نبوت همه پیامبران، مقدمه رسالت پیامبر اسلام(ص) بود
کد خبر: 3804990
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۷

نبوت همه پیامبران، مقدمه رسالت پیامبر اسلام(ص) بود

گروه سیاست و اقتصاد - امام جمعه اراک مسئله نبوت را شامل دو بحث نبوت عامه و نبوت خاصه دانست و گفت: همه پیامبران در قالب نبوت عامه قلمداد می‌شوند و نبوت خاصه مربوط به پیامبر اسلام حضرت محمد(ص) است که همه پیامبران به عنوان مقدمه حضور پیامبر اکرم(ص) آمدند در کنار نبوت خاصه و عامه امامت خاصه و عامه نیز مطرح است.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه که در مصلی بیت‌المقدس اراک برگزار شد، بیان کرد: امروز قرآن ناطق کتاب هدایت است که بشر هزار برابر بیشتر از گذشته به آن نیاز دارد هرآنچه مشکلات، درگیری‌ها، اضطراب، استرس، جنگ‌ها و دشمنی و ... بیشتر می‌شود نیاز بشر به مامنی امن همچون خداوند، قرآن، پیغمبر اکرم و ائمه اطهار و اسلام بیشتر می‌شود و قرآن همه بشر را به زیر یک پرچم دعوت می‌کند.
وی مسئله نبوت را شامل دو بحث نبوت عامه و نبوت خاصه دانست و گفت: همه پیامبران در قالب نبوت عامه قلمداد می‌شوند و نبوت خاصه مربوط به پیامبر اسلام حضرت محمد(ص) است که همه پیامبران به عنوان مقدمه حضور پیامبر اکرم(ص) آمدند در کنار نبوت خاصه و عامه امامت خاصه و عامه نیز مطرح است.
دری ‌نجف‌آبادی بیان کرد: امامت عامه به معنای رهبری امت است تا اجازه ندهد که بشریت در چاله‌های زندگی غرق و به گناه وفساد آلوده شود و امامت خاصه نیز شامل 12 امام معصوم است و این شناسنامه و منظومه اعتقادی و فکری از نظر کسانی که چشم بصیرت به معارف اسلامی نظر دارد مثل روز روشن و بی‌نیاز از دلیل و استدلال است.
وی با بیان اینکه مهدی آل محمد(عج) علمدار نجات است، افزود: همانطور که در سال 57 مردم احساس کردند که باید محمدرضا در گورستان تاریخ دفن شود و امام بیاید، اگر بشریت به این آمادگی برسد که امثال نتانیاهو، ترامپ، آل سعود، جلادان و ... باید بروند و منجی حقیقی بشریت، عدالت‌گستر جهانی و آن شخصیتی که دولتش دولت کریمان است باید بیاید، به ظهور نزدیک می‌شویم و عدالت، برابری، مساوات، اخلاق و کرامت را ترویج می‌کند.
وی اضافه کرد: امروز سفره کریمان گسترده است و قطعا در زمان امام زمان(عج) سفره‌ای 100 برابر کریمانه‌تر همراه با عدالت گسترده می‌شود، عوام‌پرستی و سکولار از بین می‌رود و خداپرستی، نور، قرآن، ولایت حق حاکم می‌شود، خداوند حکیم است و همه امور را براساس حکمت انجام می‌دهد، امام زمان(عج) ناظر، حاضر و شاهد است و اگر آمادگی یابیم تجلی ظهور می‌یابند و در تمام جهان صدای جاء‌الحق و زهق‌الباطل شنیده می‌شود.
دری ‌نجف‌آبادی گفت: حلقه وصل ما و اهل‌بیت(ع) تقوا و طاعت است، ائمه از ما تقوا و طاعت می‌خواهند و کسی که طاعت داشته باشد همه چیز خواهد داشت و تقرب به اهل‌بیت تقوا و طاعت به همراه دارد.
وی با اشاره به روز سربازان گمنام امام زمان(عج) ضمن قدردانی از زحمات صادقانه این سربازان گفت: این سربازان در سراسر کشور با هوشیاری در برابر توطئه‌های دشمن، منافقان، جریانات فاسد و مفسد حاضرند و در تمام نقاط داخلی و خارجی کشور با جدیت و توکل بر خدا تلاش دارند و اطلاعات لازم را در اختیار دستگاه‌های امنیتی، انتظامی، اطلاعاتی، نظامی و قضایی و ... قرار می‌دهند و امید است در زمینه برنامه‌ریزی، سیاستگذاری، خنثی توطئه‌ها در مرزهای شرقی و غربی تلاش داشته باشند، همچنین در فضای مجازی با هوشیاری بیشتر عمل کنند.
