هدف از برگزاری مسابقات سراسری قرآن، استفاده از ظرفیت‌های قرآنی است
کد خبر: 3752938
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۷
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی:

هدف از برگزاری مسابقات سراسری قرآن، استفاده از ظرفیت‌های قرآنی است

گروه فعالیت‌های قرآنی - حجت‌الاسلام دلاوری گفت: استفاده از ظرفیت‌های قرآنی و ایجاد انگیزه بین نوجوانان و جوانان از جمله اهداف برگزاری مسابقات است.

هدف از برگزاری مسابقات سراسری قرآن، استفاده از ظرفیت‌های قرآنی است

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، دومین اختتامیه مرحله سراسری مسابقات قرآن اراک، شامگاه امشب، 13مهر برگزار و با اهدای جوایز نفرات برتر رشته‌های حفظ 10 جزء، 20 جزء و قرائت ترتیل به کار خود پایان داد.
حجت‌الاسلام حسین دلاوری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، در گفت‌و‌گویی دو نفره با مجری برنامه گفت: ستاد عالی مسابقات قرآن اوقاف در سه ستاد راهبری، معین و اجرایی گنجانده شده است. وظیفه مدیریت ستاد راهبری برعهده سازمان اوقاف است که از امروز در اراک مستقر میشوند. ستاد معین توسط استاندار و با دبیری مدیرکل اوقاف انجام میپذیرد. ستاد اجرایی نیز با ریاست مدیرکل اوقاف و دبیری رئیس اداره قرآنی اوقاف انجام وظیفه میکند.
وی گفت: پرچم مسابقات 41اُمین دوره مسابقات قرآن اوقاف سال گذشته از ارومیه تحویل شد و با شروع سال جدید برنامه‌ریزی جهت برگزاری مسابقات آغاز شد.
وی تصریح کرد: جلسات رسمی ما از تاریخ 2 اردیبهشت سال جاری برگزار شد. کمیته‌های 11 گانه با مدیریت مدیران استان و دبیری نمایندگان اوقاف تشکیل شد، همه دستگاه‌ها دست به دست هم دادند تا مسابقاتی در شأن متسابقان قرآنی برگزار شود. این دوره از مسابقات نتیجه همدلی و وحدت مسئولان استانی و شهرستانی است.
دلاوری اضافه کرد: اصراری به برگزاری مسابقات در مرکز استان نداشتیم اگر تمام امکانات برگزاری در یکی از شهرستانها وجود داشت قطعا همان شهرستان میزبان مسابقات بود. استفاده از ظرفیت‌های قرآنی و ایجاد انگیزه بین نوجوانان و جوانان از جمله اهداف برگزاری مسابقات است.
به گزارش ایکنا، داوود تاجران، شهردار اراک، نیز گفت: خوشبختانه در راستای برگزاری مسابقات قرآن اوقاف شاهد یکدلی و وحدت بین مسئولان استان هستیم. کمیته تبلیغات با شهرداری بود و سعی داشتیم برنامه‌ها به بهترین شکل ممکن اجرایی شود.
وی تصریح کرد: داشتن مسئولیت کمیته تبلیغات شهری مسابقات قرآن بهترین سمت بنده در طول خدمت کاری است. برای تحقق اهداف مساجد، مدارس، تکایا، سپاه، بسیج، صدا و سیما ما را همراهی کردند.
تاجران در پایان اظهار کرد: با گذشت 40 سال از انقلاب خدمات بسیار خوبی در سطح کشور انجام شده است، باید بر تلاش‌ها بیفزاییم تا در حوزه قرآن به پیشرفت‌های عالی دست پیدا کنیم.
انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha