نشانه‌های قبولی طاعات و عبادات در ماه رمضان
کد خبر: 3817494
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۶
ماموستا حسینی تشریح کرد:

نشانه‌های قبولی طاعات و عبادات در ماه رمضان

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه موقت سنندج وجود سه خصلت در انسان را از نشانه قبولی طاعات و عبادات در ماه رمضان دانست و افزود: اولین خصلت توبه خالص و عدم بازگشت به گناهان گذشته است.

به گزارش ایکنا از کردستان، ماموستا سیداحسن حسینی، امام جمعه سنندج، امروز، 17 خردادماه در آیین عبادی - سیاسی نماز جمعه این هفته سنندج وجود سه خصلت در انسان را از نشانه قبولی طاعات و عبادات در ماه رمضان دانست و افزود: اولین خصلت توبه خالص و عدم بازگشت به گناهان گذشته است.
وی افزود: قاطع بودن در برابر وسوسه‌های شیطان و مرتکب گناه نشدن باید جزء خصلت‌های واقعی هر مسلمان واقعی قرار گیرد.
ماموستا حسینی داشتن گذشت نسبت به همنوعان را خصلت دوم در وجود انسان مسلمان بعد از ماه رمضان ذکر و بیان کرد: انسان مؤمن با گذشت از دیگران باید نسبت به فریضه امر به معروف و نهی از منکر نیز احساس مسئولیت کند.
وی اعلام کرد: ایجاد حس نوعدوستی و ادامه خیرات و خدمت به فقرا و نیازمندان خصلت سوم پذیرش طاعات و عبادات انسان مسلمان بعد از یک ماه روزه‌داری است چرا که چنین افرادی با تقوا بوده و به دنبال جلب رضای پروردگار هستند.
امام جمعه سنندج بیان کرد: کاهش آسیب‌های اجتماعی و جلوگیری از افزایش منکرات، نیازمند همت و توجه اقشار مختلف مردم به فریضه امر به معروف و نهی از منکر است.
وی با انتقاد از افزایش برخی منکرات در جامعه یادآور شد: همه باید در اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه محکم‌تر عمل کرده و نسبت به آن احساس مسئولیت کنند.
انتهای پیام

captcha