آمادگی قاریان و حافظان کشور برای عمل به قرآن و گسترش این شجره طیبه در جهان
کد خبر: 3756107
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۲
آیت‌الله دری نجف‌آبادی تاکید کرد:

آمادگی قاریان و حافظان کشور برای عمل به قرآن و گسترش این شجره طیبه در جهان

گروه فعالیت‌های قرآنی - نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: امروز قاریان و حافظان کشور برای تفسیر، تبیین، عمل به قرآن و گسترش این شجره طیبه در کشور و جهان آماده هستند.

آمادگی قاریان و حافظان کشور برای عمل به قرآن و گسترش این شجره طیبه در جهان

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی صبح امروز 23 مهرماه با حضور در آیین اختتامیه چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در بخش بانوان که به میزبانی استان مرکزی در مجتمع کوه نور اراک برگزارشد، اظهار کرد: در 1400 سال قبل قرآن ناطق بشارت داده است به اصلی که امنیت، عدالت، آزادی و آزادگی، انسانیت و فضیلت بود و امروز پس از گذشت 14 قرن نیز این آثار و برکات قرآن را شاهد هستیم.
وی ادامه داد: امروز بنا بر تاکید مقام معظم رهبری برای تربیت 10 میلیون حافظ باید تلاش کرد، امروز قاریان و حافظان کشور برای تفسیر، تبیین، عمل به قرآن و گسترش این شجره طیبه در کشور و جهان آماده هستند.
امام جمعه اراک افزود: امیدواریم این کلاس قرآنی، کلاس قیامتی باشد. یاد شهدای گرانقدر قرآنی استان و امام راحل را گرامی می‌داریم.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی اظهار کرد: در سال 1335 هجری قمری در بدترین شرایط جنگ اول و ناامنی فراوان کشور از جمله شخصیت‌هایی مانند حاج آقا نورالدین اراکی ناچار به مهاجرت کشور شد. وی 23 جزء قرآن را به عنوان «القرآن و العقل» تفسیر کرد و با کم‌ترین امکانات این کار را انجام داد و باید این سرمایه بزرگ و کار ارزشمندی را قدر بدانیم و کار گسترده‌تری، تصحیح و چاپ جدیدی در 10 جلد از این کتاب به عنوان یک یادگار بزرگ و با عظمت انجام شود.
وی خاطر‌نشان کرد: امیدواریم در آینده مردان بزرگی مانند نراقی‌ها، امام‌ها، آیت‌الله‌العظمی اراکی‌ها و... در این استان و تمامی استان‌ها بدرخشند و بار عظیم قرآن، معنویت، اخلاق، شهود، حضور، زیارت را در کشور ترویج کنند.
وی بیان کرد: جوانان به جای اینکه در دام دشمنان گرفتار شوند درراه خدمت به قرآن، اسلام و ولایت گام بردارند.
انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha