لزوم آشنایی کودکان با قصص قرآنی/ مسابقات به رشته‌های خاص محدود نشود
کد خبر: 3754365
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۵

لزوم آشنایی کودکان با قصص قرآنی/ مسابقات به رشته‌های خاص محدود نشود

گروه فعالیت‌های قرآنی - رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان مرکزی با بیان اینکه همه اقشار جامعه به شکلی باید با قرآن آشنا شده و در زندگی خود از تعالیم آن استفاده کنند، گفت: ما باید کودکان را نیز با قصص قرآنی آشنا کنیم.

لزوم آشنایی کودکان با قصص قرآنی/ مسابقات نباید به رشته‌های خاص محدود شود

سید‌باقر تقوی‌عراقی، رئیس هیأت نظارت بر انتخابات استان مرکزی در حاشیه برگزاری مسابقات سراسری قرآن اراک در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، به آیه شریفه «قَدْ جَاءَكُم‌ مِنَ اللَهِ نُورٌ وَ كِتَـٰبٌ مُّبِينٌ» استناد کرد و گفت: قرآن بزرگترین نعمت خدا به بشریت است. خداوند هدایت بیرونی و تکوینی را از دو راه نزول پیامبران و کتاب آسمانی در نظر گرفته است.
وی تصریح کرد: خداوند به پیامبران دستور داده است با استفاده از کتاب آسمانی مردم را هدایت کنند. ما خدا را سپاسگزاریم که خداوند این مسیر را برای هدایت ما فراهم کرده است. هر کدام از ما مسلمانان موظف هستیم قرآن را در زندگی خود وارد و از معارف بی‌نهایت این کتاب شریف استفاده کنیم.

لزوم آشنایی کودکان با قصص قرآنی
تقوی اظهار کرد: همه اقشار جامعه به شکلی باید با قرآن اشنا شده و در زندگی خود از تعالیم آن استفاده کنند. ما باید کودکان را با قصص قرآنی آشنا کنیم. همچنین باید برای شناخت افراد جامعه در هر سن و گروهی که هستند؛ متناسب‌سازی شود چراکه قرآن پاسخگوی همه نیازهای بشر است.
این مقام مسئول ادامه داد: مسابقات نباید تنها به رشته و دستگاه خاص محدود شود. مسابقات باید متناسب با سن و گروه خاص باشد تا همه بتوانند از این مزایا استفاده کنند. اگر روح و جان قرآن در جان ما تجلی پیدا کند می‌شود گفت بخش اعظم راه نورانی را طی کرده‌ایم.

همه دستگاه‌ها و ادارات فضایی را برای تقویت فعالیت‌های قرآنی فراهم کنند
تقوی افزود: رهبری فرمودند راه نورانی قرآن بعد از انقلاب در کشور باز شده است. همه دستگاه‌ها و ادارات فضایی را برای تقویت فعالیت‌های قرآنی فراهم کنند. برای رسیدن به این مهم نیازمندیم همه مسئولان در صحنه باشند. فضا برای آشنایی با معارف الهی باز شده است. این فضا برای بهره‌گیری کافی نیست لذا باید از این بیشتر برای قرآن سرمایه‌گذاری کرد.

تلاش کنیم دستورات قرآن را درزندگی پیاده کنیم
رئیس هیأت نظارت بر انتخابات استان مرکزی در پایان گفت: زمینه آشنایی مردم با قرآن فراهم شود. کارهایی که انجام شده خوب است اما کافی نیست. قطعاً باید زیرساخت‌ها و فضای بیشتری ساخته شود. همه باید تلاش کنیم دستورات قرآن را در زندگی پیاده کنیم.

لزوم آشنایی کودکان با قصص قرآنی/ مسابقات نباید به رشته‌های خاص محدود شود
آیت‌الله کاظم سپاسی آشتیانی، مدیر حوزه علمیه استان مرکزی نیز در گفت‌و‌گو با ایکنا، گفت: قرآن پیام زندگی خداوند متعال و دستور حیات طیبه است لذا کار در حوزه قرآن و فعالیت قرآنی بسیار ارزشمند است.

میزبانی استان مرکزی از چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن اراک نعمت الهی است
وی ضمن تبریک و تقدیر از برگزار‌کنندگان مسابقات قرآن اراک، تصریح کرد: میزبانی استان مرکزی از چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن اراک نعمت الهی است که بعد از استقرار جمهوری اسلامی ایران کشور ایران نصیب مردم این استان شده است. مسابقات قرآن در رشته‌ها و بخش‌های مختلف ارزشی است که به برکت وجود امام نهادینه شد و با وجود رهبری تقویت شد.
آیت‌الله سپاسی با اشاره به سابقه فرهنگی، قرآنی و علمی استان مرکزی، بیان کرد: استان ما بیشترین نقش را در اسلام و جمهوری اسلامی ایران داشته است. این استان به عنوان مادر حوزه علمیه قم هم حساب می‌شود لذا برگزاری مسابقات برای این استان بسیار ارزشمند است.
آیت‌الله سپاسی در خصوص میزبانی استان گفت: میزبانی مسابقات کار خیلی ساده‌ای نیست. استان دارای ظرفیت‌هایی است که می‌تواند مسابقات را در چنین سطحی برگزار کند اما برای رسیدن به این مرحله نیاز به پیگری دارد. استان مرکزی از لحاظ نیروی انسانی، برنامه‌ریزی، سخت‌افزاری و نرم‌افزاری قابلیت‌های خاص برگزاری مسابقات را دارد.
وی ادامه داد: ممکن است ظرفیت‌های استان در حد استان‌های بزرگ نباشد ولی سوابق استان مرکزی از لحاظ فرهنگی، پزشکی، علمی بی‌نظیر است. باید تلاش کنیم سهمیه بیشتری بگیریم تا برنامه‌های قرانی بیشتری در استان داشته باشیم البته برگزاری جشنواره گل‌های محمدی و فاطمی گامی بلند برای فعالیت جدید قرآنی بوده و یک پایه جدید برای برنامه‌های قرآنی که نباید نادیده گرفته شود.
انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha