نقش اجتماعی و اقتصادی زنان بازتعريف شود
کد خبر: 3813065
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۹

نقش اجتماعی و اقتصادی زنان بازتعريف شود

گروه اجتماعی ــ معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار مرکزی با تأكيد بر اينكه مسئله زنان ثابت نيست و در گذر زمان مسائل به صورت متفاوت جلوه‌گر می‌شود و به همين دليل نمی‌توان نگاهی ثابت به این حوزه داشت، گفت: بايد نقش اجتماعی و اقتصادی زنان بازتعريف شود ولی اين امر از توان استان‌ها خارج است و بايد در سطح ملی دنبال شود.

به گزارش ایکنا از استان مركزی، بهروز اكرمی، معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار مرکزی، صبح امروز، 30 اردیبهشت‌ماه در كارگروه تخصصی بانوان و خانواده استان مركزی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد گفت: حال خوب جامعه در گرو حال خوب زنان آن جامعه است. اقدامات همه اركان و دستگاه‌های اجرايی بايد به حال خوب زنان و سپس جامعه بيانجامد؛ لذا نيازمند طرح‌هايی هستيم كه با توجه به وضعيت استان‌ها طراحی شوند.
اكرمی تصريح كرد: جامعه متعادل جامعه‌ای است كه زنان و مردان در كنار هم ديده شوند تا هر‌كس در جايگاه خود ايفاگر نقش خود باشد و در سطح ملی نيز بايد سه مقوله شكل‌گيری فهم مشترک از موضوع بانوان در سطح ملی، تعريف اولويت‌ها و مسائل در قالب واحد و اقدام هماهنگ به منظور جلوگيری از موازی‌كاری در شرايط كنونی محدوديت منابع مورد‌توجه قرار گيرد.
وی با تاكيد بر اينكه مسئله زنان ثابت نيست و در گذر زمان مسائل به صورت متفاوت جلوه‌گر می‌شود و به همين دليل نمی‌توان نگاهی ثابت به این حوزه داشت، گفت: بايد نقش اجتماعی و اقتصادی زنان بازتعريف شود ولی اين امر از توان استان‌ها خارج است و بايد در سطح ملی دنبال شود. در سطح آموزش عالی نیز نسبت ورودی دختران و پسران كشور به ترتيب ٦٥ درصد به ٤٥ درصد است، اما اين نسبت در استان مركزی متفاوت است به طوری که نسبت ورود دختران به پسران به دانشگاه ٤٥ درصد به ٥٥ درصد است.
معاون استاندار مركزی نرخ مشاركت اقتصادی زنان در سطح ملی را اندک و برابر با ١٤.٩ درصد دانست و افزود: اين نرخ در استان ٨.١ درصد است كه تفاوت معناداری را نشان می‌دهد و حضور زنان در اقتصاد استان كم‌رنگ است كه بايد به سمت افزايش اين نرخ حركت كرد.
اکرمی با تاکید بر اولویت‌بندی مسایل زنان استان در کارگروه تخصصی بانوان و خانواده استان با توجه به محدودیت منابع گفت: مسایل زنان در گروه‌های مختلف همچون دختران دانش‌آموز و دانشجو، زنان کارمند، کارگر، سرپرست خانوار و ... نیز تفکیک و نگاه بخشی در این حوزه حاکم شده است.
وی اضافه کرد: استان مرکزی در زمینه پست‌های مدیریتی زنان جزو ۵ استان برتر کشور است و بانوان توانمند در استان مورد توجه قرار گرفته‌اند همچنین در زمینه آسیب‌های اجتماعی نیز آموزش قبل از ازدواج اجباری شده است که این امر به کاهش نرخ طلاق استان کمک کرده است.
معاون استاندار در خصوص اجرای طرح توانمندسازی زنان ساکن در سکونت‌گاه‌های غیر‌رسمی با اشاره به معضل فروش تولیدات و محصولات این بانوان گفت: گاهی این بانوان توان ورود به بازار فروش را ندارند که امید است در این طرح ضمن توانمندسازی، این امر مهم نیز مورد توجه قرار گیرد.
انتهای پیام

captcha