پرستاران جلوه زیبای ایثارگری را در ۸ سال رشادت به ثبت رساندند
کد خبر: 3780379
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۹

پرستاران جلوه زیبای ایثارگری را در ۸ سال رشادت به ثبت رساندند

گروه فرهنگی ــ منتخب مردم اراک در خانه ملت با بیان اینکه پرستاران جلوه زیبای ایثارگری را در ۸ سال رشادت از خود برجای گذارده و به ثبت رساندند، اظهار کرد: رزمندگان پرستار در این دوران از هیچ تلاش و کوششی دریغ نکردند و در بدترین شرایط منطقه به خدمت‌گزاری مشغول بودند.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، مراسم جشن فرشتگان رحمت ویژه روز پرستار شامگاه روز گذشته،۲۱دی به همت گروه فرهنگی تبلیغی انوار‌الهدایة اراک با حضور سید‌مهدی مقدسی، نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی، سیدمحمد جمالیان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی و جمعی از مسئولین و پرستاران نمونه در سالن زیتون هلال احمر اراک برگزار شد.
سید‌مهدی مقدسی، منتخب مردم اراک، خنداب و کمیجان در خانه ملت، در این همایش گفت: پرستاران از جمله افراد تأثیرگذار در دوران دفاع مقدس بودند و در راستای خدمت به رزمندگان، شهید یا جانباز شدند.
وی با بیان اینکه پرستاران جلوه زیبای ایثارگری را در ۸ سال رشادت از خود برجای گذارده و به ثبت رساندند، اظهار کرد: رزمندگان پرستار در این دوران از هیچ تلاش و کوششی دریغ نکردند و در بدترین شرایط منطقه به خدمت‌گزاری مشغول بودند.
مقدسی تصریح کرد: پرستاران در همه شرایط به بیماران خدمت کرده و خدمات آنان به هیچ‌وجه قابل توصیف نیست، رسیدگی آنان به بیمار قیمت ندارد، آنان در سخت‌ترین شرایط، رفتاری فرشته‌گونه و انسان‌گونه داشته و برای رفاه حال بیماران از آسایش خود می‌گذرند. آنان پرستاری را تاجایی که آرامش به بیمار بازگشته و مشکلاتش رفع شود انجام می‌دهند.
این مقام مسئول با تأکید بر اینکه پرستاران تلاش دارند خدمتی را که قبول کردند به نحو شایسته عملیاتی کنند، ادامه ‌داد: وقتی از پرستاران در مورد انگیزه‌هایشان و دلیل پذیرش این شغل می‌پرسم در جواب می‌گویند لبخند رضایت بیمار برای ما بهترین انگیزه است و این لحظه را با هیچ‌چیز معاوضه نمی‌کنیم.
مقدسی با اشاره به اینکه الگوی همه پرستاران حضرت زینب سلام‌الله‌علیها است، اظهار کرد: ایشان بعد از واقعه کربلا رسالتی بر دوش داشت که آن را به نحو احسن انجام داد و از خود اقداماتی بر جای گذارد که هیچ‌گاه تکرار نمی‌شود.
وی خبرداد: در برنامه ششم و بودجه‌های سنواتی علی‌رغم فشارهای ناشی از تحریم سعی داریم در کمیسیون آموزش و تلفیق دغدغه‌هایی که امسال با آن مواجه بودیم و ایجاد شده برطرف شود. ساماندهی نظام بانکی از جمله مواردی است که به آن پرداخته می‌شود، با اجرای ۱۰ بند در نظر گرفته شده سعی داریم دغدغه مردم را برطرف کنیم.
مقدسی بابیان اینکه امید است دهه فجر انقلاب امسال متفاوت از سال‌های قبل باشد، اظهار کرد: علی‌رغم آگاهی، بصیرت، شناخت و مقاومت مردم باعث شده دشمن ناامید شده و زمزمه‌های مذاکره سر داد که ایران قبول نکرد.
وی اضافه کرد: ما به دنبال این هستیم که شاغلین به ویژه مشاغل سخت همچون پرستاری در بودجه سال ۹۷ بهتر از آنچه دولت پیشنهاد کرده است دیده شود، امید است خروجی کمیسیون تلفیق رفع مشکلات مردم باشد.

پرستاران، در سخت‌ترین شرایط رفتاری فرشته‌گونه دارند
سید محمد جمالیان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی نیز ضمن تبریک روز پرستار گفت: کار درمان کار تیمی است و پرستاران در نتیجه مطلوب درمان، نقش بسزا و ارزنده‌ای دارند و مطمئنا رضایت‌مندی ایجاد نمی‌شود مگر اینکه تیم کار خود را با دقت و هماهنگ انجام دهد.
وی بیان کرد: حرفه پرستاری به دلیل اینکه مستقیم با درد و آلام مردم در ارتباط است بسیار مورد توجه است، گاه بیمار غیر از دردهای جسمی دردهای روحی را هم بیان می‌کند لذا پرستاران دلسوزانه و عاشقانه آرامش را به بیمار باز می‌گردانند.
وی ادامه‌داد: دستورالعمل‌های اجرایی چند سال اخیر وظیفه پرستاران را سخت‌تر کرده است، در بخش دولتی میزان ضریب پرستار به تخت مطلوب نیست، در استان مرکزی میزان ضریب پرستار به تخت ۹ دهم است که با استانداردهای کشوری که یک و هشت دهم است فاصله داریم و همین باعث شده هر پرستار کار دو نفر را انجام دهد.
انتهای پیام

captcha