استقرار مؤسسات در برخی از اماکن، زیبنده فعالیت‌های قرآنی نیست
کد خبر: 3813709
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۲
عین‌القضاتی:

استقرار مؤسسات در برخی از اماکن، زیبنده فعالیت‌های قرآنی نیست

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیرعامل اتحادیه مدغم استان مرکزی گفت: مؤسسات قرآنی بدون هیچ چشم‌داشتی فعالیت‌های خود را دنبال می‌کنند ولی استقرار برخی از آنان در اماکن موجود زیبنده فعالیت‌های قرآنی نیست، اماکن معمولاً زیرزمین بوده یا استانداردهای لازم جهت برگزاری جلسات قرآنی را ندارند.

استقرار موسسات در برخی از اماکن فعلی، زیبنده فعالیت‌های قرآنی نیست

پیمان عین‌القضاتی، مدیرعامل اتحادیه مدغم و رئیس انجمن نهج‌البلاغه استان مرکزی در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، گفت: آخرین جلسه اتحادیه مدغم با حضور رحیم قربانی، نائب‌رئیس و مدیرعامل و مرتضی طلایی، رئیس هیئت مدیره اتحادیه و نمایندگان 30 استان به جز تهران تشکیل شد که در این جلسه همگی متفق‌القول شدند که کار را با جدیت دنبال کنند.
وی تصریح کرد: دفتر مستقل اتحادیه در تهران تشکیل شده است و به دنبال اخذ برنامه از استان‌ها هستند تا اعتبارات را در اختیار اتحادیه‌های مدغم استان‌ها قرار دهند که با تعیین اعتبارات شرایط پرداخت وام به مؤسسات قرآنی دنبال می‌شود. مقدمات پرداخت وام همچون بازدید از مؤسسات قرآنی در حال انجام است، تاکنون سه مؤسسه قرآنی اراک مورد بازرسی قرار گرفته‌اند که این بازدیدها در تمام شهرستان‌های استان ادامه دارد.

نبود بودجه مناسب
عین‌القضاتی با اشاره به اینکه آشنایی با مؤسسات قرآنی استان و نحوه فعالیت آنان، مطلع شدن از مشکلات، تهیه بانک اطلاعات جامع از مؤسسات، اخذ یافته‌های مناسب از جمله مزیت‌های بازدید میدانی از مؤسسات قرآنی است، اظهار کرد: عمده مشکل مؤسسات نبود بودجه مناسب جهت برگزاری دوره‌های آموزشی است.
مدیرعامل اتحادیه مدغم استان مرکزی ادامه داد: مؤسسات قرآنی بدون هیچ چشم‌داشتی فعالیت‌های خود را دنبال می‌کنند ولی استقرار برخی از آنان در اماکن موجود زیبنده فعالیت‌های قرآنی نیست، اماکن معمولاً زیر زمین بوده یا مکان‌هایی است که استانداردهای لازم جهت برگزاری جلسات قرآنی را ندارند؛ لذا امید است دولتی‌ها و نهادها به این امر مهم توجه لازم را داشته باشند تا شرایطی فراهم کنیم مؤسسه‌داران از این مشکل خارج و مورد حمایت قرار گیرند.

تدوین نقشه راه فعالیت مؤسسات
وی تأکید کرد: در طول بازدیدها متوجه شدیم مؤسسه‌داران با عشق و علاقه، داشتن روحیه جهادی با شرایط موجود اقتصادی در حال فعالیت هستند، آنان برای ادامه فعالیت و ارتقای مؤسسه نیاز به مشاوره و راهنمایی دارند که با پایان یافتن بازدید از مؤسسات نقشه راهی را برای ارتقای نوع فعالیت مؤسسات قرآنی از طرف اتحادیه مدغم اعلام می‌کنیم.

لزوم تشکیل شبکه‌های سه‌گانه
عین‌القضاتی از تشکیل کارگروه‌های لازم جهت ارتقای فعالیت‌های قرآنی مؤسسات خبرداد و افزود: تشکیل این کارگروه باعث می‌شود تا مدیران برای رقع مشکلات به میدان آمده و با قوت بیشتری رفع مشکلات را دنبال کنند و شبکه قرآنی با حضور معلمان و مربیان و اساتید قرآنی، شبکه قرآنی والدین و شبکه قرآنی قرآن‌آموزان تشکیل شود. تشکیل این شبکه‌ها به جهت‌دار شدن فعالیت‌های خوب قرآنی کمک می‌کند.
مدیرعامل اتحادیه مدغم استان مرکزی با اشاره به اینکه شبکه‌های سه‌گانه به عنوان مهم‌ترین ظرفیت‌های قرآنی دیده می‌شوند که تا بحال به آنان توجه لازم نشده است، گفت: به دنبال استفاده از ظرفیت‌های مغفول در فعالیت‌های قرآنی هستیم تا برنامه‌های در دستور کا را بصورت راهبردی تنظیم و اجرایی کنیم.
انتهای پیام

captcha