پرداخت ۱۴۱ فقره وام اشتغال به مددجویان کمیته امداد استان مرکزی
کد خبر: 3824176
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۹

پرداخت ۱۴۱ فقره وام اشتغال به مددجویان کمیته امداد استان مرکزی

گروه اجتماعی ــ معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان مرکزی گفت: طی ۳ ماهه نخست سال جاری ۱۴۱ فقره وام اشتغال با اعتبار ۲۶ میلیارد و ۶۷۸ میلیون تومان به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد این استان پرداخت شد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از سایت خبری کمیته امداد‌، مجید مشهدی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان مرکزی با بیان اینکه پرداخت وام‌های اشتغال با هدف توانمندی و خودکفایی مددجویان تحت حمایت پرداخت می‌شود، گفت: طی 3 ماهه نخست سال جاری 141 فقره وام اشتغال با اعتبار 26 میلیارد و 678 میلیون تومان به مددجویان تحت حمایت پرداخت شد.

وی هدف از ارائه آموزش به مددجویان را ایجاد مهارت و توانایی برای احراز شغل و یا افزایش مهارت در حرفه‌ای خاص دانست و اظهار کرد: طی سه ماهه سال جاری تعداد هزار و 110 نفر از مددجویان مستعد کمیته امداد استان مرکزی از آموزش‌های فنی و مهارتی بهره‌مند شدند که به نسبت مشابه سال قبل 9 درصد رشد داشته است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان مرکزی نظارت بر طرح‌های اشتغال مددجویی را از دیگر اقدامات کمیته امداد در جهت هدایت شغلی مددجویان و جلوگیری از هدر‌رفت سرمایه آن‌ها دانست و اظهار کرد: در سه ماهه سال جاری 7261 مورد نظارت بر طرح‌های اشتغال توسط کارشناسان نظارت حوزه اشتغال انجام شده است.

مشهدی اضافه کرد‌: معرفی 9 مددجو به مراکز کاریابی و ایجاد اشتغال برای 6 فرزند مددجو از دیگر اقدامات حوزه اشتغال در سال گذشته بوده است.

وی در پایان با اشاره به اینکه طرح‌های خوکفایی اجرا شده در زمینه کشاورزی، دامپروری، صنفی، صنعتی و صنایع‌دستی هستند، گفت‌: اشتغال‌زایی پایدار به منظور توانمندسازی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد از مهم‌ترین اهداف این نهاد حمایتی است.
انتهای پیام

captcha