بزرگداشت شیخ بهایی در شبکه ۴
کد خبر: 3805831
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۲

بزرگداشت شیخ بهایی در شبکه ۴

گروه هنر ــ شبکه چهار سیما به مناسبت سوم اردیبهشت‌ماه، روز شیخ بهایی، ویژه برنامه مناسبتی «صراط» را به روی آنتن می‌برد.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی شبکه، شبکه چهار سیما که در قالب ویژه برنامه صراط قصد دارد تا تمام مناسبت‌های فرهنگی و مذهبی سال را پوشش می‌دهد، امروز سوم اردیبهشت‌ماه، به مناسبت بزرگداشت شیخ بهایی، در برنامه صراط به فعالیت‌های علمی و فرهنگی این حکیم، فقیه، عارف، منجم، ریاضی‌دان، شاعر، ادیب، مورخ و دانشمند نامدار قرن دهم و یازدهم هجری می‌پردازد.
به گفته امیرحسین عنایتی، تهیه‌کننده و کارگردان صراط، بخش نمایشی امروز داستان سارق جوانی است که از یک طلافروشی دست به سرقت می‌زند و در طی فرار، به کتابخانه حسینیه پناه می‌برد و سکه‌های سرقت شده را لای کتابی به نام «کشکول» شیخ بهایی پنهان می‌کند. این انتخاب برای پنهان کاری سرآغاز تحول در شخصیت وی می‌شود و... در این نمایش محمد ستوده و اکبر دباغیان ایفای نقش کرده‌اند.
عنایتی درباره بخش مستند برنامه گفت: در این بخش به خانه اصفهان شناسی شهر اصفهان رفته و فعالیت‌های علمی، فرهنگی و آثار شیخ بهایی را در گفت‌وگو با رضوان پورعصار (مدیر کل اداره اصفهان شناسی شهرداری اصفهان) و ریاحی دارای پژوهش در حوزه ادبیات و تاریخ مورد بررسی قرار داده‌ایم.  پخش قسمت‌هایی از سریال شیخ بهایی با بازی علی نصیریان از دیگر بخش‌های این برنامه است.
صراط ، محصول گروه فرهنگ و اندیشه شبکه چهار سیما است و امروز ساعت ۱۶:۳۰ از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.
انتهای پیام
captcha