کم‌اهمیتی به قرآن؛ عامل مهجوریت شرع مقدس/ ادبیات ملت ایران، ادبیات مقاومت است
کد خبر: 3812397
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۶
حجت‌الاسلام سلیمی تأکید کرد؛

کم‌اهمیتی به قرآن؛ عامل مهجوریت شرع مقدس/ ادبیات ملت ایران، ادبیات مقاومت است

گروه اجتماعی ــ نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: در گذشته هنگام ماه رمضان در هر مغازه و مسجدی قرآن تلاوت می‌شد و حال و هوایی معنوی بر شهر حاکم بود اما متأسفانه این عمل خیر امروز به مساجد محدود شده است، اگر امروز در جامعه ما کسانی هستند که ارزشی برای شرع مقدس قائل نیستند به دلیل کم‌اهمیتی نسبت به قرآن است.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی، نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی شامگاه جمعه، 27 اردبیهشت‌ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در باغ سرچشمه محلات برگزار شد، ضمن تأکید بر استفاده از رحمت الهی در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: در گذشته هنگام ماه مبارک رمضان در هر مغازه و مسجدی قرآن تلاوت می‌شد و حال و هوایی معنوی بر شهر حاکم بود اما متأسفانه این عمل خیر امروز به مساجد محدود شده است، اگر امروز در جامعه ما کسانی هستند که ارزشی برای شرع مقدس قائل نیستند به دلیل کم‌اهمیتی نسبت به قرآن است.

رسالت خبرنگاران
وی افزود: رسالت خبرنگار، انعکاس واقعیات به افکار عمومی است، باید بدون ممیزی و سانسور اخبار منعکس شود، خبرنگار امانت‌دار است، هدهدی که در سوره مبارکه نمل به آن اشاره شده خبرنگار بود و واقعیات را به سلیمان(ع) منعکس کرد، میدان خبری، مثل میدان جنگ است و از هر سو هجمه وارد می‌شود، خبرنگار نباید در این میدان اسیر گروهی خاص باشد و جانب‌داری کند. خبرنگار مساعد است نه مزاحم؛ برخی، از خبرنگاران فراری هستند زیرا فکر می‌کنند آن‌ها مزاحمند اما یک خبرنگار باید با آزادگی مشکلات ناگفته مردم را در جهت رفع آن مشکل با مسئولین مطرح و آن‌ها را پیگیری کند.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس با اشاره به نقش خبرنگار در افشای ماجراهایی چون افطاری سفارت انگلیس و پیگیری پیدا‌شدن دختر بچه گمشده اراکی تصریح کرد: در بیشتر مشکلات ملی این خبرنگاران بودند که با اطلاع به موقع خود از چپاول بیت‌المال جلوگیری کردند، البته پیگیری این حقوق برای ما نیز هزینه دارد؛ مثلاً برای بنده شایعه‌پراکنی کردند که پسرم در انگلیس درس می‌خواند و 3 دخترم در کانادا زندگی می‌کنند در صورتی که پسرم در دانشگاه نراق تحصیل و یک دختر دارم که در محلات است.

انتقاد از عدم راه‌اندازی سامانه شفاف‌سازی مالی
وی با انتقاد از عدم راه‌اندازی سامانه شفاف‌سازی مالی حقوق‌بگیران افزود: در ماده 29 قانون برنامه دولت موظف شده است که سامانه‌ای جهت شفاف‌سازی مالی و نمایش حقوق کارمندان راه‌اندازی کند اما این امر تاکنون محقق نشده است. قانون عدم بکارگیری بازنشستگان نیز از قوانینی است که دست و پا شکسته اجرا می‌شود؛ معاون وزیر ارشاد به خاطر این قانون از سمتش کنار رفت و با کمال تعجب معاونت وزارت ورزش و جوانان را بر عهده گرفت.

حجت‌الاسلام سلیمی اینستکس را توهین به شعور ملی خواند و گفت: آمریکایی‌ها بی‌سابقه‌ترین تحریم‌های تاریخ را برای ما اجرایی کردند و بعد هم اینستکس را راه‌اندازی کردند تا اختیار نفت ما را به دست بگیرند، آن‌ها در گام بعدی برای جنگ روانی مؤثر، ناو آبراهام‌ لینکن را فرستادند و با پوشش رسانه‌ای آن در صدد ترساندن مردم هستند. برخی اوقات نیز مسئولین اشتباه محاسباتی کردند؛ درحالی خبر گران شدن بنزین بعد از خروج از معاهده نفتی منتشر شد که ما اعلام کردیم از نظر بنزین خودکفا شدیم؛ مشکل بنزین حذف کارت سوخت است چراکه حذف کارت سوخت روزی 100 میلیارد تومان به کشور ضرر زد.

