غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان؛ مهم‌ترین برنامه‌ دستگاه‌های فرهنگی در تابستان
کد خبر: 3809801
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۳

غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان؛ مهم‌ترین برنامه‌ دستگاه‌های فرهنگی در تابستان

گروه اجتماعی ــ استاندار مرکزی با اشاره به تعطیلی مدارس و رسیدن فصل تابستان بر لزوم غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان تأکید کرد و افزود: غنی‌سازی اوقات فراغت از مهم‌ترین برنامه‌های تابستانی است؛ لذا دستگاه‌های فرهنگی همسو و هم‌جهت آموزش‌وپرورش باید برنامه‌ریزی‌های مفصلی برای پر کردن اوقات فراغت دانش‌آموزان به ‌طور کیفی داشته باشند و نباید از این فرصت غفلت شود.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سید‌علی آقازاده، استاندار مرکزی عصر روز گذشته، ۱۷ اردیبهشت در ۲۴۶اُمین جلسه شورای آموزش‌وپرورش استان که در سالن جلسات استانداری مرکزی برگزار شد، یاد و خاطر شهید مطهری و هفته معلم را گرامیداشت و با تأکید بر اینکه معلمان از اقشار فداکار و دلسوز جامعه هستند، اظهار کرد: امید است روزی مشکلات معیشتی و حقوقی معلمان برطرف شود تا شرایطی در شأن این قشر از جامعه را شاهد باشیم.
وی تصریح کرد: این روزها مشکلات زیادی در بحث حقوق معلمان وجود دارد، برخی مشکلات ملی هستند اما ما تمام سعی خود را در استان برای رفع کامل مشکلات انجام می‌دهیم تا معلمان بتوانند تمام دغدغه خود را به صرف آموزش و تربیت دانش‌آموزان سوق کنند.
آقازاده در ادامه با اشاره به تعطیلی مدارس و رسیدن فصل تابستان برلزوم غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان تأکید کرد و افزود: غنی‌سازی اوقات فراغت از مهم‌ترین برنامه‌های تابستانی است و نیاز است فکری جدی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان بشود لذا دستگاه‌های فرهنگی همسو و هم‌جهت آموزش‌وپرورش باید برنامه‌ریزی‌های مفصلی برای پر کردن اوقات فراغت دانش‌آموزان به ‌طور کیفی داشته باشند و نباید از این فرصت غفلت شود.
این مقام مسئول همچنین در خصوص تلاقی زمان امتحان دانش‌آموزان با لیالی قدر گفت: آموزش‌وپرورش تمام تلاش خود را برای ایام شب‌های قدر بگذارد تا دانش‌آموزان بتوانند از این فرصت معنوی استفاده کنند، در لیالی قدر باید تدابیری اندیشیده شود تا دانش‌آموزان بتوانند در کنار خانواده‌های خود به عبادت و تقویت معنویت بپردازند.
استاندار مرکزی در ادامه سخنان خود به رهایی باران شیخی از دست گروگان‌گیران اشاره کرد و افزود: باران شیخی امروز آزاد شد، تاکنون نمی‌شد در مورد سرنوشت این دختر صحبتی کرد اما امروز می‌توانیم راحت در این مورد صحبت کنیم متاسفانه این دختر معصوم قربانی داد و ستد مالی مواد مخدر شده است. این دختر ۸ ساله را برای تسویه حساب‌های مالی مواد مخدر بردند، مافیای مواد مخدر این دختر معصوم را به استان سیستان و بلوچستان بردند حتی قرار بود به پاکستان برده شود اما با اقدامات بسیار به موقع از این کار جلوگیری شد.
آقازاده ادامه داد: خانواده‌ها مراقب فرزندان خود باشند تا مواد مخدر باعث آزرده‌خاطر شدن فرزندانشان نشود. کودکان معصوم خردسال نباید قربانی زد و بندهای مالی مواد مخدر شوند، خانواده‌ها باید مراقب باشند چراکه این مسئله آسیب‌های بزرگی برای کشور و استان رقم می‌زند و اگر اقدامات به‌موقع برای آزادی او شکل نمی‌گرفت امروز شاهد چیز دیگری بودیم.
وی با تشکر از اقدامات دستگاه قضایی، نیروی انتظامی، شورای تأمین استان و دستگاه‌های اطلاعاتی تصریح کرد: همان‌گونه که قول دادیم در اولین فرصت ممکن او را به دامن خانواده بازگرداندیم که جا دارد از اقدامات کلیه دستگاه‌هایی که مشارکت کردند تشکر ویژه داشته باشیم.
استاندار مرکزی در پایان گفت: اهم وظیفه شورای آموزش‌وپرورش این است که آگاهی خانواده‌ها را نسبت به آسیب‌های اجتماعی بالا ببرد تا شاهد این‌گونه مسائل نباشیم چراکه برای زدودن آسیب‌های اجتماعی از جامعه باید همه تلاش کنیم.
انتهای پیام

captcha