشناس مذهبی درباره درس‌های قرآنی واقعه عاشورا گفت: یکی از بهترین یاران امام حسین(ع)، حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) است. شخصیتی که آیه «یؤثِرُونَ عَلَی َنْفُسِهِمْ وَلَوْ کانَ بِهِمْ خَصاصَةٌ»؛ مومنان جان و منفعت دیگران را به خودشان ترجیح می دهند، گرچه خودشان در سختی و مشکلات هستند. حضرت عباس(ع) با اینکه پرچمدار و میان‌دار خیمه‌های اهل بیت(ع) بود، اما از همه تشنه‌تر پیش رفتند و در کنار علقمه به یاد اهل حرم بودند و منفعت خودشان را بر منفعت خاندان رسول الله (ص) ترجیح ندادند».
ایرنا
«قصه‌های پیامبر و فرزندانش؛ کتابی عاشورایی برای نوجوانان» و «انتشارات معارفی نیازمند تکیه بر حوزه پژوهش است»، عناوین دو خبر امروز صفحه معارف خبرگزاری جمهوری اسلامی را تشکیل می‌دهند که این دو خبر نیز در حوزه قرآنی نبوده و در دیگر حوزه‌های معارفی منعکس شده‌اند.
ایسنا
تعداد پنج خبر با عناوین «اندیشمندانی که به نام امام حسین(ع) می‌بالند»، «نام نویسی صدور روادید زائران اربعین از امروز»، «تشرف بانوی مسیحی به اسلام شیعی در رشت»، «نمایشگاهی به یاد «استاد صفر فولادگر» و «حوزویان باید با مردم همدردی کنند» تا این لحظه بر روی خروجی صفحه دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان منعکس شده که این اخبار نیز قرآنی نبوده و در حوزه‌های مختلف معارفی قرار دارند.
ایبنا
تنها خبری که بر روی خروجی صفحه دین خبرگزاری تخصصی کتاب ایران منعکس شده، خبری با عنوان «قطره‌ای از دریای معارف عاشورا برای زندگی امروز» است که این خبر نیز در حیطه عاشورایی است.
میزان
صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان که زیر نظر قوه قضائیه قرار دارد، هیچ خبری را بر روی خروجی خود منتشر نکرده و آخرین خبر این صفحه که عنوان «جایگاه و منزلت حضرت عباس (ع) از نگاه امام چهارم شیعیان» دارد نیز مربوط سوم مهر است.

انتهای پیام 

captcha