اقتدار جمهوری اسلامی ایران اجازه هیچ‌گونه اقدام نظامی به آمریکا نمی‌دهد
کد خبر: 3821341
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۰

اقتدار جمهوری اسلامی ایران اجازه هیچ‌گونه اقدام نظامی به آمریکا نمی‌دهد

گروه سیاست و اقتصاد ــ استاندار مرکزی گفت: یقین بدانید در صورتی که آمریکا از پیروزی خود در جنگ نظامی با ایران مطمئن بود، لحظه‌ای در حمله به ایران درنگ نمی‌کرد، اما اقتدار و قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران نه تنها تاکنون اجازه هیچ اقدامی را به آنها نداده است بلکه واهمه‌ای را بر پیکره آمریکا انداخته است.

اقتدار جمهوری اسلامی ایران اجازه هیچ‌گونه اقدام نظامی به آمریکا نمی‌دهد

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سید‌علی آقازاده، استاندار مرکزی، امروز، اول تیر‌ماه در مراسم بزرگداشت استانی هفته قوه قضائیه که در سالن اجتماعات دادگستری استان برگزار شد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قوه قضاییه، گفت: تلاش ارزشمند افرادی همچون شهید بهشتی باعث شده تا قوه قضاییه به عنوان یکی از قوای مقتدر نظام جمهوری اسلامی مطرح باشد.

وی تصریح کرد: تلاش‌های همه فعالان دستگاه قضا در جهت استمرار امنیت پایدار در نظام جمهوری اسلامی است، امروز اگر افتخار داریم و در سایه امنیت بسیار پایدار و مناسبی که به سر می‌بریم بخش عمده‌ای از امنیت به تلاش کارکنان فعال قوه قضاییه است که با درایت و با حساسیت موضوعات مختلف و همه جریانات موجود در جامعه را رصد، بررسی، رسیدگی و حکم صادر می‌کنند.

آقازاده با تأکید براینکه همه مکلف هستیم دستگاه قضایی کشور را با وجود حجم بسیار زیاد خدمات حمایت کنیم، اظهار کرد: ورودی سال 97 تعداد پرونده‌ها بیش از 262 هزار است و تقریبا به همان اندازه نیز پرونده مختومه گزارش می‌شود، این آمار دلالت بر تلاش شبانه‌روزی دارد، نگاه‌های بسیار زیادی هر یک از پرونده‌ها را رصد می‌کنند تا سرنوشت هر یک از پرونده‌ها به نتیجه صحیح بیانجامد.

نیمی از پست‌های قضات و کارکنان خالی است

استاندار مرکزی بیان کرد: آمارها و عملکرد خوب در تعداد پرونده‌های مختومه متناسب با پرونده‌های ورودی تنها با حدود 50 درصد ظرفیت پست‌های سازمانی انجام می‌شود، حدود 52 درصد از قضات و 42 درصد از پست‌های کارکنان دادگستری و قوه قضاییه در استان مرکزی به کار گرفته شده است و تقریباً نیمی از پست‌های قضات و کارکنان خالی است.

به گفته آقازاده انتصاب آیت‌الله رئیسی به عنوان فردی دغدغه‌مند از بدنه قوه قضائیه می‌تواند در راستای بهبود شرایط این قوه، رفع موانع و مشکلات موجود تأثیر مثبتی داشته باشد.

وی ادامه داد: بهتر است تمهیداتی اندیشیده شود تا افرادی که خواهان ارجاع پرونده‌ای به دستگاه قضایی هستند هزینه‌های به مراتب بالاتری را از شرایط کنونی پرداخت کنند؛ چون با توجه به افزایش سالانه تعداد پرونده‌های ورودی و مختومه دستگاه قضایی، وجود چنین شرایطی مصداق کامل ظلم در حق نیروی انسانی و امکانات دستگاه قضایی است.

این مقام مسئول به فعالیت‌های قریب به 20 سال شورای حل اختلاف نیز اشاره کرد و افزود: شوراهای حل اختلاف کارنامه قابل قبولی از خود برجای گذاردند، هیئات‌های داوری نیز علاوه بر اینکه می‌توانند به عنوان مکانیزمی برای کاهش تعداد پرونده‌های ارجاعی به دستگاه قضایی بکار گرفته شوند این توانایی را دارند تا پرونده‌های ورودی به این مجموعه را با موفقیت و دقت بالایی به سرانجام برسانند. بی شک استفاده از چنین ظرفیت‌هایی می‌تواند گام بسیار مهمی در راستای کاهش تعداد پرونده‌های ورودی بوده و راندمان کاری دستگاه قضایی کشور را نیز به طرز چشمگیری افزایش دهد.

