نبود همکاری‌ و بی‌توجهی‌ها؛ مانع تحقق شعار سال/ تحریم‌ها مردم را نشانه رفته است
کد خبر: 3810884
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰

نبود همکاری‌ و بی‌توجهی‌ها؛ مانع تحقق شعار سال/ تحریم‌ها مردم را نشانه رفته است

گروه اجتماعی ــ استاندار مرکزی گفت: امسال سال رونق تولید و حمایت از کالای ایرانی است اگر حمایت را داشته باشیم می‌توانیم مانند سال گذشته در تولید کالای ایرانی و رونق اقتصادی گام‌های اساسی برداریم، اما عدم همکاری‌ها و مقداری بی‌توجهی‌ها موجب بروز مشکلات می‌شوند.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سیدعلی آقازده، استاندار مرکزی، امروز، 22 اردیبهشت در جلسه شورای استان که در سالن غدیر استانداری برگزار شد، برلزوم رعایت شئونات ماه مبارک رمضان تأکید کرد و گفت: همه ما مکلف هستیم در این ماه پر فضیلت در حوزه کاری و عمومی هم موازین را رعایت کرده و هم نظارت لازم را داشته باشیم تا رفتاری منافی این ایام را شاهد نباشیم.

وی تعامل دستگاه‌ها با شوراهای متناظر شهری و روستایی را ضروری توصیف کرد و افزود: تعامل با شورا باید از حد حرف و شعار خارج شود و به کارهای راهبردی و اجرایی بین دستگاهی تبدیل شود. شوراهای متناظر هم می‌توانند برابر قانون مسئولین مربوطه را دعوت کنند قانون نیز مسئول و مدیران را مکلف کرده است در جلسه شورای متناظر حضور بهم رسانده و به سؤالات پاسخ دهند.

لزوم برنامه‌ریزی جهت برگزاری باشکوه مراسم ارتحال امام(ره)
آقازاده با اشاره به نزدیک شدن 30اُمین سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) بیان کرد: با توجه به تعطیلی‌های این ایام باید برنامه‌ریزی‌های دقیقی برای ارتحال و مناسبت‌های مربوط به ارتحال را به گونه‌ای داشته باشیم تا به این مناسبت‌ها خدشه‌ای وارد نشود.

استاندار مرکزی همچنین بر لزوم حضور حداکثری مردم در روز قدس مورخ 10 خرداد سال جاری تأکید کرد و گفت: از مردم همیشه در صحنه خواستار حضوری قوی‌تر از سال‌های قبل هستم، مسئولان و رسانه‌های عمومی هم باید با برنامه‌ریزی خوب و دقیق نسبت به برگزاری ارتحال امام، 15 خرداد و روز قدس زمینه حضور پررنگ اقشار مختلف را فراهم کنند؛ چراکه حضور مردم در این مناسبت‌ها پاسخ کوبنده‌ای به دشمنان است.

تحریم‌ها مردم را نشانه رفته است
وی تصریح کرد: فشارها و تحریم‌ها مردم را نشانه رفته است، روز قدس یکی از مقاطع و زمان‌هایی است که فریاد انزجار مردم ایران از دشمنان به گوش جهانیان می‌رسد. روز قدس تهدید و نگرانی برای دشمنان ایجاد کرده است و هر سال نیز بر این نگرانی اضافه می‌شود، آنان همیشه سعی دارند این روز را در کشورهای مختلف جهان به ویژه کشورهای خاورمیانه کمرنگ کنند اما حضور پررنگ مردم هر سال توطئه آنان را خنثی می‌کند.

بازگشت «باران»
آقازاده به آزادی باران شیخی دختر مفقود شده مهاجرانی نیز اشاره کرد و گفت: با تلاش همه عوامل همچون نیروی انتظامی و دیگر دوستان این دختر‌بچه 8 ساله آزاد شده و به کانون خانواده بازگشت. آزادی باران حتی خارج از مرزها مورد توجه قرار گرفت و قطعا بر اعتماد عمومی مردم نسبت به مأموران امنیتی و انتظامی می‌افزاید و آرامش خاطری بیش از قبل ایجاد می‌کند.

