همکاری وکلای نیکوکار با کمیته امداد استان مرکزی
کد خبر: 3821655
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۶

همکاری وکلای نیکوکار با کمیته امداد استان مرکزی

گروه اجتماعی ــ قائم مقام کمیته امداد استان مرکزی گفت: یکی از برنامه‌های جدی کمیته امداد آگاه‌سازی حقوقی مددجویان است و در حال حاضر بیش از ۳۶۰ وکیل نیکوکار با کمیته امداد استان مرکزی همکاری دارند.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از سایت خبری کمیته امداد، عدالت بهرامی، قائم مقام کمیته امداد استان مرکزی ضمن تبریک فرارسیدن هفته قوه قضائیه گفت: قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران، قوه‌ای است مستقل که پشتیبان حقوق فردی‌، اجتماعی و مسئول تحقق بخشیدن به عدالت در جامعه اسلامی است.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کمیته امداد و مرکز مشاوران قوه قضائیه مطرح کرد: تمامی خدمات حقوقی ارائه شده به مددجویان این نهاد در زمینه‌های قراردادها، پیگیری پرونده‌های حقوقی و کیفری در مراجع قضایی و مشاوره و انجام میز خدمت حقوقی به صورت رایگان انجام می‌گیرد.

وی افزود: بیش از ۳۶۰ وکیل نیکوکار با کمیته امداد استان مرکزی همکاری دارند و براساس تفاهم‌نامه همکاری امداد با کانون وکلای دادگستری و مرکز مشاوران قوه قضاییه‌‌‌، مددجویان با مشکل دعاوی قضایی و مشکلات حقوقی به کانون وکلا و مرکز مشاوران قوه قضائیه معرفی و از خدمات حقوقی بهره‌مند می‌شوند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در اساسنامه جدید کمیته امداد صیانت از نهاد خانواده‌، ارائه خدمات مشاوره‌، مددکاری و حمایت‌های قضایی و حقوقی مورد تأکید است، گفت: در سال گذشته ۵۶۸ مورد معاضدت حقوقی‌، ۵۱۷ مورد تنظیم اظهارنامه‌، دادخواست و شکوائیه توسط واحد حقوقی کمیته امداد استان مرکزی برای مددجویان تحت حمایت انجام شده است.

بهرامی در پایان اظهار کرد: یکی از برنامه‌های جدی کمیته امداد آگاه‌سازی حقوقی مددجویان است و برای این منظور در طول سال دوره‌های آموزشی حقوقی با موضوعات متنوع برای خانواده‌های مددجویان در سطح استان برگزار می‌شود.

انتهای پیام

captcha