بانوان ۳۰ درصد خیرین سلامت کشور را تشکیل می‌دهند
کد خبر: 3824178
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰

بانوان ۳۰ درصد خیرین سلامت کشور را تشکیل می‌دهند

گروه اجتماعی ــ رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر بیش از ۱۱۰ هزار نفر به‌عنوان یاوران سلامت جامعه در ۳۰۰ نقطه کشور عضو مجمع خیرین سلامت هستند که حدود ۳۰ درصد اعضا را بانوان تشکیل می‌دهند.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، نخستین همایش بانوان خیر سلامت استان ظهر امروز‌ چهارشنبه، 12 تیرماه با حضور مقامات کشوری و استانی در تالار امام رضا(ع) دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد.
حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در این همایش بیان کرد: در حال حاضر بیش از ۱۱۰ هزار نفر به‌عنوان یاوران سلامت جامعه در ۳۰۰ نقطه کشور عضو مجمع خیرین سلامت هستند که حدود ۳۰ درصد اعضا را بانوان تشکیل می‌دهند.
وی با اشاره به اینکه ۵۰ مجمع خیری در دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور وجود دارد، افزود: فعالیت این مجمع نقش تأثیرگذاری در بهبود شاخص‌های بهداشت و درمان کشور دارد.
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: خیران سلامت سال گذشته مبلغ یک‌هزار میلیارد تومان برای ساخت و تجهیز مراکز بهداشتی و درمانی در کشور تعهد کردند؛ ساخت بیمارستان تخصصی خیری در تبریز با هزینه ۲۰۰ میلیارد تومانی نیز از مهم‌ترین طرح‌های این مجمع در سال‌ جاری محسوب می‌شود.
وی افزود: این مجمع علاوه بر ساخت و تجهیز بیمارستان در سطح کشور و به‌خصوص نقاط محروم، در زمینه‌های دیگر نظیر پژوهش و پیشگیری از بیماری‌ها نیز اقداماتی را در اولویت کاری خود دارد.
نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با مشارکت خیران و استفاده از ظرفیت مردمی می‌توان گام‌های اثربخشی در حوزه بهداشت و درمان برداشت، عنوان کرد: کمک‌های خیران در حوزه سلامت، باقیات و صالحات است؛ چراکه بهبود زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی کمک مستقیم به بیماران نیازمند است.

پیشرفت در حوزه سلامت، حرکتی شتابان دارد
سیدمحمد هاشمی شهری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز در این همایش اظهار کرد: موفقیت نظام سلامت در سیستان و بلوچستان در زمینه كاهش شاخص‌های ابتلا‌ به بیماری‌ها و افزایش كمّی و ارتقای كیفی زیرساخت‌های ارائه خدمات، ثمره گام‌های استوار مسئولان انقلاب در 40 سال گذشته است.
وی ادامه داد: پیش از انقلاب، پزشکان مورد نیاز خود را از هندوستان و فیلیپین و سایر نقاط تأمین می‌کردیم اما امروز، سه دانشگاه علوم پزشکی در استان وجود دارد که هر ساله تعداد فراوانی پزشک و متخصص تربیت می‌کند.
هاشمی‌شهری بیان کرد: به بركت نظام جمهوری اسلامی علاوه بر توسعه زیر‌ساخت‌های بهداشتی، در بخش درمان نیز شاهد توفیقات قابل توجهی هستیم كه از آن جمله می‌توان به بخش‌های تخصصی درمان ناباروری، وجود بخش‌های جراحی قلب، پیوند كلیه، پیوند قرنیه، تعویض مفاصل، راه‌اندازی بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی چشم پزشكی الزهراء‌(س) زاهدان كه قابل رقابت با مراكز چشم پزشكی پیشرفته دنیاست و پیشرفته‌ترین میكروسكوپ‌ها و ماهرترین اعضای هیئت علمی را دارد، اشاره كرد.
این مقام مسئول به فعالیت مؤثر خیّران حوزه سلامت در استان اشاره کرد و افزود: خیران سلامت در سیستان و بلوچستان اقدامات ارزنده‌ای نظیر کمک به ساخت بیمارستان ۶۴ تختخوابی سل زابل، ساخت مرکز جامع سلامت روستایی، معرفی ۳۸ نفر برای کاشت حلزون شنوایی، ارائه خدمات تخصصی رایگان دندانپزشکی و نیز ویزیت رایگان انجام داده‌اند.

انتهای پیام

captcha