استاندار مرکزی اظهار کرد: امروزه کسانی که برای ارجاع شکایات خود به دادگستری مراجعه می‌کنند، نیازی به پشت سر گذاشتن مراحل چندان دشواری ندارند و وجود چنین شرایط سهل‌الوصولی، می‌تواند در افزایش حجم کاری قضات و کارکنان دستگاه قضایی تأثیر بسزایی داشته باشد و گاه آنان را چند سال درگیر پرونده‌ای کند؛ ازاین‌رو تحمیل هزینه‌های سنگین‌تری که صرفاً مادی هم نیستند، می‌تواند به عنوان پیشنهادی در دستور کار دستگاه قضایی قرار بگیرد.

اقدام شایسته پدافند هوایی کشور

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به سرنگونی پهپاد جاسوسی بدون سرنشین امریکا نیز اشاره کرد و افزود: این اقدام شایسته پدافند هوایی کشور، تمامی معادلات سیاسی، امنیتی و نظامی دنیا را برهم زد و دنیا را در شوک بزرگی فرو برد. طی 48 ساعت گذشته، آمریکایی‌ها بیش از 48 بار نظرات خود را عوض کردند و این امر حکایت از شگفتی کارشناسان نظامی دنیا از این اقدام ایران در نابودی یکی از بزرگترین و پیچیده‌ترین پروژه‌های نظامی جهان دارد.

آقازاده همچنین تصریح کرد: رئیس جمهور امریکا در تصمیم اخیر خود گفته است که بدون هیچ پیش‌شرطی تمایل به مذاکره با ایران دارد، ترامپ به حمله نظامی با ایران هم اشاره کرده و گفته ما اگر حمله نکردیم به این دلیل است که 150 نفر از مردم کشته می‌شوند، حال باید به این رئیس جمهور نادان گفت: آمریکا حدود 4 سال است که در کشورهای مظلوم منطقه همچون یمن زنان و کودکان بی‌دفاع را به خاک و خون می‌کشد، چگونه است که هم اکنون از اقدام خود برای هدف قرار دادن چهار سایت ایران و به تصور خودشان کشته شدن 150 نفر عقب‌نشینی کرده است؟ یقین بدانید در صورتی که آمریکا از پیروزی خود در جنگ نظامی با ایران مطمئن بود، لحظه‌ای در حمله به ایران درنگ نمی‌کرد، اما اقتدار و قدرت نظامی ایران نه تنها تاکنون اجازه هیچ اقدامی را به آنها نداده است بلکه واهمه‌ای را بر پیکره آمریکا انداخته است.

وی تأکید کرد: اعمال جنایتکارانه آمریکا امروزه به خوبی بر همگان روشن است، در چنین شرایطی نظام جمهوری اسلامی ایران این توان را داراست تا در برابر تمامی تهاجمات دشمنان ایستادگی کند و حتی پایگاه‌ها و سربازان نظامی آمریکا را در کشورهای منطقه مورد هدف قرار بدهد. هر اقدام تجاوزکارانه آمریکا، به فرموده فرماندهی کل قوا پاسخ 10 برابری از سوی ایران را برای آنان به همراه دارد.

آقازاده از همدلی ایجاد شده بین مجموعه مسئولان استان در همه قوا ابراز رضایتمندی کرد و گفت: در شورای تأمین استان، تمامی مصوبات با اکثریت آرا و با اتفاق نظری جامع انجام می‌شود و در سایر حوزه‌های استان نیز خوشبختانه شاهد تلاش همه جانبه مسئولین هستیم. اگر هم اکنون شاهد کاهش مشکلات واحدهای صنعتی استان و افزایش راندمان و سلامت اداری و ارتقای امنیت مجموعه استان هستیم، قطعاً به خاطر زحمات و همدلی بی‌دریغ زحمت‌کشان استان است.

استاندار مرکزی بیان کرد: تمامی اختیارات دستگاه‌های اجرایی استان در راستای خدمت‌رسانی به مردم و افزایش تولیدات است، خوشبختانه نظام جمهوری اسلامی ایران در سال 97 که اوج تحریم‌های ظالمانه دشمنان بود توانست به خوبی روی پای خود ایستاده و از بحران عبور کند و در سال جاری نیز که سال شکستن کمر تحریم‌هاست، می‌تواند تحولات خوبی را در سطح ملی و جهانی رقم بزند. در حال حاضر با اتفاقات رخداده شاهدیم پشت تحریم‌ها در حال شکست است، اثرات اتفاقات روز پنج‌شنبه تا سه هفته دیگر قابل مشاهده است. روسیه پس از واژگونی پهباد امریکایی بلافاصله اعلام کرد اگر اروپا به اینستکس عمل نکند ما حاضریم نفت ایران را بفروشیم. تحریم‌ها مشکلاتی را ایجاد کرده است اما همه تلاش ما براین است که بتوانیم با قدرت مشکلات را پشت سر بگذاریم. بانک جهانی اعلام کرده است ایران از سال 2020 میلادی عوارض تحریم‌ها را پشت سر گذارده و به رشد و رونق اقتصادی مثبت می‌رسد.