لزوم حذف یارانه ثروت‌مندان
وی ادامه داد: حذف یارانه ثروتمندان درآمد 15 هزار میلیارد تومنی را نصیب کشور می‌کند اما دولت هنوز برای قطع یارانه این طبقه اقدامی انجام نداده است، دشمن در حال دشمنی است و ما باید فکرمان را برای مقابله با دشمن خارجی بگذاریم نه اینکه برخی با اشتباهات مکرر بیشتر از دشمنان به خودمان ضربه بزنند. اقتصاد ما یک اقتصاد بزرگ است، کشوری مثل ونزوئلا بیش از 91 درصد خوراکش را وارد می‌کند درحالی که 92 درصد خوراک کشور ما از داخل تأمین می‌شود. وزارت جهاد کشاورزی چندسالی است که به دلیل تولید مازاد بر مصرف مرغ، مجوز مرغداری صادر نمی‌کند، پس ما در این بخش هم خودکفا هستیم.

مقاومت؛ ادبیات ملت ایران
حجت‌الاسلام سلیمی بیان کرد: ادبیات ما ادبیات مقاومت است و به قول رهبری بی‌عقل است کسی که بعد از دیدن این همه خیانت خواستار مذاکره مجدد با دشمن باشد. بعد از اینکه ما گفتیم قصد مقاومت داریم، رئیس جمهور آمریکا گفته بود که باید ادبیاتمان را با ایران عوض کنیم؛ لذا با زروگویان باید با زور سخن گفت. چند سال پیش غزه‌ای‌ها با سنگ می‌جنگیدند اما رهبری فرمودند باید غزه مسلح شود و اکنون آن‌ها نیز سلاح‌های پیشرفته‌ای در اختیار دارند. بسیاری از سلاح‌های ما هنوز اعلام نشده است؛ بعد از دستگیری جاسوسان به ظاهر فعال محیط‌زیست، آمریکا اعلام کرده است که حاضر به پرداخت 2.5 میلیارد دلار در عوض آزادی آن‌ها است.

جنگ امروز آمریکا فقط اقتصادی و روانی است
وی افزود: با وجود تسلط ایران بر منطقه عده‌ای در داخل کشور اصرار بر طرح فرضیه محال جنگ بین ایران و آمریکا دارند، خود آمریکایی‌ها اذعان دارند که جنگی صورت نمی‌گیرد ولی این عده معدود بزدل دم از جنگ می‌زنند، جنگ امروز آمریکا فقط اقتصادی و روانی است. برخی مسائل داخلی است و ربطی به تحریم ندارد، کشور ما صادر کننده خرما در جهان است ولی ما با افزایش غیر‌اصولی قیمت خرما در کشور مواجه هستیم تا جایی که برخی توان خرید حتی یک بسته آن را ندارند.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس سال جاری را سالی سخت بیان کرد و گفت: پیمانکار سالن هزار نفره در محلات انتخاب شده و 2 میلیارد آن جهت شروع واریز خواهد شد، در بحث زیر گذر شهرک صنعتی محلات - دلیجان قول‌هایی گرفته شده و امیدواریم بودجه آن محقق شود. در بحث مجتمع فرهنگی محلات نیز قرار بر این شد که 50 درصد اعتبار آن از استان و مابقی به صورت ملی تأمین شود؛ 50 درصد اعتبار ملی محقق شده وسایل و تجهیزات آن آماده شده است اما استان زیر بار نمی‌رود و تاکنون گامی در این حوزه برنداشته است، از استاندار می‌خواهم حداقل به تعهد استان عمل کند، همچنین خوشبختانه بعد از تبدیل ایستگاه ملی گل و گیاه به پژوهشکده، ردیف بودجه‌ای برای پژوهشکده ملی گل و گیاه محلات گرفته شد.

وی ادامه داد: بسیاری از مشاوران بنده جوان هستند و به شخصه به جوان‌گرایی اعتقاد ویژه‌ای دارم؛ از آنجا که سمت من اجرایی نیست؛ لذا در قالب توصیه به مسئولان جوانان مؤمن، متدین و کارآمدی را جهت امور مدیریتی پیشنهاد می‌کنم چراکه مملکت ما با این نوع جوانان پیشرفت می‌کند.

انتهای پیام

captcha