رضایت ۱۰۰ درصدی مردم از برق‌رسانی در کشور
کد خبر: 3787460
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۸
استاندار مرکزی تاکید کرد:

رضایت ۱۰۰ درصدی مردم از برق‌رسانی در کشور

گروه سیاست و اقتصاد ــ سیدعلی آقازاده گفت: گسترش شبکه برق به حد غیر‌قابل قیاس با زمان قبل از انقلاب است که در تولید ادوات در صنعت برق به پیشرفت‌های بسیار چشم‌گیری رسیده‌ایم، تمام نیروهای فعال در حوزه شبکه توزیع برق وظایف خود را به خوبی انجام می‌دهند و امروز ۱۰۰ درصد جمعیت مردم ایران از شبکه توزیع برق رضایت‌مندی کامل دارند.

رضایت ۱۰۰ درصدی مردم از برق‌رسانی در کشور

به گزارش ایکنا از استان مرکزی سید‌علی آقازاده، استاندار مرکزی صبح امروز دوشنبه، 15 بهمن‌ماه با حضور در شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی به منظور افتتاح 13 پروژه این شرکت، گفت: شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی علاوه بر نگاه به توسعه برق استان، به حوزه‌های زیست‌محیطی اجتماعی و فرهنگی نیز توجه داشته است.
آقا زاده تصریح کرد در کل کشور در سال ۵۶ میزان برق مصرفی بین ۵۰۰۰ تا ۶۰۰۰ مگابایت بود اما امروز برق مصرفی به ۷۰ هزار مگابایت می‌رسد که نشان دهنده کار بزرگی است که در موضوع بر‌ق‌رسانی انجام شده و می‌تواند به عنوان یکی از مهم‌ترین فعالیت‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی معرفی شود.
وی از حضور نیروهای متخصص برق‌رسانی در تولید برق تقدیر کرد و گفت: تجهیزات برق‌رسانی بسیار پیشرفته است و امروز خیلی از تجهیزات در کشور ساخته می‌شود در حالی که در سال‌های قبل از انقلاب تمام قطعات از خارج وارد می‌شد امروز بیش از ۹۰ درصد ادوات و ابزار شبکه توزیع برق‌رسانی داخلی است.
استاندار مرکزی ادامه داد: گسترش شبکه برق به حد غیر‌قابل قیاس با زمان قبل از انقلاب است که در تولید ادوات در صنعت برق به پیشرفت‌های بسیار چشم‌گیری رسیده‌ایم، تمام نیروهای فعال در حوزه شبکه توزیع برق وظایف خود را به خوبی انجام می‌دهند و امروز ۱۰۰ درصد جمعیت مردم ایران از شبکه توزیع برق رضایت‌مندی کامل دارند.
استاندار مرکزی مردم را به صرفه‌جویی دعوت کرد و بر لزوم اجرای برنامه‌های اجباری تأکید کرد و گفت: ما باید قبول کنیم و تعارف نداریم که در صنعت برق و مصرف برق دچار اسراف‌کاری هستیم و باید خود را به سطح استانداردهای جهانی برسانیم سرانه مصرف ایران ۳ برابر سرانه جهانی است. در جامعه‌ای که اسراف را دوست ندارند درست نیست که بخواهیم مصرف برق را به صورت حداکثری داشته باشیم متاسفانه اسراف در حال فرهنگ شدن است و باید از فرهنگ‌سازی اشتباه جلوگیری کنیم چراکه تولید برق برای کشور گران تمام می‌شود و پولی که از مردم دریافت می‌شود هزینه‌های تولید برق را نمی‌دهند.

رضایت ۱۰۰ درصدی مردم از برق‌رسانی در کشور
استاندار مرکزی در ادامه افتتاح پروژه‌های خود در اداره آبفای استان مرکزی و در نشست با مدیران و مسئولان این اداره گفت: شرکت آب و فاضلاب شرکتی دولتی و محلی است و مردم از فعالیت این شرکت راضی هستند وقتی نگاه به گذشته و آینده می‌کنیم متوجه می‌شویم که اقدامات و خدمات گسترده در این زمینه صورت گرفته است و وزارت نیرو در دو بخش آب و برق خدماتی شاخصی را انجام داده است.
آقازاده اضافه کرد: کارهای بزرگی برای کلان‌شهر انجام می‌شود و خوشبختانه اراک جزو اولین کلان‌شهرهایی است که شبکه فاضلاب را راه‌اندازی کرده و می‌تواند در آینده‌ای نزدیک به ۱۰۰ درصد برسد.
وی اظهار کرد: ما در تابستان امسال که سال بحرانی را پشت سر گذاشتیم قریب به ۵۰ روز آبرسانی دستی و با تانکر انجام شد که امیدواریم با بارش‌های خوب امسال و در تابستان سال ۹۸ این مشکل را نداشته باشیم.
انتهای پیام

captcha