ترجمه و استفاده دایرةالمعارف اروپائیان مایه ننگ مسلمانان است
کد خبر: 3818961
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۴

ترجمه و استفاده دایرةالمعارف اروپائیان مایه ننگ مسلمانان است

گروه فرهنگی ــ رئیس انجمن علمی آثار و مفاخر ایران گفت: ایران یگانه کشوری است که دایرةالمعارف کودکانش توسط مسلمانان نوشته شده است، در دیگر کشورهای اسلامی دایرةالمعارف و دانشنامه کودکان آنان برگرفته شده از کتب فرانسوی و انگلیسی است اما ایران این امتیاز را دارد که دانشنامه کودکان آن طبق آموزه‌ها و موازین اسلامی نوشته شده است، ننگ است مسلمانان دایرةالمعارف اروپاییان را ترجمه و استفاده کنند.

ننگ است مسلمانان دایرةالمعارف اروپاییان را ترجمه و استفاده کنند

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، مهدی محقق، رئیس انجمن علمی آثار و مفاخر ایران امروز 22 خردادماه در مراسم اولین نکوداشت زنان مفاخر استان مرکزی که در فرهنگسرای شهر اراک برگزار شد با اشاره به اینکه کودکان و نوجوانان را باید با فرهنگ مطالعه عجین کرد، لزوم تأکید بر کتب مناسب سن آنان را از ضروریات برشمرد و گفت: افراد باید در هر سنی کتاب‌های متناسب را مطالعه کنند، چرا کتاب دینی که با کلمه کتاب آغاز می‌شود در آمار گرفته شده ما در رتبه 40 یا 50 مطالعه هستیم و این ضعف از عجین نبودن فرزندان ما با مطالعه نشأت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه مفاخر مؤلفه سخت و دشواری نیست، اظهار کرد: مملکت ما از دیرباز تاکنون بانوانی داشته است که مشوق همسران خود برای پیشرفت بودند و خود نیز در کنار همسرانشان رشد یافتند. بسیار لازم است تا نام این افراد در کشور معرفی شود تا اینکه دیگر کشورها جرأت معرفی آنان را نداشته باشند.

محقق بیان کرد: برگزاری این مراسم‌ در نکوداشت بانوان و آقایان گذشته قابل تقدیر است، بانوانی که امروز نام آنان برده شد بانوانی بسیار حاذق در عرصه فعالیتی خود بودند، به طور مثال خانم بدرالزمان قریب همکار بنده در فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی هستند و بسیار در حیطه کاری خود مسلط هستند.

وی در پایان عنوان کرد: ایران یگانه کشوری است که دایرةالمعارف کودکانش توسط مسلمانان نوشته شده است، در دیگر کشورهای اسلامی دایرةالمعارف و دانشنامه کودکان آنان برگرفته شده از کتب فرانسوی و انگلیسی است اما ایران این امتیاز را دارد تا با استفاده از افرادی همچون خانم نوش‌آفرین انصاری و... دانشنامه کودکان آن طبق آموزه‌ها و موازین اسلامی نوشته شده است. ننگ است مسلمانان دایرةالمعارف اروپاییان را ترجمه و استفاده کنند لذا ما با استفاده از ظرفیت و داشته‌های خود این اجازه را به کسی نمی‌دهیم.

انتهای پیام

captcha