تأکید بر گسترش فعالیت‌های قرآنی/ کار در حوزه قرآن و فرهنگ وظیفه اصلی ماست
کد خبر: 3812110
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۷

تأکید بر گسترش فعالیت‌های قرآنی/ کار در حوزه قرآن و فرهنگ وظیفه اصلی ماست

گروه فعالیت‌های قرآنی - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی بر لزوم گسترش فعالیت‌های قرآنی تأکید کرد و گفت: بنده آمادگی دارم هر جایی که لازم باشد حضور داشته باشم چراکه وظیفه اول و اصلی ما فعالیت در حوزه قرآن و فرهنگ است.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام عباس دانشی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی شامگاه چهارشنبه 25 اردیبهشت‌ماه در گردهمایی مدیران موسسات قرآنی که در امامزاده 72 تن ساروق برگزار شد، بر لزوم گسترش فعالیت‌های قرآنی تأکید کرد و گفت: معرفی و شناخت مردم از کربلایی کاظم باید مورد توجه واقع شود، کشورهای اروپایی و آمریکایی حداکثر استفاده را از ظرفیت‌های خود می‌کنند‌. کربلایی کاظم موقعیت بسیار ارزنده‌ و معجزه آشکار است ‌که همگی باید دست به دست هم دهیم تا حداکثر استفاده را از ظرفیت‌ها ببریم.
وی با اشاره به اینکه اگر فردی علاقمند به فعالیت قرآنی باشد در بدترین شرایط هم این‌کار را انجام می‌دهد، اظهار کرد: هریک از ما مسولیت‌هایی داریم که باید عملیاتی شود اما با همت عالی و تحمل کمبود منابع مالی می‌شود کار کرد. برای توسعه فعالیت‌های قرآنی باید وارد عمل شده و خانواده‌ها را با مزیت‌های قرآن‌آموزی و اهمیت این مهم در رفع آسیب‌های اجتماعی آشنا کنیم، لذا لازم است مربیان قرآنی در جلسات اولیا و مربیان حضور پیدا کنند‌.
دانشی ادامه ‌داد: بنده تلاش می‌کنم جلسه مشترک بین مؤسسات قرآنی با اولیا و مربیان را برگزار کنم و مدیران کل دو مجموعه از خانواده‌ها دعوت به عمل خواهیم آورد، در این جلسه نمایندگانی از اصلاح و تربیت و اداره کل حضور هم حضور داشته باشند. اگر خانواده‌ها متقاعد شوند قطعا سال‌های بعد شاهد خیزش خوبی در حوزه قرآن خواهیم داشت. با توجه به شرایط اقتصادی شاید نتوان روی بودجه دولتی برای حمایت موسسات حساب کرد اما اگر تلاش کرده و از فرصت‌ها استفاده کنیم قطعا موفق می‌شویم.
وی برلزوم ارائه روش‌های نو و جذاب تأکید کرد و افزود: بنده آمادگی دارم هر جایی که لازم باشد حضور داشته باشم چراکه وظیفه اول و اصلی ما فعالیت در حوزه قرآن و فرهنگ است. امروز تریبون‌هایی در اختیار است که امامان معصوم(ع) نداشتند به طور مثال لشکری مراقب امام حسن عسکری علیه السلام بود تا ایشان با کسی گفت‌و‌گوی حتی پنج نفره نداشته باشند. امروز بستری برای فعالیت‌های قرآنی فراهم شده است که باید قدر دانست و ارج نهاد، هر کدام از شما ایده‌ای دارید ارائه دهید تا پیگیری لازم انجام شود. کارنامه در حوزه عفاف و حجاب درخشان نیست هر روز بدتر از گذشته است و فعالیت در این حوزه باید با روش جدید و اشتیاق‌برانگیز انجام شود.
انتهای پیام

captcha