گفت‌و‌گو با شرکت‌کننده روشندل مسابقات/ هدفم، بسط اخلاق قرآنی در جهان است
کد خبر: 3753472
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۳

گفت‌و‌گو با شرکت‌کننده روشندل مسابقات/ هدفم، بسط اخلاق قرآنی در جهان است

گروه فعالیت‌های قرآنی - شرکت‌کننده روشندل مسابقات قرآن کریم ابراز امیدواری کرد که تا آخرین لحظه عمرم بتوانم قرآن را با صوت مناسب و حرفه‌ای قرائت کنم و در مسابقات بین‌المللی شرکت کنم و نام ایران و رفتار و اخلاق قرآنی را در جهان بسط دهم. روز‌به‌روز خودم را برای رسیدن به این هدف آماده می‌کنم.

گفت‌و‌گو با شرکت‌کننده روشندل مسابقات/ هدفم، بسط اخلاق قرآنی در جهان است

امیدرضا رحیمی، شرکت‌کننده روشندل رقابت‌های حفظ 20 جزء مرحله سراسری مسابقات قرآن کریم، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، گفت: از سن 7 سالگی فعالیت‌های قرآنی را در مؤسسه قرآنی جابربن‌عبدالله‌انصاری آغاز و بعد از آن کلاس‌های خود را حرفه‌ای دنبال کردم.
وی تصریح کرد: پس از حفظ 4 جزء، وارد عرصه قرائت شدم و در مسابقات بین‌المللی روشندلال جهان اسلام در تهران سال 97 رتبه دوم قرائت را کسب کردم. در مسابقات دولتی دانشجویان رتبه اول را در رشته حفظ کل کسب کردم که نماینده اعزامی برای مسابقات ملی هستم.
رحیمی افزود: سطح مسابقات در این دوره بسیار خوب است. وقتی 11 نفر در فینال راه می‌یابند قطعا بهترین‌ها هستند. نمره‌دهی در مرحله فینال مویرگی بوده و از حساسیت بالایی برخوردار است. اجرای من امروز خوب بود و راضی‌ام. مسابقات اوقاف بالاترین مسابقات کشوری است.
وی درباره میزبانی اراک هم گفت: وقتی وارد اراک شدم و امکانات را دیدم برایم قابل تصور نبود. همه از استان‌های بزرگ به نیکی یاد می‌کنند تعجب می‌کنم چرا از این شهر حرفی به میان نیست اگر هم باشد فقط صنعتش را می‌گویند در صورتی‌که پتانسیل‌های بسیار خوب قرآنی و سطح بالایی دارد. این ظرفیت‌ها باید در کشور انعکاس داده شود. هماهنگی عوامل اجرایی در حوزه برنامه‌ریزی خوب بود. داوران به دلیل رعایت مسائل عدالت نمره‌دهی هر بخش از رشته را به سه داور دادند که میزان خطا را کاهش می‌دهد.
رحیمی ابراز امیدواری کرد که تا آخرین لحظه عمرم بتوانم قرآن را با صوت مناسب و حرفه‌ای قرائت کنم و در مسابقات بین‌المللی شرکت کنم و نام ایران و رفتار و اخلاق قرآنی را در جهان بسط دهم. روز به روز خودم را برای رسیدن به این هدف آماده می‌کنم. بسیار علاقمندم تمام مردم جهان با هویت ناب ایرانی آشنا شوند. یکی دیگر از آرزوهایم تبلیغ قرآن برای کشورهای دیگر است.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه ظهور حضرت شکل نگرفته است همه مسئولان به این امر واقف هستند که نمی‌توانیم صددرصد روح قرآن را در مسابقات جاری کنیم. جاری شدن کامل روح قرآن در جامعه در زمان ظهور است. اما تغییراتی که در قوانین مسابقات حاکم شده است تلاش دارد روح قرآن در مسابقات و جامعه حاکم شود. بهم خوردن رتبه‌بندی یکی از دلایلی است که می‌تواند زمینه رشد را فراهم کند.
وی با اشاره به اینکه تمرکز و انس داشتن با قرآن رمز پیروزی است، اظهارکرد: افرادی که می‌خواهند روح قرآن را جاری کنند خودشان قرآن را زیاد بخوانند، عمل کرده و به دیگران بیاموزند. فردی که قصد دارد به سمت قرآن حرکت کند به قرآن به دید مالی نگاه نکند. قرآن را برای خود قرآن بخواند، بهانه مسابقات این است که قرآن زیاد تلاوت شود. مطالبه مردم از قرآن بیشتر باشد وقتی محفل برگزار می‌شود و تعداد کمی مردم حضور دارند متولیان اهمیتی به هزینه‌کرد نمی‌دهند اما وقتی مطالبه زیاد باشد هزینه بیشتر شده و بهای بیشتری به قرآن می‌دهند.
انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha