لزوم توجه به جنبه‌های معنوی ـ مردمی راهپیمایی اربعین
کد خبر: 3811852
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۷

لزوم توجه به جنبه‌های معنوی ـ مردمی راهپیمایی اربعین

گروه اجتماعی ــ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی بر لزوم توجه به جنبه‌های مردمی ـ معنوی حرکت عظیم اربعین تأکید کرد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، بهروز اکرمی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی، صبح امروز 25 اردیبهشت‌ماه در جلسه ستاد اربعین حسینی استان که در سالن جلسات استانداری مرکزی برگزار شد، گفت: امام حسین(ع) در طول تاریخ الگوی آزادگی بوده و خواهد بود.
وی ادامه داد: اربعین برای ما شیعیان فرصتی است که ارزش‌های حسینی(ع) را جهانی کنیم چراکه ما خواهان جهانی شدن الگوی آزادی در جهان هستیم لذا اربعین بهترین فرصت است تا این امر محقق شود.
معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار مرکزی بیان کرد: ما معتقدیم که امام حسین(ع) متعلق به عموم بشریت است لذا ما مسئولان باید اهمیت کار خود را بیشتر درک کنیم؛ از این رو کارگزاران دولتی باید تلاش کنند، صبغه و رنگ مردمی اربعین حفظ شود زیرا قرار نیست دولت به جای مردم این ارزش و نهاد فرهنگی را تقویت کند. کار این ستاد خدمتگزاری به زائران اربعین است و کمیته‌ها باید برای تقویت آن تلاش کنند، نباید به جای مردم تصمیم‌گیری کنیم، ستاد باید در کنار و پشت سر مردم باشد و در صورت تمایل مردم به عرصه ورود کنیم.
اکرمی با بیان اینکه اربعین نمایش قدرت شیعه است افزود: هرکس در عرصه اربعین کوچک‌ترین قدمی بردارد، سعادتمند است، نگاه من و شما به عنوان کارکنان دولت و حاکمیت این است که به اربعین به عنوان یک سعادت الهی نگاه کنیم و باید با عملکرد مناسب این سعادت را پاس بداریم.
وی با تأکید بر اینکه باید بحث‌های معنوی حرکت عظیم اربعین هم تقویت شود، گفت: نگاه ما به اربعین نگاه سمبلیک نیست، نقطه نقطه اربعین حاوی ارزش‌های ناب انسانی و اسلامی است و باید حتما جنبه معنوی اربعین هرساله افزایش یابد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی افزود: کار ستاد عملاً آغاز شده است و کمیته‌ها نیز باید جلسات خود را شروع کنند، نباید کار را به روزهای پایانی سپرد، هر کمیته با احصای نقاط ضعف و قوت سال گذشته ارزیابی‌های لازم را داشته باشد و در نهایت کمیته ارزیابی نیز کل کار را بررسی می‌کند و برنامه‌های رفع ضعف‌ها ارائه می‌شود.
وی با بیان اینکه خروجی کار ستاد باید تسریع روند اعزام زائران به مقصد و بازگشت آن‌ها باشد و باید روند کار تسهیل شود و دغدغه جانبی زائران را نیز رفع کنیم، اظهار کرد: انتظار می‌رود کمیته‌ها ابتکارات و خلاقیت‌ها را نیز مد‌نظر داشته باشند. قرار نیست درگیر تکرار باشیم و نکته امسال نیز این است که هر کمیته برای کاهش هزینه‌ها باید برنامه‌ریزی و اقدام کند، در واقع با توجه به شرایط اقتصادی کنونی یکی از اولویت‌های کاری کمیته باید این مورد باشد.
اکرمی گفت: ما خواهان برگزاری مراسم اربعین در بهترین شکل هستیم، نگاه ما به اربعین نباید نگاه اداری باشد بلکه باید با دل و قلب و اعتقاد کار کرد. خادم زائر امام حسین بودن سعادت می‌خواهد و باید نگاهی اعتقادی به موضوع داشته باشیم.
انتهای پیام

captcha