هفته عقیدتی - سیاسی؛ فرصتی برای ترویج تعلیم و تربیت دینی
کد خبر: 3807446
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۹

هفته عقیدتی - سیاسی؛ فرصتی برای ترویج تعلیم و تربیت دینی

گروه سیاست و اقتصاد - نماینده ولی فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: سپاه به عنوان مجموعه تأثیرگذار در کشور وظیفه دفاع از نظام را در کنار دیگر نیروهای مسلح برعهده دارد که هفته عقیدتی، سیاسی بهترین فرصت برای تبیین ارزش های انقلابی و ترویج فرهنگ تعلیم و تربیت دینی است.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت الاسلام محمد ولی رضوی راد، نماینده ولی فقیه در سپاه روح الله استان مرکزی امروز، نهم اردیبهشت در نشست خبری که به منظور تشریح برنامه های هفته عقیدتی سیاسی در سالن جلسات اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان برگزار شد با اشاره به اینکه از 12 اردیبهشت تا 18 همین ماه به نام هفته عقیدتی سیاسی نامگذاری شده است، گفت: سپاه به عنوان مجموعه تأثیرگذار در کشور وظیفه دفاع از نظام را در کنار دیگر نیروهای مسلح برعهده دارد که هفته عقیدتی، سیاسی بهترین فرصت برای تبیین ارزش های انقلابی و ترویج فرهنگ تعلیم و تربیت دینی است.
وی تصریح کرد: رسالت سپاه در دفاع از ارزش ها و پاسداری از انقلاب اسلامی است، نهادی که می خواهد از انقلاب اسلامی پاسداری کند باید مباحث اعتقادی، دینی و معارف اسلامی سرلوحه امورش باشد، به همین منظور سپاه از ابتدای تشکیل به شاخصه های اعتقادی و دینی توجه ویژه داشته است.
حجت الاسلام رضوی راد اظهار کرد: سپاه علاوه بر اینکه مجموعه ای نظامی است و با ساز و کارهای مربوط به خود، در عین حال مجموعه ای اعتقادی هم هست. انقلاب اسلامی ریشه در درک دینی مردم دارد لذا مجموعه ای که می خواهد از این انقلاب پاسداری کند باید مباحث اعتقادی در آن وجود داشته باشد که سپاه از اول تشکیل تا به امروز به مباحث اعتقادی توجه داشته است.
وی ادامه داد: سپاه علاوه بر اینکه مجموعه نظامی است مجموعه مکتبی نیز هست، در واقع این مجموعه نهادی نظامی مکتبی است، که به مباحث دینی توجه دارد، در مجموعه سپاه مجموعه‌ای به نام نمایندگی ولایت فقیه وظیفه تقویت مبانی اعتقادی را برعهده دارد و ما در مجموعه نمایندگی ولایت فقیه به تمامی فعالیت های عقیدتی سامان می بخشیم.
رضوی راد در تشریح برنامه های عقیدتی گفت: برگزاری کلاس های عقیدتی در طول سال، اجرای طرح مباحث اخلاقی و بیان مسائل شرعی و احکام دینی، طرح مباحث قرآنی جزء وظایف مجموعه عقیدتی و سیاسی است که از آغاز تا کنون این مجموعه کارهای بزرگی را انجام داده است. یکی دیگر از رسالت های نمایندگی ولی فقیه در سپاه این است که رهنمودهای مقام معظم رهبری را تبیین و آنها را به گفتمان رایج تبدیل می کند.
این مقام مسئول اضافه کرد: ما در همه سالها این کار را انجام داده ایم امسال هم با توجه به گام دوم انقلاب و بیانیه‌ای که مقام معظم رهبری ارائه فرمودند مردم به ویژه جوانان آنان را سرلوحه قرار دهند و ما نیز تبیین مفاد گام دوم را اولویت قرار می دهیم. مبانی گام دوم انقلاب را به صورت کتاب در اختیار پاسداران قرار داده ایم و مسابقه ای طراحی و برگزار کردیم البته این قدم اول ماست و قدم‌های بعدی تبیین گام دوم توسط مربیان، هادیان سیاسی و همچنین روحانیون حاضر در سپاه انجام می شود.
حجت الاسلام رضوی راد بیان کرد: در طول سال ما تمام کارکنان را به شکل‌های مختلف تحت برنامه‌های عقیدتی و سیاسی قرار می‌دهیم تعدادی از کارکنان ما همراه با خانواده برای شرکت در کلاس های عقیدتی سیاسی به مشهد اعزام می‌شوند و این جزء برنامه‌های چند ساله ماست که امسال هم این برنامه در دستور کار ما قرار دارد.
وی از اعزام پاسداران به اردوهای برگزار شده در قم و آموزش های حلقه های صالحین خبر داد و افزود: برپایی نمایشگاه کتاب با محوریت آثار شهید مطهری، تجلیل از مربیان برگزیده فرهنگی، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، عطر افشانی و گلباران قبور مطهر شهدا و دیدار با خانواده های معظم شهدا از مهترین برنامه های سپاه روح الله در هفته عقیدتی، سیاسی است.
حجت الاسلام رضوی راد در خصوص دیگر برنامه های هفته عقیدتی سیاسی گفت: در هفته گرامیداشت عقیدتی سیاسی سپاه و بسیج مسابقات همایش حکمت مطهر با هدف تشریح اندیشه های شهید مطهری، برگزاری مسابقه کتابخوانی بیانیه گام دوم، گردهمایی طلاب و روحانیان، برگزاری مسابقات و محافل انس با قرآن برگزار می شود.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه بخشی از برنامه ها با ماه مبارک رمضان مصادف شده است؛ ازاین رو برنامه هایی همچون جلسات تفسیر قرآن، محافل انس با قرآن با حضور قاریان استانی نیز در نظر گرفته شده است.
حجت الاسلام رضوی راد در بخشی از سخنان خود به فعالیت های مجموعه سپاه در مناطق آسیب دیده ناشی از سیل نیز اشاره کرد و افزود: پاسداران در کنار دیگر اقشار جامعه به کمک مردم آسیب دیده شتافتند، همچنین 180 روحانی به مناطق آسیب دیده جهت کمک اعزام شدند که فعالیت ها تا زمانی که خطر کامل برطرف شود ادامه دارد، روحیه همگرایی بین ملت وجود دارد و تقویت روحیه همگرایی وظیفه رسانه و فضای مجازی است.

انتهای پیام

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رضوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۱ - ۱۱:۵۶
0
0
با تشکر از انعکاس خبری بر نامه های هفته عقیدتی سیاسی
captcha