مسئولان پاسخگوی ریزش جمعیت قرآن‌آموزان باشند
کد خبر: 3822132
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۶

مسئولان پاسخگوی ریزش جمعیت قرآن‌آموزان باشند

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیر مؤسسه قرآنی عصر ظهور اراک گفت: عشق و علاقه به فعالیت قرآنی با دارا بودن مشکلات مکان آموزشی باعث می‌شود تا مدیران به فعالیت‌های خود ادامه دهند گرچه به سختی مخارج مؤسسات را تأمین می‌کنند؛ لذا مسئولان باید پاسخگوی ریزش جمعیت قرآن‌آموزان و تعطیلی مؤسسات باشند.

مسئولان پاسخگوی ریزش جمعیت قرآن‌آموزان باشند

سیدمحمد حاتمی‌نژاد، مدیر مؤسسه قرآن و عترت عصر ظهور اراک، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، گفت: این مؤسسه قرآنی از سال 88 فعالیت خود را آغاز کرده  اما در سال 90 ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه جامعه هدف مؤسسه قرآن و عترت عصر ظهور افراد 15 سال به بالا هستند، تصریح کرد: فعالیت‌های این مرکز قرآنی در سه رشته حفظ در سطوح مختلف، مفاهیم و تفسیر تعریف می‌شود، 25 نفر در کلاس حفظ، 15 آقا و 50 خانم در رشته مفاهیم و میانگین 150 نفر در رشته تفسیر حضور دارند.

نائب رئیس هیئت مدیره اتحادیه مدغم استان مرکزی مربی رشته حفظ را قاسمی و مربی دو رشته مفاهیم و تفسیر را سید محمد خاتمی‌نژاد معرفی کرد و افزود: باید امروز از تمام ظرفیت‌ها برای برگزاری دوره‌های آموزش قرآن استفاده کنیم، خوشبختانه با توجه به شرایط اقتصادی ریزش نداشته‌ایم.

وی نبود فضای آموزشی را از دغدغه‌های مهم مدیران مؤسسات قرآن و عترت دانست و اظهار کرد: عدم حمایت مؤسسات قرآنی از سوی دستگاه‌ها باعث شده آنان در آستانه تعطیلی، به حاشیه رفتن و در نهایت تعطیلی کامل قرار گیرند، بهتر است دولت طرحی برای حمایت از مؤسسات قرآنی در نظر گیرد.

حاتمی‌نژاد افزود: عشق و علاقه به فعالیت قرآنی با دارا بودن مشکلات مکان آموزشی باعث می‌شود تا مدیران به فعالیت‌های خود ادامه دهند گرچه به سختی مخارج مؤسسات را تأمین می‌کنند لذا مسئولان باید پاسخگوی ریزش قرآن‌آموزان و تعطیلی مؤسسات باشند.

انتهای پیام

captcha