آغاز فاز دوم عملیات اجرایی مرمت خانه تاریخی حاج آقا محسن اراکی
کد خبر: 3821914
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴

آغاز فاز دوم عملیات اجرایی مرمت خانه تاریخی حاج آقا محسن اراکی

گروه فرهنگی ــ مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی از آغاز مرحله دوم از دوره جدید عملیات مرمتی خانه تاریخی حاج‌آقا محسن اراکی خبر داد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی علیرضا ایزدی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی از آغاز مرحله دوم از دوره جدید عملیات مرمتی خانه تاریخی حاج آقا محسن اراکی خبر داد.

وی در تکمیل این خبر گفت: در این مرحله عملیات مرمت اتاق‌ها، حیاط اندرونی ضلع شمالی غربی بنا شامل مرمت طاق‌های فروریخته‌، جداره‌های حیاط، کف‌سازی و مرمت بام این بخش با اعتباری بالغ بر 2000 میلیون ریال انجام خواهد شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: خانه تاریخی حاج آقا محسن عراقی از خانه‌های منحصر بفرد تاریخی کشور محسوب می‌شود و با حدود 5000 متر مساحت شامل یک حیاط مرکزی بیرونی و 5 حیاط اندرونی است و شامل سه مجموعه فضایی در اضلاع شمالی، غربی و شرقی است.

وی در ادامه افزود: عملیات مرمت بام کلیسای مسروپ مقدس اراک نیز با همکاری شهرداری اراک آغاز خواهد شد، در این مرحله از مرمت بنا‌، آوار‌برداری، سبک‌سازی، بام‌سازی و اجرای اندود کاه‌گل بام انجام خواهد شد.

گفتنی است کلیسای مسروپ مقدس با قدمتی حدود 110 ساله از بناهای اواخر دوره قاجاریه است که در خیابان دکتر نیسانیان قرار دارد.

انتهای پیام

captcha