آمادگی بیش از دو هزار پایگاه برای جمع‌آوری زکات فطره در استان مرکزی
کد خبر: 3816822
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۹

آمادگی بیش از دو هزار پایگاه برای جمع‌آوری زکات فطره در استان مرکزی

گروه اجتماعی ــ مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی گفت: ۲۰۱۴ پایگاه ثابت و سیار برای جمع‌آوری زکات فطره در استان تدارک دیده شده است.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از سایت خبری کمیته امداد، قنبر موسی‌نژاد، مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی ضمن با بیان اینکه ایجاد وحدت رویه و ساماندهی پایگاه‌های کمیته امداد از اقدامات کمیته امداد در سال جاری است، گفت: 2014 پایگاه ثابت و سیار شورای زکات در سراسر استان مرکزی برای جمع‌آوری فطریه و کفاره و همچنین کمک به فقرا تدارک دیده شده‌اند و در روز عید سعید فطر آماده خدمت‌رسانی هستند.
وی افزود: از این تعداد پایگاه 157 پایگاه در کمیته امداد‌، 92 پایگاه در مراکز نیکوکاری‌، 49 پایگاه در مصلی، 46 پایگاه در مؤسسات خیریه‌، 1623 مساجد و مابقی در سایر پایگاه‌ها مستقر هستند.
موسی‌نژاد ادامه داد: مردم باید فطریه را در صندوق‌های دارای مجوز از شورای زکات استان مرکزی بیاندازند و با مشاهده هر صندوق بی‌نشان موضوع را به مراجع ذی‌صلاح اطلاع دهند.
وی با بیان اینکه زکات فطره در استان مرکزی جمع‌آوری و بین فقرا، نیازمندان و مددجویان توزیع می‌شود، مطرح کرد: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری پنج میلیارد و 200 میلیون تومان زکات فطره از مردم مؤمن استان مرکزی جمع‌آوری و بر اساس بانک اطلاعاتی کمیته امداد و شناسایی انجام شده از نیازمندان واقعی بین آن‌ها توزیع شود.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه زکات فطره بر هر شخصی که فقیر نباشد واجب است، بیان کرد: زکات فطره فرد و افراد نان‌خور او بر هر شخصی که فقیر نباشد واجب است چه فرد یا نان‌خور او روزه گرفته باشند چه روزه نگرفته باشند.
مدیرکل کمیته امداد استان در پایان گفت: از مردم مؤمن و روزه‌دار درخواست می‌شود زکات فطره و کفارات خود را به پایگاه‌های رسمی و تأیید شده تحویل و از پرداخت آن به افراد متفرقه بپرهیزند.
انتهای پیام

captcha