حضور پیشکسوتان قرآنی پررنگ‌تر از جوانان/ قاریان به تلاوت طولانی عادت ندارند
کد خبر: 3753788
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۹
گزارش ایکنا از ششمین روز برگزاری مسابقات سراسری قرآن؛

حضور پیشکسوتان قرآنی پررنگ‌تر از جوانان/ قاریان به تلاوت طولانی عادت ندارند

گروه فعالیت‌های قرآنی - ششمین روز از مسابقات سراسری قرآن کریم به میزبانی استان مرکزی و شهرستان اراک مانند روز پنجم به رقابت‌ رشته‌های حفظ کل و قرائت تحقیق اختصاص داشت.

حضور پیشکسوتان قرآنی پررنگ‌تر از جوانان/ قاریان به تلاوت طولانی عادت ندارند

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، روز ششم مسابقات سراسری قرآن کریم به میزبانی اراک در سال چهل‌و‌یکم از صبح ۱۵ مهر با تلاوت حسین درستکار از هرمزگان رأس ساعت ۸:۳۵ دقیقه آغاز شد.
در ادامه سعید شاهرخی از کرمان، محمد خاکپور از خراسان رضوی، نوید رزم‌جو از فارس، محمد‌جواد مرادی از قم، محمدرضا اکبریان از اصفهان و محمدرسول تکبیری از تهران محفوظات خود را به انتخاب قرعه ارائه دادند.

حضور پیشکسوتان قرآنی پررنگ‌تر از جوانان/ قاریان به تلاوت طولانی عادت ندارند
حجت‌الاسلام عبدالله حسینخانی، دبیر اجرایی مسابقات سراسری اراک، به خبرنگار ایکنا گفت: برنامه‌ها برای میزبانی از ماه‌ها قبل آماده شده است، اهداف با کمیته‌های مختلف تعریف شده و سعی داشتیم قدم به قدم آنان را اجرایی کنیم اما قطعاً کمبودهایی داریم که اگر منصفانه باشد می‌پذیریم.

حضور پیشکسوتان قرآنی پررنگ‌تر از جوانان/ قاریان به تلاوت طولانی عادت ندارند
حیدر کسمایی، داور بین‌المللی مسابقات سراسری قرآن اراک، در گفت‌و‌گو با ایکنا گفت: مسابقات رشته حفظ کل و تحقیق از سطح خوبی برخوردار است. شیوه جدید قرائت 20 دقیقه‌ای و 5 دقیقه‌ای خوب بود اما تلاوت 20 دقیقه‌ای متسابق را خسته می‌کند. بهتر بود در مدت زمان کمتری باشد. با اجرای این شیوه مشخص شد متسابق که از 12 دقیقه می‌گذرد نمی‌داند چه کند. تلاوت‌های طولانی نشان داد که هنوز قراء به تلاوت طولانی عادت نکردند. همچنین میزبانی استان مرکزی از برگزاری مسابقات قرآن راضی‌کننده بود.
امیر آقایی، داور مسابقات سراسری قرآن در رشته حفظ، گفت: بهترین‌های کشور در طی چند مرحله آزمون حضور دارند. سطح مسابقات بسیارعالی و رقابت‌ها نزدیک به هم و تنگاتنگ بود. میزبانی استان مرکزی و اراک بسیار خوب بود. بنده به نوبه خود از آنان تشکر می‌کنم. نزدیکی سالن مسابقات و اسکان از شاخص‌های مهم میزبانی است.

حضور پیشکسوتان قرآنی پررنگ‌تر از جوانان/ قاریان به تلاوت طولانی عادت ندارند
سید‌باقر تقوی عراقی، رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان مرکزی، نیز گفت: مسابقات نباید تنها به رشته و دستگاه خاصی محدود شود. مسابقات باید متناسب با سن و گروه خاصی باشد تا همه بتوانند از این مزایا استفاده کنند و زمینه آشنایی مردم با قرآن فراهم شود. کارهایی که انجام شده خوب است اما کافی نیست. باید کودکان را با قصص قرآنی آشنا کنیم.

