بخش بین‌الملل جشنواره «دف‌نوای رحمت» مورد توجه جدی قرار گیرد
کد خبر: 3817957
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۴

بخش بین‌الملل جشنواره «دف‌نوای رحمت» مورد توجه جدی قرار گیرد

گروه فرهنگی ــ رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان بر توجه جدی به بخش بین‌الملل این جشنواره تأکید کرد و گفت: جشنواره دف‌نوای رحمت امروز توانسته است به عنوان یکی از جشنواره‌های مطرح بین‌المللی در داخل و خارج از کشور نسبت به معرفی ساز دف و جنبه‌های عرفانی موسیقی فعالیت کند.

به گزارش ایکنا از کردستان، امین مرادی، رئیس حوزه هنری استان کردستان، امروز، 19 خردادماه در نشست شورای برنامه‌ریزی نهمین جشنواره بین‌المللی دف‌نوای رحمت در تهران که با حضور محمد زرویی نصرآباد مدیر عامل مرکز سپهر جشنواره‌ها و رویدادهای هنری حوزه هنری، میلاد عرفان‌پور، مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری، مهدی احمدی مسئول واحد موسیقی حوزه هنری استان کردستان و کارشناسان مرکز سپهر سوره هنر و مرکز موسیقی در دفتر مرکز سپهر سوره هنر تشکیل شد بر توجه جدی به بخش بین الملل نهمین جشنواره بین‌المللی دف نوای رحمت تأکید کرد.
وی با اشاره به برگزاری هشت دوره این جشنواره افزود: جشنواره دف‌نوای رحمت امروز توانسته است به عنوان یکی از جشنواره‌های مطرح بین‌المللی در داخل و خارج از کشور نسبت به معرفی ساز دف و جنبه‌های عرفانی موسیقی فعالیت کند و هرساله برترین دف‌نوازان ایران در مدت سه روز در سنندج گرد هم جمع شده و ضمن به تصویر درآوردن مقام‌های عرفانی دف توانمندی خود را در نواختن ریتم‌های مختلف به تصویر در آورند.
مرادی بیان کرد: تجلیل از هنرمندان برجسته و متعهد حوزه موسیقی و معرفی استعدادهای جوان و نوجوان از دیگر ویژگی های این جشنواره است که خوشبختانه سبب پویایی بسیار خوبی در بخش ترویج دف نوازی در کشور گردیده است و هم اکنون دف نوازاین بسیار توانمندی در اقصی نقاط کشور مشغول به فعالیت در این رشته هنری می‌باشند.
وی اعلام کرد: شعار این جشنواه «هنر، همگرایی و مهربانی» است و تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا هنرمندان در رقابتی سالم به شعار جشنواره که تحکیم دوستی‌ها است، دست یابند.
رئیس حوزه هنری استان کردستان با اشاره به ضرورت بررسی نقاط ضعف و قوت این جشنواره تأکید کرد: در این جلسه مقرر شد تا به صورت ویژه ضمن تقویت نقاط قوت بسیار ارزنده این جشنواره نقاط ضعف دوره‌های گذشته مورد بررسی قرار گرفته و نسبت به رفع آن‌ها اقدام شود.
وی با اشاره به حمایت‌های مرکز سپهر جشنواره ها و رویدادهای هنری حوزه هنری از این جشنواره یادآور شد: خوشبختانه این جشنواره به عنوان یکی از جشنواره های مورد تأیید حوزه هنری کشور مورد حمایت این مرکز قرار گرفته است و در این دوره ضمن تقویت بخش بین‌الملل در بخش رقابتی و جنبی نیز برنامه‌ریزی‌های خوبی صورت گرفته است که امیدواریم شاهد برگزاری جشنواره‌ای متفاوت در این دوره خواهیم بود.
یادآور می‌شود؛ نهمین جشنواره بین‌المللی «دف‌نوای رحمت» مرداد ماه سال جاری به میزبانی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان دهه سوم مرداد ماه همزمان با اعیاد سعید قربان و غدیر در سنندج برگزار می‌شود.
انتهای پیام

captcha