برگزاری دوره‌های معرفتی - اخلاقی در دانشگاه اراک
کد خبر: 3796868
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۲

برگزاری دوره‌های معرفتی - اخلاقی در دانشگاه اراک

گروه فعالیت‌های قرآنی - مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اراک از برگزاری دوره‌های معرفتی اخلاقی از پنجشنبه 16 اسفند‌ماه در دانشگاه اراک خبرداد و افزود: حضور دانشجویان در این دوره‌ها به تقویت مباحث عقاید، قرآن، احکام واخلاق می‌انجامد، قرار است دانشجویان پس از گذراندن دوره عمومی فشرده نیازسنجی شده تا ضعف‌های آنان مشخص و رفع شود و هدف ما در برگزاری این دوره تربیت افرادی در تراز انقلاب اسلامی است.

برگزاری دوره‌های معرفتی - اخلاقی در دانشگاه اراک

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام مهدی مهدوی‌اطهر، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اراک، در جریان بازدید از تحریریه خبرگزاری ایکنا که با حضور مسعود شهرجردی رئیس جهاد‌دانشگاهی استان، مجتبی غلامی سرپرست معاونت فرهنگی جهاد‌دانشگاهی و احمد گلستانی عراقی سردبیر ایکنای مرکزی انجام شد، گفت: یکی از رویکردهای جدید نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها ترویج فرهنگ قرآن و توجه به بخش فرهنگی است.

رویکرد جدید نهاد رهبری در دانشگاه‌ها
وی تصریح کرد: ابلاغی امسال بر این مضمون که دانشگاه‌هایی که کانون قرآن ندارند تأسیس کرده و دانشگاه‌هایی که دارند وسعت دهند و برای اجرای برنامه‌های بهتر برنامه‌ریزی کنند دریافت کرده‌ایم لذا ابعاد گوناگونی برای فعالیت‌های قرآنی طراحی شده است که باید در دانشگاه عملیاتی شود.
حجت‌الاسلام مهدوی بر لزوم اجرای برنامه‌های قرآنی در دانشگاه اراک تأکید کرد و افزود: از خبرگزاری ایکنا با توجه به نوع فعالیت خواستار همکاری بیشتر در زمینه اطلاع‌رسانی، درج و انعکاس اخبار قرآنی و ترویج فرهنگ قرآن دانشگاه‌ها هستیم. در دانشگاه برنامه‌هایی در حوزه ترویج، قرائت، حفظ و قرائت مجلسی در حال برنامه‌ریزی است که به محض جمع‌بندی به خبرگزاری جهت درج اخبار اعلام می‌شود.

اجرای قرائت‌های مجلسی در دانشگاه اراک
این مقام مسئول با اشاره به اینکه فعالیت در حوزه ترتیل و روخوانی قرآن بخشی از فعالیت‌های دانشگاه بوده و پرداختن به قرائت‌های مجلسی از دیگر برنامه‌های در دستور کار است، اظهار کرد: به زودی بستر استفاده از صوت مجلسی دانشجویان مستعد به جای پخش قرآن‌های ضبط شده قبل از اقامه نماز آماده می‌شود و اذان نیز توسط دانشجویان انجام می‌شود.
وی برلزوم جذب دانشجویان به مسجد دانشگاه و برنامه‌ریزی جهت انجام این اقدام تأکید و اضافه کرد: باید از هر فرصتی برای جذب دانشجویان به اماکن دینی همچون مسجد استفاده کرد چراکه با حضور آنان در مسجد می‌توان قدم به قدم برنامه‌های قرآنی را پیش برد.
حجت‌الاسلام مهدوی‌اطهر از اجرای طرح «5 دقیقه تا آسمان» خبر داد و در این خصوص گفت: در این طرح پس از اقامه نماز عصر بلافاصله هر روز در مورد موضوعی همچون مباحث دینی، قرآنی، اعتقادی از طریق پخش کلیپ از رسانه‌ها، فضای مجازی و ابزار جدید پخش می‌شود که البته این محتواها در کانال برای افرادی که حضور نداشتند و علاقمند به بهره‌گیری هستند بارگذاری می‌شود.

برگزاری دوره معرفتی اخلاقی
وی از برگزاری دوره معرفتی اخلاقی از پنجشنبه 16 اسفند‌ماه خبرداد و افزود: دانشجویان در حال ثبت‌نام هستند که حضور در این دوره‌ها به تقویت مباحث عقاید، قرآن، احکام واخلاق می‌انجامد، قرارست دانشجویان پس از گذراندن دوره عمومی فشرده نیازسنجی شده تا ضعف‌های آنان مشخص و رفع شود و هدف ما در برگزاری این دوره تربیت افرادی در تراز انقلاب اسلامی است.
حجت‌الاسلام مهدوی‌اطهر ادامه داد: قرآن مظلومیتی دارد و با وجود اینکه سال‌ها می‌گذرد اما هنوز با معارف قرآن آن‌چنان که باید و شاید آشنا نیستیم، متأسفانه قرائت برخی از دانشجویان اشکال دارد که باید برنامه‌ای در نظر گرفت تا دانشجویان در روخوانی و فهم قرآن اشکالی نداشته باشند. لازم است با تغییر روحیات دانشجو و فرصت کم آنان روش‌های جدیدی در بیان محتوای قرآن به آنان پیدا شود.
مسعود شهرجردی رئیس جهاددانشگاهی استان مرکزی نیز از تلاش مجموعه خبرگزاری ایکنا قدردانی کرد و افزود: این خبرگزاری در سطح کشور فعالیت‌های خوبی دارد و در استان مرکزی نیز نشر اخبار قرآنی توسط این خبرگزاری انجام می‌شود، خبرگزاری قرآنی با همین بضاعت کم تاثیرگذاری خوبی داشته است، اگر حوزه نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه نیاز به درج، اطلاع رسانی و انعکاس اخبار قرآنی داشت می‌تواند از ظرفیت این خبرگزاری استفاده کند.
رئیس جهاد‌دانشگاهی استان مرکزی در پایان گفت: جهاد‌دانشگاهی همواره سعی دارد در طول برنامه‌های خدمت‌رسانی کارهای برزمین مانده را به سامان رساند.
انتهای پیام

captcha