ریزش ۵۰ درصدی قرآن‌آموزان مؤسسه سفینةالنجاة اراک
کد خبر: 3820611
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۴

ریزش ۵۰ درصدی قرآن‌آموزان مؤسسه سفینةالنجاة اراک

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیر مؤسسه سفینةالنجاة اراک عامل ریزش قرآن‌آموزان را پر بودن وقت آنان دانست و با اشاره به اینکه ثبت‌نام این مؤسسه ‌نسبت به قبل ۵۰ درصد ریزش داشته است، گفت: نوجوانان با رفتن به کلاس‌های مختلف وقت برای سپری کردن در دوره‌های آموزش قرآن را ندارند یا اینکه قرآن اولویت اول آنان و خانواده‌هایشان نیست.

حسین محمدی‌هزاوه، مدیر مؤسسه سفینةالنجاة اراک در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، گفت: بنا به‌ دلیل مشکلات مالی یکی از شعبه‌های مؤسسه قرآنی سفینةالنجاة واقع در خیابان محسنی اراک با مؤسسه قرآنی فعال در خیابان 17 متری ملک رو‌به‌روی مسجد آیت‌الله‌العظمی سلطان(ره) ادغام شد.

وی آمار قرآن‌‌‌آموزان فعال در این مرکز قرآنی را متفاوت ذکر کرد و افزود: با ادغام دو مؤسسه آمار شرکت‌کنندگان در دوره‌های آموزش قرآن با ریزش مواجه شد؛ چراکه به‌دلیل تغییر مکان یا ساعت برگزاری دوره‌ها برخی افراد فرصت حضور نداشتند.

محمدی اضافه کرد: مؤسسه قرآن و عترت سفینةالنجاة در همه رشته‌ها از جمله حفظ در سطوح مختلف، روخوانی و روان‌خوانی، تجوید، صوت و لحن، مفاهیم، قرائت و تفسیر از فراگیر قرآنی ثبت‌نام می‌کند.

وی بیشترین آمار قرآن‌آموزان را خردسالان 4 سال تا مقطع پیش دبستانی بیان کرد و گفت: آمار فراگیران خردسال به 70 نفر می‌رسد، اما بزرگسالان حتی تا 80 سال نیز در دوره‌های آموزشی ما شرکت دارند. علاوه بر دوره‌های اموزش قرآن آموزش چرتکه، نقاشی، خوشنویسی، مشاوره ویژه خانواده‌ها نیز در این مرکز دایر است.

محمدی عامل ریزش قرآن‌آموزان را پر بودن وقت آنان دانست و با اشاره به اینکه ثبت‌نام این مؤسسه ‌نسبت به قبل 50 درصد ریزش داشته است، اظهار کرد: نوجوانان با رفتن به کلاس‌های مختلف وقت برای سپری کردن در دوره‌های آموزش قرآن را ندارند یا اینکه قرآن اولویت اول آنان و خانواده‌هایشان نیست، حتی گاهی قرآن‌آموزان به دلیل داشتن کلاس‌هایی همچون ورزشی و غیره دیرتر به کلاس می‌آیند یا زودتر می‌روند، اما برخی از افراد نیز واقعاً دغدغه فراگیری قرآن دارند که در هر صورت سروقت خود را به کلاس می‌رسانند.

انتهای پیام

captcha