بیش از هزار مسکن مددجویی استان مرکزی نیازمند بازسازی است
کد خبر: 3821291
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۹

بیش از هزار مسکن مددجویی استان مرکزی نیازمند بازسازی است

گروه اجتماعی ــ مدیر کل کمیته امداد استان مرکزی گفت: ۹۷۰ خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان مرکزی با تأیید بنیاد مسکن نیاز به بازسازی منازل و حدود ۱۷۰ مورد هم نیاز به تعمیرات دارد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از سایت خبری کمیته امداد، قنبر موسی‌نژاد، مدیر کل کمیته امداد استان مرکزی در مراسم کلنگ‌زنی ساخت منازل مسکونی مددجویان تحت حمایت روستای چهرقان شهرستان کمیجان که منازل آنها در سیلاب اخیر تخریب شد، گفت: بسترهای لازم برای بازسازی منازل آسیب‌دیده فراهم شده است.

وی افزود: در استان مرکزی 970 خانوار تحت حمایت با تأیید بنیاد مسکن نیاز به بازسازی منازل و حدود 170 مورد هم نیاز به تعمیرات دارد و امیدواریم با حمایت دولت‌، بسیج سازندگی، گروه‌های جهادی‌، بنیاد مسکن‌، خیران و هدایت‌گری فرماندار شهرستان در کوتاه‌ترین زمان و قبل از شروع فصل سرما ساخت این منازل تکمیل شود.

موسی‌نژاد با اشاره به اینکه یکی از مناطقی که در بارش‌ها و سیل اخیر استان مرکزی دچار آسیب شد شهرستان کمیجان و روستای چهرقان است، افزود: برای چند خانواده شرایط به گونه‌ای بود که امکان بازسازی وجود نداشت و با همکاری منابع طبیعی جانمایی جدید انجام و بستر‌های لازم برای بازسازی و ساخت منازل آسیب‌دیده با سرعت فراهم شده است.

مدیر‌کل کمیته امداد استان از پرداخت 40 میلیون تومان وام قرض‌الحسنه توسط دولت به خانوارهای تحت حمایت آسیب‌دیده از سیل خبر داد و اظهار کرد: برای ساخت این منازل نیازمند حمایت خیران و حامیان هستیم و کمک‌های مردمی یاری‌گر این نهاد در ساخت و بازسازی منازل آسیب‌دیده است.

انتهای پیام

captcha