معرفی شهدای شاخص لرستان به مسافران نوروزی
کد خبر: 3793443
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۸

معرفی شهدای شاخص لرستان به مسافران نوروزی

گروه فرهنگی ــ معاون سپاه لرستان با تأکید بر معرفی شهدای شاخص استان لرستان به مسافران نوروزی توسط میراث فرهنگی لرستان، گفت: تهیه بروشور زندگی‌نامه و وصیت‌نامه شهدا توسط میراث فرهنگی عملیاتی شود.

شبه گزارش ایکنا از لرستان، علی‌حسین پازدار، معاون هماهنگ‌کننده سپاه لرستان دوشنبه، ششم اسفندماه در دیدار مدیران دستگاه‌های اجرایی لرستان با فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان، اظهار کرد: برگزاری منظم جلسات کمیته ایثارگران هر ۴۵ روز یک‌بار در استان ضروری است.
وی با بیان این‌که جلسات کمیته ایثارگران در تیپ ۵۷ و همه نواحی را فعال خواهیم کرد و مسئولیت این امر نیز با فرماندهان نواحی خواهد بود، گفت: فرمانده سپاه لرستان در همه جلسات شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت حضور خواهد داشت.
معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان بر برنامه‌ریزی مستمر برای سرکشی دستگاه‌های اجرایی با خانواده شهدا توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران، تأکید کرد و افزود: یکی‌ از فضا‌هایی که می‌تواند هنر هنرمندان فرهنگ جهاد و شهادت را منتقل کند، اردوهای راهیان نور است.
پازدار اضافه کرد: برگزاری جلسات و همایش‌های انس، مودت و بصیرت‌افزایی برای خانواده‌های معظم شهدا باید مورد توجه قرار گیرد.
وی با اشاره به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از سوی صدا و سیمای مرکز لرستان به روش‌های مختلف، اظهار کرد: پوشش رسانه‌ای قوی برنامه‌های خاص شهدا، تولید فیلم و برنامه‌های تلویزیونی با موضوع جهاد و شهادت، تسریع در تکمیل موزه دفاع مقدس، توزیع وصیت‌نامه شهدا بین دستگاه‌های اجرایی باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.
وی با تأکید بر معرفی شهدای شاخص استان لرستان به مسافران نوروزی توسط میراث فرهنگی لرستان، گفت: تهیه بروشور زندگی‌نامه و وصیت‌نامه شهدا نیز توسط میراث فرهنگی عملیاتی شود.
پازدار بر لزوم برگزاری یادواره طلاب شهید، بازدید طلاب از مناطق عملیاتی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت توسط مبلغان اعزامی تبلیغات اسلامی، معرفی شهدای ورزشکار به نسل جوان، معرفی شهدا در بقاع متبرکه و در سطح استان تأکید کرد و گفت: توجه به فرزندان و خانواده شهدای دانش‌آموز و فرهنگی، نام‌گذاری مدارس به نام شهدا، استمرار اعزام اردو‌های راهیان نور دانش‌آموزی، دانشجویی و برگزاری یادواره شهدای دانشجو نیز باید مورد توجه باشد.

انتهای پیام

captcha