هدف مشترک پلیس و رسانه ارتقای احساس امنیت در جامعه است
کد خبر: 3792078
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۷

هدف مشترک پلیس و رسانه ارتقای احساس امنیت در جامعه است

گروه اجتماعی - فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: هدف مشترک پلیس و رسانه ارتقای احساس امنیت در جامعه است، ممکن است پلیس به تنهایی بتواند در حوزه امنیت ورود پیدا کند ولی در جامعه باید احساس امنیت مطلوب و متناسب با شرایط موجود وجود داشته باشد، در این بخش رسانه‌ها هستند که می‌توانند با گرفتن التهابات کاذب جامعه به افزایش احساس امنیت مردم کمک کنند.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سردار کیومرث عزیزی، فرمانده انتظامی استان مرکزی، روز گذشته اول اسفند در دومین نشست هم‌اندیشی پلیس با اصحاب رسانه که در سالن جلسات فرماندهی انتظامی برگزار شد، گفت: هدف مشترک پلیس و رسانه ارتقای احساس امنیت در جامعه است، ممکن است پلیس به تنهایی بتواند در حوزه امنیت ورود پیدا کند ولی در جامعه باید احساس امنیت مطلوب و متناسب با شرایط موجود وجود داشته باشد، در این بخش رسانه‌ها هستند که می‌توانند با گرفتن التهابات کاذب جامعه به افزایش احساس امنیت مردم کمک کنند.
وی با تأکید براینکه ارزش احساس امنیت از امنیت بیشتر است، اظهار کرد: در شاخص احساس امنیت پلیس نمی‌تواند اقدام خاصی انجام دهد و نقش اصحاب رسانه در این امر بسیار ضروری است، ما به نفع مردم باید حوزه احساس امنیت را افزایش دهیم. معاونت اجتماعی می‌تواند از قدرت و پتانسیل رسانه در اعتلای حس امنیت در اجتماع استفاده کند.
سردار عزیزی بیان کرد: امروز رسانه‌ها در همه جوامع و جامعه ما قدرت خوبی دارند، در این حوزه از قدرت رسانه باید در جهت اصلاح رفتار، رویکرد، رفع دغدغه‌های مردم استفاده شود. رسانه‌های قوی با ورود جدی می‌توانند رسانه‌های زرد را اصلاح یا از جرگه فعالیت خارج کنند، به طور مثال اگر توهین به شخصی می‌شود رسانه‌های دیگر درصدد نشر آنان نباشند بلکه با قدرت انتقاد کنند.
وی در ادامه به ارتباط خوب مردم با رسانه اشاره کرد و افزود: پیام‌های رسانه‌ها در زندگی روزمره مردم نقش به سزایی دارد، همه ما شاهدیم وقتی پیامی در فضای مجازی با هدف آرامش یا التهاب نشر داده می‌شود تاثیر انعکاس آن را در جامعه می‌بینیم.
سردار عزیزی اظهار کرد: علی‌رغم اینکه ما همه اصحاب رسانه را انسان‌های فرهیخته می‌دانیم بعضا مشاهده می‌شود برخی از اصحاب رسانه از قوانین و مقررات کم‌اطلاع هستند یا از حوزه اختیارات مدیران و دستگاه‌های مختلف مطلع نیستند، به طور مثال خواسته‌ای متعلق به شهرداری است از دستگاه دیگر طلب می‌کنند و این امر برای اصحاب رسانه خوشایند نیست.
وی ابراز کرد: انتظار داریم اصحاب رسانه برنامه‌های خود را در اهداف کوتاه مدت، روزانه، ماهیانه و سالیانه و اهداف بلند مدت تعریف کنند، اصحاب رسانه موضع خود را برای ورود به کاهش آسیب‌ها مشخص کنند، چند نفر از اصحاب رسانه برای خود راهبرد تنظیم کرده در حوزه انتخابات چگونه می‌تواند به مردم خدمت‌رسانی کند تا نمایندگان خوبی را انتخاب کنند. قدرت شما تأثیرگذار است اگر درست استفاده کنید.
سردار عزیزی با اشاره به سرعت نشر اخبار، اضافه کرد: نشر اخبار کذب باعث می‌شود تا اعتماد مردم نسبت به آن رسانه سلب شود، اخبار مربوط به پلیس را سعی داریم با دقت و صحیح در اختیار رسانه جهت نشر قرار دهیم، امکان دارد همه واقعیت‌ها بنا بر ضروریات بیان نشود اما آنچه بیان می‌شود عین واقعیت است.
وی گفت: در تولید محتوا بایستی چارچوب‌ها رعایت شود، بررسی، تحلیل داده داشته باشیم و با تحلیل داده صحیح به تولید محتوا دست پیدا کنیم. توجه به آسیب‌های اجتماعی و مطالبه‌گری شما به نیابت از مردم مهم است، مردم به زبان شما مطالبه‌گری می‌کنند و نیروی انتظامی به عنوان اولین دستگاه آمادگی پاسخگویی به مطالبات را دارد.
عزیزی در خصوص اقدامات چهارشنبه آخر سال هم بیان کرد: فعالیت ما برای جمع‌آوری مواد محترقه از 2 ماه قبل آغاز شده است، اصحاب رسانه هشدارهای لازم را به جامعه مخاطب خود اعلام کنند تا در این روز برای مردم به ویژه نوجوانان و جوانان اتفاق دلخراشی نیفتد.
فرمانده نیروی انتظامی استان ادامه داد: در این روز نیروهای انتظامی طرح‌هایی را اجرا می‌کنند و هرچه به روزهای پایانی سال نزدیک‌تر می‌شویم فعالیت ما در این زمینه بیشتر می‌شود. اگر مردم از محل نگهداری، خرید و فروش مواد محترقه اطلاع دارند نیروی انتظامی را در جریان بگذارند. چهارشنبه سوری را به مانند سنت ملی نگاه کرده و به همان شیوه سنتی اجرا کنند.
وی در خصوص تعطیلات نوروز هم گفت: از ابتدای نوروز تا پایان پلیس با آماده‌باش کامل در صحنه حضور دارد و با افزایش مقرها سعی در حفاظت از جان مسافران را دارد، در ایام عید 30 مقر اضطراری در استان برپاست تا امنیت خاطر مسافران نوروزی فراهم شود.
انتهای پیام

captcha