امام جمعه اراک تصریح کرد: بسیاری از آسیب‌ها ناشی از فضای مجازی است که باید دستگاه‌های مرتبط به عنوان چشم بینای رهبری امور را رصد کنند و جامعه از ترویج افکار مسموم حفظ کنند.
وی با اشاره به روز ارتش بیان کرد: در قانون اساسی کشور اصل 143 تا 149 و اصل 150 و 151 در ارتباط با سپاه پاسداران و 9 اصل مستقیم در فصل 9 قانون اساسی نیز مرتبط با ارتش جمهوری اسلامی است، قانون اساسی کشور متقن نوشته شده و بهترین سند برای رسوایی دشمنان ماست، ترامپ با چه مجوزی سپاه پاسداران که در قانون اساسی اصولی به آن اختصاص داده شده است را درلیست تروریست‌ها قرار می‌دهد؟ با این رفتار ارتش امریکا هم تروریست است و این امر دخالت مستقیم بر امور داخلی یک کشور، عزت و امنیت و زیر سوال بردن قانون اساسی یک کشور است.
نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تاکید کرد: ما عاشق امانت‌داران خدمتگزار هستیم و نیروهای ارتش و سپاه نیز امین و خدمتگزار ملت‌اند، ملت فدای چنین ارتشی و چنین ارتشی فدای ملت.
وی با اشاره به ضرورت کاهش آلام سیل‌زدگان گفت: مردم، ادارات، نهادها‌ی مختلف و ... کمک‌های بسیاری به سیل‌زدگان کشور داشتند که جای قدردانی دارد، هنوز پایان کار نرسیده است، مشکلات ادامه دارد و باید با قدم‌های بیشتر در استان‌های سیل زده به مردم کمک کرد، طبق گفته سردار کریمی بیش از 3 میلیارد تومان کمک مردم استان مرکزی از طریق سپاه روح‌الله به خوزستان وارد شد و باید برای بازسازی نیز قدم‌های بسیاری برداشت.
دری‌نجف‌آبادی با اشاره به دهه کرامت مسجد بیان کرد: مسجد پایگاه محمدبن‌عبدالله(ص)، عزت و شرف است، جوانان غیرتمند ما بسیجی و غیربسیجی به جای صرف وقت خود در امور دیگری مساجد را آباد کنند و باید در گام دوم انقلاب مساجد را آباد کرد. در مساجد رابطه انسان با خداوند، انسان با انسان قوی‌تر می‌شود، بسیجی تربیت می‌شود و امید است که در استان مرکزی مساجد بیش از همیشه آباد شوند و هرچند که سالانه بین 100 تا 110 نفر معمم می‌شود که می‌توان از این ظرفیت بهره‌مند شد و از ظرفی باید مساجد برای استقبال از ضیافت‌الله و ماه صیام آماد شوند.
وی به سخنان مقام معظم رهبری در مجمع قرآنی کشور با حضور 60 کشور اسلامی اشاره کرد و افزود: طبق منویات رهبری معظم انقلاب امت اسلامی به قرآن دو نگاه دارد که یکی از آن نگاه انقلاب، امام، عالم تشیع، ضد ظلم، مدافعان حرم و نگاه اهل‌بیتی و عاشقان کربلا و منتظران مهدی آل محمد(عج) است، و دیگری نگاه آل سعود، امریکا و اسرائیل است که امریکا را منجی می‌دانند که این نگاه قطعا نگاه منفی، ضد اسلام، قرآن و ولایت و ایمان است.
دری‌نجف‌آبادی اظهار کرد: انقلاب اسلامی نگاه اول را به قرآن دارد، ما مثل آل سعود نیستیم که به بیگانه نگاه داشته باشیم بلکه نگاه ما به روح قرآن رهبری قرآنی مراجع قرآنی و محسن حججی‌هاست،ما به سرغرق به خون اباعبدالله که بالای نیزه‌ها درس قرآن می‌دادند نگاه می‌کنیم.
انتهای پیام

captcha