حضور پیشکسوتان قرآنی پررنگ‌تر از جوانان/ قاریان به تلاوت طولانی عادت ندارند
آیت‌الله سپاسی آشتیانی، مدیرحوزه علمیه استان مرکزی، گفت: استان ما بیشترین نقش را در اسلام و جمهوری اسلامی ایران داشته است. این استان به عنوان مادر حوزه علمیه قم هم حساب می‌شود؛ لذا برگزاری مسابقات برای این استان بسیار ارزشمند است. سوابق استان مرکزی از لحاظ فرهنگی، پزشکی و علمی بی‌نظیر است. باید تلاش کنیم سهمیه بیشتری بگیریم تا برنامه‌های قرآنی بیشتری در استان داشته باشیم.
یادآور می‌شود که رقابت حفظ استقامتی بین متسابقان حفظ کل نیز از عصر امروز ساعت ۱۵ با تلاوت علیرضا سامری از خوزستان به مدت ۳۵ دقیقه آغاز می‌شود. این مرحله با تلاوت محمدجواد دلفانی از تهران، محمود نوروزی از تهران، مجتبی علیرضالو از تهران، ابوذر کرمی از مرکزی، محمدعلی شریعتی از قم، رضا گلشاهی از خراسان رضوی و سعید علی‌اکبری از قزوین ادامه دارد.
بازدید شهرجردی سرپرست جهاد دانشگاهی استان مرکزی، به همراه فراهانی، معاون پشتیبانی، مرادی معاون فرهنگی و مبارکی معاون پژوهشی از دیگر حواشی ششمین روز مسابقات است. سرپرست جهاد دانشگاهی ضمن تقدیر از مجموعه خبرگزاری ایکنا برای انعکاس اخبار آنلاین و دقیق، ابراز کرد: برای ارتقای این خبرگزاری طرح و برنامه‌هایی در شورای خبرگزاری در نظر گرفته شده است.
رقابت رشته‌های قرائت تحقیق از ساعت 15 با تلاوت مهدی شجاعی از خراسان رضوی به مدت 20 دقیقه‌ آغاز شد. ادامه رقابت‌ها تا ساعت ۱۷:۴۵ دقیقه بدین شرح بود: مختار دهقان از خراسان رضوی قرائت ۵ دقیقه‌ای، مهدی غلام‌نژاد از تهران قرائت ۲۰ دقیقه‌ای، امین عبدی از کرمانشاه قرائت ۵ دقیقه‌ای، کاظم آذرپیرا از خوزستان قرائت ۲۰ دقیقه‌ای، هادی موحد امین از تهران قرائت ۵ دقیقه‌ای، امید حسینی‌نژاد از تهران قرائت ۲۰ دقیقه‌ای، حسین پورکویر از خراسان رضوی قرائت ۵ دقیقه‌ای، سیدحمیدرضا مقدسی از قم قرائت ۲۰ دقیقه‌ای، مجید فقیه از اصفهان قرائت ۵ دقیقه‌ای و مجتبی محمدبیگی از تهران قرائت ۲۰ دقیقه‌ای.
پس از اقامه نماز مغرب و عشاء رقابت از ساعت ۱۹:۰۸ دقیقه با تلاوت سیدجاسم موسوی از خوزستان با قرائت ۵ دقیقه‌ای ادامه پیدا کرد. با تلاوت علی خشنود از تهران با قرائت ۲۰ دقیقه‌ای، محسن قاسمی از تهران با قرائت ۵ دقیقه‌ای، هادی اسفندیانی از خراسان رضوی با قرائت ۲۰ دقیقه‌ای و حبیب صداقت از تهران با قرائت ۵ دقیقه‌ای پرونده رقابت رشته قرائت تحقیق برادران در سال چهل و یکم بسته شد.
به گزارش ایکنا، حضور علاقه‌مندان شهرستانی به قرآن را در طول شش روز شاهد بودیم. به گفته دیبر اجرایی مسابقات هیچ اجباری برای حضور وجود نداشت و همه از قبل ثبت‌نام شده بودند، اما جای خالی صندلی جامعه قرآنی همچنان احساس می‌شد. حضور پیشکسوتان قرآنی پررنگ‌تر از جوانان قرآنی احساس شد. انتظار می‌رفت جوانان حافظ و قاری خانم و آقا بیشتر از این مسابقات استقبال کنند، اما در واقع این طور نبود.
انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha