صداوسیما نشاط حقیقی با رعایت قوانین را به جامعه بازگرداند
کد خبر: 3804913
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۹

صداوسیما نشاط حقیقی با رعایت قوانین را به جامعه بازگرداند

گروه اجتماعی – نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: باید با رعایت اصول و قوانین نظام شادی و نشاط را به جامعه برگردانیم چراکه امروز در جامعه شادی و نشاطی که ما نیاز داریم وجود ندارد. صدا و سیما به جای پرداختن به برنامه‌های تکراری، برنامه‌های خود را به سمت برنامه‌های شاد ولی در چارچوب سوق دهد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سیدمهدی مقدسی، نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی شامگاه گذشته 29 فروردین‌ماه در نشست صمیمی استاندار با سمن‌های حوزه جوانان و تجلیل از جوانان برتر که به مناسبت هفته جوان در سالن جلسات استانداری برگزار شد برضرورت استفاده از ظرفیت جوانان تأکید کرد و افزود: باید در عمل به جوانان اعتماد کنیم نه در حرف و شعار، بنده اعتقاد دارم رهبری بیشترین حمایت‌ها را از جوانان داشته و دارند ما هم در مجلس به تأسی از ایشان و خط مشی مشخص شده از جوانان حمایت کرده و به همین دلیل قانون منع به کارگیری از بازنشستگان مطرح و مورد تصویب قرار گرفت.
وی استفاده از افراد با تجربه در اتاق فکر را ضروری برشمرد و اظهار کرد: بهره‌گیری از نیروهای با تجربه در اتاق فکر در همه دنیا مورد تأکید است ولی در کنار این افراد باید از افراد شایسته بیشتر استفاده کنیم. در این زمینه نیز قصد نداریم دچار افراط و تفریط باشیم، بهتر است مدیران با تجربه در اتاق فکر سیاست‌های کلان را کمک کرده و مدیریت اجرایی را به دست جوانان بسپارند.
منتخب مردم اراک، کمیجان و خنداب در خانه ملت ادامه ‌داد: هفته گذشته کمیسیون اجتماعی مجلس بحث تفکیک امور جوانان از وزارت ورزش و جوانان و تشکیل مجدد سازمان جوانان زیر نظر ریاست جمهوری را به تصویب رسانده و‌ در حال حاضر در دستور صحن قرار دارد که‌ انجام این اقدام موافقان و مخالفانی دارد.
مقدسی با اشاره به اینکه برخی افراد اعتقاد دارند سایه سنگین ورزش بر امور جوانان وجود دارد و شاید وزارت ورزش و جوانان اعتبارات کافی از سوی دولت و مجلس دریافت نکرده است، در خصوص تفکیک و عدم تفکیک ورزش از امور جوانان گفت: اگر طرح تفکیک تصویب شود باید همزمان شرح وظایف سازمان ملی جوانان تصویب شود و نکاتی که در قالب ایراد بیان می‌شود مورد بررسی‌های دقیق قرار گیرد، نظرات جمع‌بندی شود تا در تصویب اساسنامه پیشنهادات بیان شود ولی اگر طرح مورد موافقت قرار نگرفت گامی در راستای اصلاح اساسنامه برداریم.
این مقام مسئول با تاکید بر اینکه باید زمینه برای استفاده از ظرفیت جوانان در همه عرصه‌ها مهیا شود، اظهار کرد: جوانان باید شاداب بوده و محیطی برای ابراز شادی کنترل شده داشته باشند. بنده با حرکت‌‌‌های پوپولیستی که مانع از شادی کنترل شده جوانان می‌شود مخالفم. در ابراز شادی باید چارچوب‌ها رعایت شود و جوانان شادی را احساس کنند. اسلام دینی منطقی است و تمام جنبه‌های زندگی را مورد توجه قرار داده است که شادی یکی از آنهاست. باید با رعایت اصول و قوانین نظام شادی و نشاط را به جامعه برگردانیم امروز در جامعه شادی و نشاطی که ما نیاز داریم وجود ندارد. صدا و سیما به جای پرداختن به برنامه‌های تکراری، برنامه‌های خود را به سمت برنامه‌های شاد ولی در چارچوب سوق دهد.
وی بر لزوم استفاده از ظرفیت سمن‌ها تأکید کرد و افزود: سمن‌ها در کمک به مردمان سیل زده شاهکار کردند و جلوه‌های زیبایی از همبستگی و نوع‌‌‌دوستی را در عملکرد سمن‌ها شاهد بودیم.
به گزارش ایکنا، عابد حقدادی مدیر کل ورزش و جوانان استان مرکزی نیز گفت: در طول سال ۹۷ تمامی ۱۰ جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان با مصوبات مناسب و برگزاری ۸۳ جلسه در شهرستان برگزار شده است.
وی با اشاره به اینکه افزایش مشارکت‌های اجتماعی از برنامه‌های در دستور کار سال گذشته بوده است، اظهار کرد: در بازه زمانی اعلام شده ۱۹ سمن به تعداد سازمان‌های مردم نهاد استان افزوده شده است، در قانون سند برنامه ششم توسعه پیش‌بینی شده است که در چشم‌انداز سال ۱۴۰۰ تعداد سمن‌های استان به ۷۰ سمن برسد که با تلاش و همت جوانان تا پایان دوره اعلام شده تعداد سمن‌ها به بیش از ۱۰۰ سمن برسد.
حقدادی اعلام کرد: سال گذشته ۳۲ طرح از سوی سمن‌ها ارائه شد که با بضاعت اداره ‌کل ورزش و جوانان عملیاتی شد. حدود ۲۳۰ کارگاه آموزشی در حوزه ازدواج و مبانی تعالی خانواده برگزار شده است، اتاق فکر جوانان نیز با حضور سمن‌ها تشکیل شده است که سمن‌ها دوره‌های مختلف آموزشی را در ارتقای سواد رسانه‌ای و مهارت زندگی برگزار کردند.
وی از افتتاح دو خانه جوان در شهرستان‌های خنداب و ساوه خبرداد و افزود: در طول دهه فجر نیز ۱۰۰ برنامه در خانه جوان اراک و دیگر شهرستان‌ها برگزار شده است، در استان با توجه به سند کاهش طلاق دوره‌های آموزشی پیش از ازدواج اجباری است. سه مرکز مشاوره ازدواج با کمک سمن‌ها در حال فعالیت هستند، ۹۵۵۹ مورد تسهیلات ازدواج پرداخت شده است.
حقدادی در ادامه به کمک‌رسانی سمن‌ها به مردم آسیب دیده در زلزله سرپل ذهاب و سیل اخیر اشاره کرد و گفت: ماهیت تشکیل سمن یک نیاز اجتماعی است و در همه دنیا رونق دارد و مردم برای رفع مشکلات به سمن‌ها رجوع می‌کنند‌. همچنین امروز ششمین محموله کمک‌های مردمی جامعه ورزشی به مناطق سیل زده اعزام شده است.
مدیرکل ورزش و جوانان استان در پایان اظهار داشت: در ابتدای دولت یازدهم تعداد سازمان‌های مردم نهاد جوانان به ۱۲ می‌رسید که اغلب نیمه‌فعال بودند ولی تا امروز اعتبارنامه ۷۴ سمن صادر شده است که در حال حاضر ۵۷ سمن فعال در استان وجود دارد و ۲۰ سمن دیگر نیز در دست ثبت هستند.
انتهای پیام

captcha