کمبود امکانات در حوزه نیروی قضایی

صمد خدابخشی، رئیس سابق دادگاه‌های عمومی و انقلاب اراک، نیز گفت: علی‌رغم کمبود امکانات در حوزه نیروی قضایی و کثرت وارده سعی شد خدمت‌رسانی مطلوبی انجام شود. با 10 شعبه حقوقی در سال 94 که شعبه تصدی بنده در دادگاه‌های عمومی و انقلاب اراک بود تعداد پرونده‌ها در این سال 13 هزار و 322 فقره بود که این امار به ترتیب در سال 95 به 12هزار و 356 پرونده، در سال 96 به 14هزار و 75 فقره پرونده، در سال 97 به 15هزار و 431 فقره پرونده رسیده است و به طور متوسط افزایش 9 درصدی را شاهد بودیم.

وی در خصوص تعداد پرونده‌های مختومه در 9 شعبه جزایی هم اظهار کرد: تعداد پرونده‌های مختومه در سال 94، 13 هزار و 340 پرونده، در سال 95، 16 هزار و 941 پرونده، در سال 96 به 17 هزار و 761 فقره، در سال 97 به 19 هزار و 189 پرونده رسیده است که به طور متوسط رشد 12درصدی داشته‌ایم.

خدابخشی تعداد پرونده‌های مختومه در 5 شعبه خانواده در سال 94 را 7 هزار و 472 فقره پرونده، در سال 95، 8 هزار و 588 فقره پرونده، در سال 96، 9 هزار و 49 پرونده و در سال 97، 9 هزار و 973 فقره پرونده اعلام کرد که به طور متوسط افزایش 11 درصدی را نشان می‌دهد.

وی ورودی پرونده‌‌های حقوقی در سال 94 را، 14 هزار و 86 پرونده، در سال 95، 11 هزار و 658 فقره پرونده، سال 96، 13 هزار و 547 پرونده، سال 97، 16 هزار و 98 فقره پرونده اعلام کرد و گفت: به طور متوسط سالیانه 12 درصد افزایش ورودی در این حوزه داشته‌ایم.

خدابخشی ادامه داد: در شعب جزایی در سال 94، 14 هزار و 332 پرونده، در سال 95، 17 هزار و 335 فقره پرونده، در سال 96، 17 هزار و 832 پرونده و در سال 97، 18هزار و 658 پرونده تشکیل شده است که سالیانه 10 درصد افزایش داشته است.

وی ورودی پرونده‌های سال 94 شعبه خانواده را 7 هزار و 888 پرونده، سال 95، 8 هزار و 688 فقره، سال 96، 8 هزار و 884 که این آمار در سال 97 به 10 هزار و 68 پرونده رسیده است که متوسط سالیانه 10 درصد افزایش گزارش شده است.

خدابخشی ادامه داد: تعداد پرونده‌های وارده به شورای حل اختلاف اراک در سال 94 را 25 هزار و 54 فقره، در سال 95، 26 هزار و 256 پرونده، در سال 96 به 29 هزار و 825 پرونده و در سال 97 به 31 هزار و 608 پرونده رسیده است که به طور متوسط شاهد رشد 9 درصدی هستیم. مختومه شورای حل اختلاف در سال 94، 24 هزار و 515، در سال 95 به 26 هزار و 791 فقره پرونده، در سال 96، 29 هزار و 476 فقره پرونده، در سال 97، 31 هزار و 147 فقره رسیده است که 9 درصد افزایش را شاهد هستیم.

به گزارش ایکنا؛ حجت‌الاسلام غلامرضا جلالی، سرپرست شوراهای حل اختلاف استان مرکزی نیز از فعالیت 95 شعبه شهری و 47 شعبه روستایی خبرداد و افزود: تعداد قضات شورای حل اختلاف 57 نفر، تعداد اعضا 412 نفر، تعداد دبیران 134 نفر و تعداد کارکنان ستادی 119 نفر است.

وی ادامه داد: در سال 97 ورودی پرونده‌ها به شورای حل اختلاف استان 77 هزار و 173 فقره پرونده و تعداد پرونده‌های مختومه 78 هزار و 88 پرونده، تعداد پرونده‌های مصالحه 15 هزار و 644 فقره پرونده و نرخ مصالحه نسبت به مختومه 23 دهم درصد است و نسبت صلح به قابل صلح 99/93 درصد است. میزان مانده پرونده‌های سال 97، 5 هزار و 772 فقره پرونده و نرخ رسیدگی هم تقریبا 100 روز است. آیت‌الله رئیسی در جلسه‌ای گفت: شوراهای حل اختلاف ماندنی است و تلاش داریم بیمه، پاداش و جذب آنان به دستگاه‌های دولتی انجام شود.

یادآور می‌شود؛ در پایان مراسم از زحمات صمد خدابخشی تجلیل و حجت‌الله درودگر به عنوان رئیس دادگاه‌های عمومی و انقلاب اراک معرفی شد.

انتهای پیام

captcha