این مقام مسئول اظهار کرد: با توجه به شرایط اقتصادی موجود و خدمات صورت گرفته برای کارخانجات استان احتمال برگشت برخی بحران‌ها وجود دارد. اشکالات به بیرون از استان باز می‌گردد، استان مرکزی همه تلاش خود را برای برون‌رفت از بحران کارخانجات انجام داده است و باز هم به وظایف خود عمل می‌کند، اما برخی مواقع رفع مشکلات در دست استان نیست و به خارج از استان مربوط می‌شود.

وی ادامه داد: سال گذشته بنا بر اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی یکی از استان‌های برتر در راه‌‌اندازی کارخانجات راکد و تعطیل بود، سال گذشته مؤسسه خاتم‌الانبیاء(ص) رکود آونگان را شکست هرچند کم اما شروع به کار کرد، هپکو با وجود مشکلاتی که داشت احیا و به چرخه صنعت بازگشت، سال گذشته در صنایع آذرآب، واگن‌سازی و ماشین‌سازی بحران‌های بدی را داشته‌ایم که پشت سر گذارده شد.

آقازاده هشدار داد: اگر از سوی دستگاه‌های ملی، بانک‌ها و مرکز به رفع مشکلات صنایع استان بی‌تفاوتی، بی‌رغبتی و کم تمایلی باشد قطعا برخی بحران‌ها باز می‌گردد، استان تمام تلاش خود را کرده است، این تلاش اگر در بخشی کم‌توجهی شود ابتر و بلا اثر می‌ماند.

وی تأکید کرد: ما برای رفع همه مشکلات راهکار داریم و اجرای راهکارها بر هیچ‌کس فشاری وارد نمی‌کند، اگر قرار است بانکی همکاری کند قرار نیست از منابع مردمی هزینه کند، برخی از خدمات جدی‌تر را از دستگاه‌های ملی، برخی سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها خواستاریم. ما در کارگروه ملی برابر مصوبه سران سه قوه کارگروه ملی رفع موانع تولید اگر مصوبه‌ای را داشته باشد دستگاه مکلف است مصوبه را اجرایی کند ولی متأسفانه اینطور نیست.

هشدار استاندار نسبت به بازگشت برخی بحران‌ها
آقازاده اضافه کرد: برای اولین بار در کشور کارگروه رفع موانع تولید در کشور بجز تهران در استان مرکزی برگزار شد که مصوباتی در این کارگروه تصویب شد که متأسفانه مورد توجه دستگاه‌های مرکزی نیست. بنده هشدار می‌دهم بحران‌ها اگر کمکی نشود در حال بازگشتن است، فایده‌ای ندارد با بروز بحران همه شتاب زده حرکت کرده و تصمیم غیرعاقلانه‌ای بگیرند. استان پیشنهادات و راهکارهای خود را اعلام کرده است که اگر حمایت نشود با مشکل مواجه می‌شویم.

وی گفت: امسال سال تولید ملی و حمایت از کالای ایرانی است اگر حمایت را داشته باشیم می‌توانیم مانند سال گذشته در تولید کالای ایرانی و رونق اقتصادی گام‌های اساسی برداریم، اما عدم همکاری‌ها و مقداری بی‌توجهی‌ها موجب بروز مشکلات می‌شوند. گاه تحریم‌ها نیستند که ما را از پای در می‌‌‌آورد بلکه برخی ناهماهنگی‌های بین دستگاهی بیشتر از تحریم‌ها فشار آورده و آثار سوء آن را در جامعه خواهیم دید.

استاندار مرکزی در پایان برلزوم صرفه جویی تأکید کرد و افزود: صرفه‌‌جویی در اعتبارات مالی، منابع آب، برق، سوخت الزامی است، اگر صرفه‌جویی نکنیم کشور با بحران مواجه می‌شود. باید از هزینه‌های بی‌جا و ریخت و پاش‌های گذشته پرهیز کرد عدم صرفه‌جویی هزینه‌های جاری را دچار مشکل می‌کند و قطعا از کارهای عمرانی و .. باز می‌مانیم.

انتهای پیام

captcha