برخی از کاندیداهای مجلس حتی توانایی روخوانی قرآن را ندارند
کد خبر: 3823522
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۹
حجت‌الاسلام سلیمی:

برخی از کاندیداهای مجلس حتی توانایی روخوانی قرآن را ندارند

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای حمایت از فعالیت‌های قرآنی در مجلس، یک اراده جمعی لازم است گفت: وقتی برخی نمایندگان با تبلیغات دروغین و با حمایت حزب‌ها و پول‌های حزبی و شرکت‌های دولتی وارد مجلس شده‌اند، نمی‌توان خیلی از آن‌ها انتظار داشت؛ متاسفانه شاهد هستیم برخی افرادی که برای مجلس کاندیدا می‌شوند حتی روخوانی قرآن را نیز بلد نیستند.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی، نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی، روز گذشته، نهم تیرماه در گردهمایی قرآنیان محلات و دیدار با مسئولان متولی قرآن که در سالن جلسات دفتر امام جمعه برگزار شد، تصریح کرد: با ارزش‌ترین جمع‌ها، جمع قرآنیان است، بنده به خاطر نمی‌آورم چنین جمعی با این انسجام در محلات ایجاد شده باشد و به شما بابت این امر تبریک می‌گویم، تلاوت‌های شب‌ها در مساجد عموما توسط همین عزیزان انجام می‌شود و صوت و لحن خوش در جذب به مسجد تأثیر‌گذار است.

وی با اشاره به طرح‌های ملی قرآنی در مجلس گفت: در اوایل مجلس نهم در حوزه قرآنی، تصویب قانون یک درصد، قانون بسیار خوبی بود که یکی دو سال اجرا شد و تحول‌آفرین بود و یک موج امیدی را در جامعه قرآنی کشور شکل داد و دولت فعلی پس از روی کارآمدن اعتقادی به آن نداشت و آن را حذف کرد و مجلس بدلیل مشکلات قانونی نتوانست آن را احیا کند. براساس قانون، مجلس نمی‌تواند طرحی را تصویب کند که برای دولت بار مالی ایجاد کند مگر آنکه دولت با آن موافقت کند.

عمده بودجه قرآنی کشور صرف ساختمان‌سازی برخی مؤسسات می‌شود

حجت‌الاسلام سلیمی تشریح کرد: دولت یازدهم و دوازدهم این قانون را تبدیل به عدد کرد و تخصیص آن را بشدت کاهش داد و وزارت ارشاد این کمک را بین چندین موسسه قرآنی در کشور تقسیم کرده است. مشکل بعدی این است که عمده همان بودجه قرآنی را موسسات صرف ساخت‌و‌ساز و ساختمان‌سازی کرده‌اند و عملا در امور قرآنی صرف نشد.

از نمایندگانی که با پول حزب‌ها وارد مجلس شدند، نمی‌توان انتظار تصویب قوانین قرآنی داشت

وی افزود: مجلس شامل ۲۹۰ نفر نماینده است؛ برای تصمیم‌گیری یک اراده جمعی لازم دارد، وقتی برخی نمایندگان با تبلیغات دروغین و با حمایت حزب‌ها و پول‌های حزبی و شرکت‌های دولتی وارد مجلس شده‌اند، نمی‌توان خیلی از آن‌ها انتظار داشت؛ متاسفانه شاهد هستیم برخی افرادی که برای مجلس کاندیدا می‌شوند حتی روخوانی قرآن را نیز بلد نیستند؛ آیا نماینده جمهوری اسلامی ایران نباید حداقل‌ها را رعایت کند؟

طرح‌های منفی با حضور «وکیل‌الدوله‌ها» در مجلس، تصویب شد

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس بیان کرد: برخی طرح‌هایی که در مجلس ششم در کشور موج منفی ایجاد کرد و تصویب نشد، در مجلس دهم با زیرکی مصوب شد؛ مشکلات مجلس دهم بسیار زیاد است و آن هم به خاطر حضور نمایندگان دولتی و وکیل‌الدوله‌ها به جای نمایندگان واقعی مردم در مجلس است.

علت سلیقه‌ای عمل کردن شوراهای شهر در هزینه‌های قرآنی

وی ادامه داد: مجلس دست شوراهای شهر را برای هزینه‌های فرهنگی باز گذاشته است؛ حال یک شورا برای هزینه‌های فرهنگی و قرآنی اهمیت قائل می‌شود و یک شورا اهمیتی قائل نمی‌شود و این موضوع طبق قانون در اختیار خود شوراهاست و آنها خود در این‌باره تصمیم می‌گیرند، دست اوقاف در زمینه حمایت‌های قرآنی باز است و باید در این زمینه فعالیت چشم‌گیر داشته باشد.

وی با اشاره به شورای برنامه‌ریزی شهرستان که به ریاست فرماندار برگزار می‌شود افزود: این شورا می‌تواند در خصوص بودجه قرآنی در سطح شهر تصمیم‌گیری کرده و با اختیار ۱۵ درصد بودجه که در اختیار فرماندار است، از فعالیت‌های قرآنی حمایت کند. بنده نیز این آمادگی را دارم درصورتی که عزیزان قرآنی نامه درخواست تهیه کنند، آن را خدمت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رسانده و درخواست جامعه قرآنی را از طریق وزیر محترم پیگیری کنم.

حجت‌الاسلام سلیمی در پایان گفت: بین گروه‌های قرآنی مختلف در شهر باید هماهنگی بیشتری به وجود بیاید و باید بودجه نهادهای فرهنگی مانند اداره اوقاف، سازمان تبلیغات و اداره فرهنگ وارشاد اسلامی در این زمینه متمرکز شود، به عنوان مثال در محلات یک موقوفه وجود دارد که در زمینه قرائت قرآن کریم، باید صرف شود ولی در این سال‌ها خبری از آن نشنیده‌ایم.

انتهای پیام

captcha