افتتاح طرح «هزار مسجد، هزار جهیزیه» در چهارمحال و بختیاری
کد خبر: 3824209
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۵

افتتاح طرح «هزار مسجد، هزار جهیزیه» در چهارمحال و بختیاری

گروه اجتماعی ــ نماینده بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) گفت: این بنیاد ۱۰ هدف کلی را دنبال می‌کند که طرح «هزار مسجد؛ هزار جهیزیه» یکی از این اهداف است که به فرمایش مقام معظم رهبری کلید خورد و به واسطه این طرح دو هزار جهیزیه در سال ۹۷ اهدا شد.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، حمید مردانیان، نماینده بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) در  آیین اهدای 37 جهیزیه طرح «مسجد احسان» با همکاری مساجد استان، ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) با همکاری سازمان تبلیغات با حضور جمعی از مسئولان و زوج‌های جوان که امروز، ۱۲ تیرماه در اداره‌کل تبلیغات چهارمحال و بختیاری برگزار شد، با بیان اینکه مهمترین دستورکار جمهوری اسلامی رفع فقر و حمایت از نیازمندان است، اظهار کرد: کمتر از دو قرن پیش ایران مورد هجمه اروپاییان استسمارگر قرار گرفت. این سپاه با هدف تربیت ایرانی‌ها که از نظر آن‌ها ملتی وحشی بودند به کشور آمدند و این وضعیت خراب ایران قبل از انقلاب بود. حال کمی تأمل لازم است برای اینکه بدانیم از کجا به کجا رسیده‌ایم؟ خفت و خواری زمان قبل از انقلاب و عظمت اکنون کشور را با هم مقایسه کنید مشکلات الان کشور به خاطر انقلاب اسلامی است نه بخاطر جمهوری خوای ما که اگر خود را مسلح و قوی نکنیم مورد هجمه قرار خواهیم گرفت.

مردانیان با بیان اینکه ۴۰ سال بعد از پیروزی انقلاب یک طرف و ۱۴۰۰ سال قبل از آن یک طرف دیگر است و قابل مقایسه با یک‌دیگر نیستند، انقلاب را یادگاری از امام راحل دانست که باید به صاحب اصلی آن برسد و گفت: اگر امروزه از امنیت و شکوه برخوردار هستیم به برکت همین انقلاب است که مسائل ایران موضوع منازره‌های امروز  آمریکا شده است. پس باید توانایی‌های خود را باور داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه عزت اصلی برای ما این است که برگزار کنند این جلسات باشیم، تصریح کرد: البته این نکته به این منظور نیست که همیشه نیازمندی وجود داشته باشد تا به او خدمت کنیم بلکه با این هدف که روزی به جامعه هدف و هدف والا برسیم که اگر عالمان و بزرگان دینی در این راه قدمی برندارند و به اوضاع رسیدگی نکنند مشکلات عظیمی جامعه را در بر خواهد گرفت.

نماینده بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) به آمار خدمت رسانی‌ها در سیل اخیر اشاره کرد و افزود: آمار خدمت‌رسانی در سیل اخیر قابل تأمل است و کمک‌رسانی مردم و مسئولان بسیار چشم‌گیر بود. هزار و ۵۰۰ گروه جهادی که سیصد و اندی از آن گروه‌های مکانیکی و ما باقی گروه‌های ارگانیکی بودند در این اتفاق به یاری مردم ایران شتافتند.

وی به جمله‌ای از امام راحل اشاره کرد و گفت: حضرت امام خمینی(ره) می‌فرمایند: جنگ برای ما یک دانشگاه بود. فضای کمک به سیل‌زدگان نیز همین حالت را داشت با این تفاوت که پوتین و اسلحه جای خود را به چکمه و بیل داده بود. برپایی نماز شب و مناجات شبانه همانند شب‌های عملیات در بین بچه‌های جهادی موج می‌زد و کسانی که با فضای جنگ بیگانه بودند در این مدت بخشی از فضا را در مناطق سیل‌زده تجربه کردند.

مردانیان با بیان اینکه بنیاد احسان از اسفندماه سال 93 راه‌اندازی شده است، بیان کرد: این بنیاد 10 هدف کلی را دنبال می‌کند که طرح «هزار مسجد؛ هزار جهیزیه» یکی از این اهداف است که به فرمایش مقام معظم رهبری کلید خورد که  به واسطه این طرح دو هزار جهیزیه در سال 97 اهدای شد و سه هزار جهیزیه در سال جاری به نیازمندان اهداء خواهد شد. در این طرح هر هفته برای دو استان برنامه‌ریزی می‌شود تا از نزدیک شاهد این احسان باشیم و طرح را افتتاح کنیم که در این هفته طرح اهدای 37 جهیزیه در استان چهارمحال و بختیاری با مشارکت مردم، هیئت امناء، و کمک مدیران اجرایی افتتاح شد.

وی به طرح «برکت خانواده در درمان ناباروری» اشاره کرد و گفت: در ابن طرح 452 فرزند در خانواده‌های نیاز مند مناطق محروم به دنیا آمد. همچنین طرح‌های از جمله  صندوق قرض‌الحسنه، حلزون گوش کودکان ناشنوا، پویش مشق احسان و اهدا 3500 پک به مناطق محروم، تحت پوشش قرار دادن بالای 22 هزار ایتام و ... از جمله طرح‌های اصلی این بنیاد هستند که هزینه‌های سنگینی را لازم دارند اما بنیاد احسان این طرح‌ها را در قالب خدمت به نیازمندان ارائه می‌دهد.

انتهای پیام

captcha