برگزاری آموزش‌های پیوسته برای حافظان و قاریان توسط اوقاف
کد خبر: 3756281
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۲
تشیعی‌فرد پیشنهاد داد:

برگزاری آموزش‌های پیوسته برای حافظان و قاریان توسط اوقاف

گروه فعالیت‌های قرآنی - داور مسابقات قرآن گفت: با توجه به اینکه بچه‌های استان مرکزی در بخش بانوان خیلی خوش ندرخشیدند امیدوارم اداره اوقاف که یکی از متولیان اصلی آموزش و فراگیری قرآن است، آموزش‌های پیوسته برای حافظان و قاریان برگزار کند.

لزوم برگزاری آموزش‌های پیوسته برای حافظان و قاریان توسط اوقاف

اعظم تشیعی‌فرد، داور مسابقات قرآن اراک در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، گفت: با توجه به اینکه من اولین دوره داوری در مرحله کشوری‌ام را تجربه می‌کردم سطح مسابقات خوب بود. خوشبختانه در داوری بخش تجوید هیچ‌گونه اعتراض نداشتیم.
وی تصریح کرد: میزبانی خیلی عالی بود و نقاط مثبت بسیاری را شاهد بودیم البته ضعف‌هایی هم داشت. یکی از نقاط ضعف این بود که سالن داوری خواهران در بخش حفظ 10جزء، 20 جزء و ترتیل که جدای از متسابقان بود، نور کم بود و تهویه هم نداشت وقتی که به سالن وارد می‌شدیم رطوبت محیط داوران را اذیت می‌کرد.
تشیعی‌فرد اضافه کرد: یکی از نقاط منفی این بود که ساعت داوری در روزهای اول مسابقات بسیار فشرده بود و این مهم داوران را اذیت می‌کرد. با توجه به عدم تهویه و وجود نور کم و فشردگی کار، خسته کننده بود. این دوره از داوری بر اساس مشورت بود به نظرم حضور داوران در محل تلاوت دارای مزایا و معایبی است اینکه متسابق داور را نمی‌بیند شاید از استرسش کم می‌شود اما گاهی هم متسابق با دیدن داور به حواس جمع بودن داور آسوده می‌شود. اما من از جدا بودن سالن داوری رضایت داشتم.
تشیعی‌فرد در پاسخ به سؤال نحوه انتخابش به عنوان داور مسابقات سراسری قرآن اراک هم گفت: تقریبا رزومه کاری‌ام را سال 96 برای سازمان اوقاف ارسال کردم، بعد از رایزنی‌های انجام شده قرار بر این بود که سال گذشته در مسابقات مرحله کشوری از من استفاده شود اما به دلایلی این اتفاق نیفتاد.
وی ادامه داد: امسال بعد از مسابقات استانی یعنی در مرداد از تهران با من تماس گرفتند و مرا برای شرکت در دوره ارتقا داوری و و حضور در آزمون دعوت کردند، این دوره 5 روز و به میزبانی قم برگزار شد. در این دوره استاد ستوده نیا تدریس داشته و داوران را در مراحل مختلف محک زد. بنده 10 تلاوت را در رشته‌های قرائت و حفظ داوری کردم که امتیازهای من بسیار به امتیاز استاد نزدیک بود. خوشبختانه بعد از آن دوره من برای داوری مرحله کشوری اوقاف دعوت شدم.
تشیعی‌فرد ادامه داد: با توجه به اینکه بچه‌های استان در بخش بانوان خیلی خوش ندرخشیدند امیدوارم اداره اوقاف که یکی از متولیان اصلی قرآن است آموزش‌های پیوسته برای حافظان و قاریان برگزار کند.
وی اضافه کرد: استان متسابقان خوبی در بخش خواهران داشت، اختلاف امتیازهای متسابقان استان با دیگر رقبا کم بود. نباید این افراد به حال خود رها شوند. برای آنان برنامه‌ریزی شود و برای آموزش آنان برنامه مدون با حضور اساتید مجرب در نظر گرفته شود. از حمایت قاریان و حافظان نوجوان و جوان نباید غفلت کرد. در حوزه داوری شاید می‌توانستیم افراد بیشتری را داشته باشیم. برای حضور داوران استان در مراحل کشوری اوقاف بهتر است رزومه آنان برای سازمان ارسال شود تا سال‌های آتی شاهد حضور داوران استان مرکزی در مسابقات متعدد کشوری باشیم.
تشیعی‌فرد اضافه کرد: همبستگی بین افراد قرآنی متاسفانه خیلی کم است. گاهی اوقات اتفاقات و رفتارهایی رخ می‌دهد که از جامعه قرآنی بعید است. گاه رفتارهایی با جوانان و نوجوانان دارند که آنان را از حضور در مجالس قرآنی سرد می‌کنند اما وقتی وارد فضای هنری می‌شویم فضای آنان را بسیار گرم وصمیمانه می‌بینیم. حتی انتقادها هم در فضایی دوستانه مطرح می‌شود اما فضای قرآنی ما در حال دو دستگی است که آینده خوبی نخواهد داشت.
وی اظهار کرد: درست است که تلاوت قرآن بسیار حائز اهمیت است اما اگر به تدبر و عمل به کلام وحی بپردازیم قطعا موفق‌تر خواهیم بود. بهتر است قاریان و حافظان علاوه بر فعالیت در این رشته‌ها در حوزه مفاهیم نیز وارد شوند. بهترین کار این است که افراد خودسازی کنند.
انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha