گزارش ایکنا از چهارمین روز مسابقات قرآن/حضور کودکان با بیماری‌های خاص
کد خبر: 3752971
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۴

گزارش ایکنا از چهارمین روز مسابقات قرآن/حضور کودکان با بیماری‌های خاص

گروه فعالیت‌های قرآنی - چهارمین روز از مسابقات سراسری قرآن کریم به میزبانی استان مرکزی و شهرستان اراک به رقابت‌های رشته‌های حفظ ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و ترتیل اختصاص داشت.

گزارش ایکنا از چهارمین روز مسابقات سراسری قرآن کریم/ از استقبال خادمان قرآن تا اهدای گل به میهمانان

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، رقابت متسابقان رشته‌های حفظ 10 جزء، 20 جزء و ترتیل، 13 مهر با حضور 28 شرکت‌کننده برگزار شد. مسابقات رأس ساعت 8 صبح با تلاوت منصور گل‌محمدی از استان یزد آغاز شد. ترتیب متسابقان بدین صورت بود که بعد از حفظ 10جزء، حفظ 20 جزء و ترتیل تلاوت داشتند و مسابقات تا ساعت 11:45 دقیقه ادامه داشت.
قسمت دوم مسابقات از ساعت 15 پس از نماز و استراحت با تلاوت مهدی جوزی از قزوین در رشته تلاوت آغاز شد. متسابقان تا ساعت 19:10 با هم رقابت کردند. طبق اعلام قبلی قرار بر این بود که اختتامیه سه رشته و اهدای جوایز با حضور مهدی قره‌شیخلو، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم کشور برگزار شود.
در رشته حفظ 10 جزء اسامی برگزیدگان به این شرح است:
رضا علی‌نژاد از بوشهر/ عالی
میثم یوسفی از مرکزی /عالی
محمد سیلاوی از خوزستان /عالی
وحید ترکمان دهنوی از مازندران /عالی
علی سبزه از خراسان رضوی /عالی
علی قنبری از البرز /ممتاز
همچنین در رشته حفظ 20 جزء اسامی برگزیدگان به این شرح است:
سعید قره‌داشی از خراسان رضوی/ شایسته تقدیر
ایمان شیخ از بوشهر/ عالی
حسام فیوضی از خراسان رضوی/ عالی
مجتبی قدبیگی از تهران/ عالی
سیدامیدرضا رحیمی از گیلان/ ممتاز
رضا حسنی از خراسان رضوی/ ممتاز
در رشته قرائت ترتیل نیز اسامی برگزیدگان به این شرح است:
مجید شمخانی از همدان/ عالی
سید حجت ترحمی از خراسان رضوی/ عالی
سید حامد حسینی از خراسان رضوی/ عالی
مهدی کشاورز از فارس/ ممتاز
امین صیدی از کرمانشاه/ ممتاز
فؤاد مولودی از کردستان/ ممتاز
حضور کودکان با بیماری‌های خاص از دیگر نکات قابل توجه است. فاطمه بیمار است و آنژوکت در دست، به مشاهده مسابقات آمد او دختری هنرمند است که با دستان کوچک خود گل‌های کاغذی را درست کرده و به نیت شفای همه بیماران به متسابقان هدیه می‌دهد. نگاهش غریبانه بود و کلی حرف داشت از او درباره حضورش پرسیدم که گفت: فاطمه میرزاخانی کلاس هفتم هستم. این گل‌ها را خانم منصوری آوردند یکی را یاد دادند و بقیه را خودم درست کردم.
وی ادامه داد: گل‌ها را درست کردم و دوست دارم به شرکت‌کنندگان قرآنی هدیه دهم. مادرم و خانم منصوری مرا تشویق کردند تا گل درست کنم و هدیه دهم نیتم شفای همه بیماران است و امیدوارم خدا همه را شفا دهد.

گزارش ایکنا از چهارمین روز مسابقات سراسری قرآن کریم/ از استقبال خادمان قرآن تا اهدای گل به میهمانان
فاطمه در مورد آرزوی قرآنی‌اش گفت: دوست دارم که همه مردم جهان مسلمان شوند و قرآن را تلاوت کنند. من سعی دارم در قرائت فعالیت داشته باشم خیلی علاقه دارم در مسابقات دانش‌آموزی شرکت کنم ولی هنوز به آن سطح نرسیدم که در مسابقات شرکت کنم.
وی بیان کرد: تمرین می‌کنم امسال در مسابقات دانش‌آموزی شرکت کنم. فضای مسابقات را خیلی دوست داشتم چرا که به من آرامش می‌داد. از مسابقات یاد گرفتم همه مردم باید قرآن را با دقت بخوانند تا اشکالی در این زمینه نداشته باشند حتی اگر در مسابقات شرکت هم نمی‌کنیم اشکالی ندارد اما باید بتوانیم قرآن را از رو بخوانیم.
فاطمه حفظ قرآن یکی دیگر از آرزوهایش بود، که در این رابطه گفت: مدارس تمام شود حتما در کلاس حفظ شرکت می‌کنم. در مدرسه قرآنی ثبت‌نام کردم و باید جزء سی‌ام را سال اول حفظ کنم. طول درمانم را در بیمارستان می‌گذرانم معلمان برای تدریس به بیمارستان می‌آیند به محض اینکه به مدرسه باز گردم قطعا حفظ جزء سی را به اتمام می‌رسانم.
برای اقامه نماز به نمازخانه رفتم که متوجه شدم دبیر اجرایی مسابقات و دبیر کمیته فرهنگی داخل نمازخانه غذا می‌خورند از آنان علت را جویا شدم گفتند ما از امتیازات سالن غذاخوری عوامل و هتل امیرکبیر استفاده نمی‌کنیم. سعی می‌کنیم آخرین نفرهایی باشیم که غذا می‌گیریم و در همین نمازخانه میل می‌کنیم.
در راستای برگزاری مسابقات عوامل تشریفات که وظیفه سنگین خوشامدگویی را برعهده دارند و سعی دارند نظم به بهترین شکل ممکن برقرار شود جزء افرادی هستند که دیده نمی‌شوند به سراغ آنان رفتم که ضمن عرض خداقوت در مورد انگیزه‌هایشان بپرسم.
مجتبی قنبری، کارمند و خادم امامزاده محمد عابد(ع) اراک دعوتم را پذیرفت و گفت: خداوند به ما لیاقت داده در آستان این امامزاده واجب‌التعظیم خدمت کنیم خدمت به قرآن اوجب واجبات است. بنده بسیار خرسندم که در خدمت شرکت‌کنندگان و داوران قرآنی هستم و با تمام توان از آنان استقبال می‌کنم.
وی ادامه داد: خدمت‌رسانی ما از ساعت 8 صبح آغاز شده و تا ساعت 24 ادامه دارد. برگزاری مسابقات قرآن در این سطح در استان برگزار نمی‌شود. نوجوانان و جوانان استان نیاز به انگیزه‌های بیشتر دارند که برگزاری مسابقات در چنین سطحی به آنان جرأت گام برداشتن در میادین بزرگتر را می‌دهد.
عزت‌الله خلجی، عضو کارگروه تشریفات مرحله سراسری مسابقات سراسری قرآن اراک، اسقبال از نمایندگان قرآنی دیگر استان‌ها وظیفه ما است. بی‌شک ما میزبان هستیم و استقبال باید شایسته انجام شود. خدمت به قرآن وظیفه است و توفیق خدمتگزاری سعادتی است که به همه اعطا نمی‌شود.
وی ادامه داد: اگر زیرساخت‌ها برای برگزاری مسابقات کشوری دستگاه‌های دیگر در استان آماده شود بسیار پسندیده است. ما ظرفیت برگزاری مسابقات را داریم.
مسابقات با برگزاری مراسم اختتامیه پرونده رشته‌های حفظ 10 جزء، 20 جزء و قرائت ترتیل چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن اراک بسته شد. مهمان ویژه مراسم مهدی قره شیخ‌لو، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم کشور اعلام شده بود که بدون حضور وی این مراسم برگزار شد.
حجت‌الاسلام دلاوری مدیرکل اوقاف استان مرکزی و رئیس ستاد اجرایی مسابقات در گفت‌و‌گویی با مجری برنامه‌های انجام شده این ستاد را تشریح کرد. تاجران شهردار اراک نیز در این مراسم فعالیت در حوزه قرآن را جزو بهترین ماه‌های کاری خود بیان کرد.
یادآوری می‌شود که علاوه بر تجلیل از نفرات برتر هر رشته از خانواده معظم شهید بهزاد شفیعی و شهید سیدحسین میروهابی نیز تجلیل شد.
انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha