کمک به افراد بی‌بضاعت همراه با حفظ کرامات انسانی از اهداف جشن نیکوکاری است
کد خبر: 3794827
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۵
موسی‌نژاد‌:

کمک به افراد بی‌بضاعت همراه با حفظ کرامات انسانی از اهداف جشن نیکوکاری است

گروه اجتماعی - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی گفت: زدودن چهره فقر، کمک به افراد بی‌بضاعت و مستمند ضمن حفظ کرامات انسانی از اهداف برگزاری جشن نیکوکاری تعریف شده است، این حرکت ملی علاوه بر تأمین اثرات مادی اثرات معنوی و تقویت باورهای دینی را در دل خود جای داده است.

کمک به افراد بی‌بضاعت همراه با حفظ کرامات انسانی از اهداف جشن نیکوکاری است

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، قنبر موسی‌نژاد‌ مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی، امروز‌ دوازدهم اسفند در نشست خبری به منظور تشریح برنامه‌های هفته احسان و نیکوکاری که در سالن جلسات اداره کل برگزارشد گفت: امسال بیست و نهمین سال جشن نیکوکاری برگزار می‌شود، این جشن به جشن ملی و فرهنگی ایران تبدیل شده که در اقصی‌نقاط کشور برگزار می‌شود.
وی جشن نیکوکاری را حرکت ملی خواند و تصریح کرد: زدودن چهره فقر، کمک به افراد بی‌بضاعت و مستمند در ضمن حفظ کرامات انسانی از اهداف برگزاری جشن نیکوکاری تعریف شده است، این حرکت ملی علاوه بر تأمین اثرات مادی اثرات معنوی و تقویت باورهای دینی را در دل خود جای داده است.
موسی‌نژاد بر ضرورت استفاده از ظرفیت خیرین و مردم در راستای رفع محرومیت‌زدایی تأکید کرد و افزود: امسال در سطح کشور میانگین رشد درآمدهای مردمی کمیته امداد 35 درصد است اما این رقم در استان مرکزی 46 درصد است که نسبت به میانگین کشوری 11 درصد رشد بیشتری داشته است.
این مقام مسئول اظهار کرد: سال گذشته در جشن نیکوکاری استان مرکزی بیش از 4 میلیارد تومان جمع‌آوری شد، پیش‌بینی ما برای امسال با رشد 25 درصدی رقمی بالغ بر 5 ملیارد و دویست میلیون تومان است که با بسترسازی انجام شده و همراهی گروه‌های مختلف و رسانه انتظار بیش از این رقم است.
وی از استقرار 44 پایگاه ثابت و 60 پایگاه سیار در جهت جمع‌آوری هدایا و کمک‌های مردمی برای جشن نیکوکاری خبرداد و گفت: با تعامل خوب آموزش و پرورش طرح سفیران نیکوکاری با استفاده از ظرفیت اولیای مدارس و کارکنان مدارس در یکهزار و 270 مدرسه استان اجرایی می‌شود.
موسی‌نژاد با بیان اینکه 37 پایگاه مقاومت بسیج ما را در جمع‌آوری هدایا و کمک‌های مردمی همراهی می‌کنند، ادامه داد: برای 40 مرکز نیکوکاری حضرت امام(ره) کمیته امداد نیز 66 پایگاه هدف‌گذاری شده است و 200 مسجد نیز جهت جمع‌آوری هدایای مردمی در نظر گرفته شده است.
وی مجموع پایگاه‌های جمع‌آوری کمک‌های مردمی در استان را یک هزار و 677 پایگاه برشمرد و اظهار کرد: در بخش اکرام محسنین بیش از 51 درصد رشد داشته‌ایم. در رابطه با ایتام و فرزرندان محسنین امسال تمرکز بیشتری صورت گرفته است و مردم هم خوب همراهی کردند. درآمد ما در 11 ماهه سال 96، 8 میلیارد و 800 میلیون تومان بوده است که در 11 ماهه سال جاری به 13میلیارد و 400 میلیون تومان پول نقد رسیده است که افراد ماهیانه به حساب اکرام کمیته امداد(ره)واریز کردند.
موسی‌نژاد در پایان اضافه کرد: در استان مرکزی 2هزار و 50 کودک یتیم و 4 هزار و 445 فرزند محسنین تحت پوشش کمیته امداد هستند، همچنین 17 هزار و 330 حامی فعال در استان مشغول فعالیت هستند. میانگین پرداخت هر حامی به حساب اکرام 72 هزار تومان است؛ میانگین دریافتی هر یتیم ما 370هزار تومان و میانگین محسنین نیز 112 هزار تومان است.
انتهای پیام

captcha