کمک بیش از ۱۶ میلیارد تومانی حامیان استان مرکزی به طرح محسنین
کد خبر: 3809113
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۷

کمک بیش از ۱۶ میلیارد تومانی حامیان استان مرکزی به طرح محسنین

گروه اجتماعی ــ مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی برنامه‌های این نهاد در ماه مبارک رمضان را تشریح کرد و گفت: حامیان سال گذشته ۱۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به فرزندان محسنین در استان کمک کردند که بیش از ۹۰ درصد آن به صورت نقد و ۱۰ درصد مابقی غیرنقدی بوده است.

قنبر موسی‌نژاد، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، در تشریح برنامه‌های این نهاد در ماه مبارک رمضان گفت: تعدادی از برنامه‌های این نهاد در ماه مبارک رمضان مطابق با هر سال است اما شیوه اجرایی آنها متفاوت است.
وی دستگیری از ایتام و نیازمندان را از اهم فعالیت‌های کمیته امداد در ماه رمضان خواند و اظهار کرد: با توجه به این که امسال از نظر اقتصادی مردم در فشار بیشتری قرار دارند مخاطبان ما نیز در کمیته امداد در شرایط حادتری از سایر اقشار جامعه به سر می‌برند ازاین‌رو به همراهی بیشتر مردم در این زمینه احتیاج است.
موسی‌نژاد شناسایی و جذب 4600 حامی در استان و خارج از استان مرکزی با توجه به شرایط معنوی حاکم بر ماه مبارک رمضان را از برنامه‌های در دستور کار دانست و گفت: هدف‌گذاری ما این بوده که 3 هزار و 500 نفر حامی در ماه مبارک رمضان برای فرزندان ایتام و محسنین جذب شوند.
این مقام مسئول تصریح کرد: در سطح استان حدود 2 هزار و 170 فرزند یتیم کمتر از 15 سال شرایط خاصی دارند و مورد توجه افراد خیر نیز هستند اما نزدیک 4 هزار و 900 فرزند محسنین در سطح استان داریم که نیازمند توجه هستند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان افزود: خوشبختانه سال گذشته به همت مردم، مسئولان و خبرنگاران موفق به جذب حامی برای همه فرزندان محسنین شدیم اما تعداد حامی آنها کم بوده و تلاش ما برای امسال جذب حامی‌های بیشتری برای فرزندان محسنین استان مرکزی است.
موسی‌نژاد بیان کرد: سال گذشته در استان مرکزی بیش از 17 هزار و 380 حامی به فرزندان محسنین و ایتام کمک کرده که این خود جای تقدیر و تشکر دارد، رتبه‌بندی پنجم حوزه اکرام ایتام سال 97 به استان مرکزی تعلق دارد. همچنین حامیان سال گذشته 16 میلیارد و 600 میلیون تومان به فرزندان محسنین در استان کمک کردند که بیش از 90 درصد آن به صورت نقد و 10 درصد مابقی غیرنقدی است.
وی با اشاره به اطعام نیازمندان از 15 تا 21 رمضان اظهار کرد: حدود 44 هزار خانوار مخاطب کمیته امداد در استان مرکزی بوده که از این میان 36 هزار خانوار آنها که شامل سالمندان، فرزندان ایتام و زنان سرپرست خانوار بوده مددجویان دائم و کمک‌معیشت‌گیر هستند، مابقی نیز به صورت موقت به آنها کمک می‌شود.
موسی‌نژاد اضافه کرد: با کمک خیران برای 36 هزار خانوار بسته غذایی سبد کالا به ارزش 200 هزار تومان است، در سال رونق تولید برنامه کمیته امداد توانمندسازی هر چه بیشتر افراد تحت حمایت بوده و این موضوع بسیار حائز اهمیت بوده که کمیته امداد امام خمینی(ره) فقط کمک بلا عوض نکرده بلکه در راستای توانمندسازی افراد تحت پوشش خود نیز گام‌های بسیار خوبی را برداشته که در این راستا نمایشگاهی را در شهر اراک راه‌اندازی کرده‌ایم.
وی ادامه داد: دستاوردهای مددجویان کمیته امداد در قالب 40 غرفه به نمایش گذاشته می‌شود که در صورت تمایل افراد با خرید از آنها به اقتصاد آن خانواده‌ها کمک می‌شود. در نمایشگاهی که به صورت کشوری برگزار می‌شود نیز حدود 28 طرح ارائه شده که 14 طرح آن تصویب و مورد تأیید قرار گرفته که از روز شنبه این محصولات به تهران اعزام می‌شود.
موسی‌نژاد در مورد زکات فطره هم گفت: بر اساس قانون و ابلاغیه وزارت کشور باید ستادی در استان شکل بگیرد و این ستاد مسئولیت مدیریت بر نحوه جمع‌آوری و توزیع زکات فطره را بر عهده دارد. اگر افراد قصد دارند به صورت حقیقی یا حقوقی اقدام به جمع‌آوری زکات فطره کنند باید اجازه این کار را گرفته و بر اساس قانون این روند طی شود در غیر این صورت متخلف شناسایی شده و با او برخورد می‌شود.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی اضافه کرد: در راستای جمع‌‌آوری هرچه بهتر و منسجم‌تر فطریه هماهنگی‌هایی با دستگاه‌های مسئول انجام گرفته که در این راستا در شهر اراک با حدود 50 مسجد در حال امضای تفاهم‌نامه هستیم که عقد تفاهم‌نامه با حداقل 70 مسجد سطح استان جهت جمع‌آوری زکات فطره و جشن گلریزان از برنامه‌های اجرایی است. همچنین برنامه‌ریزی شده با همکاری بنیاد غدیر استان 8 شب در 8 مسجد اراک برنامه ویژه برای جذب حامی و اطعام محرومان برگزار شود.
وی افزود: دیدار خیران و مسئولان با نیازمندان یکی از موضوعات مهم بوده که هدف‌گذاری شده است و امسال بنا داریم از 2 هزار خانواده نیازمند بازدید شود.
انتهای پیام

captcha