سواد رسانه‌ای با افزایش استفاده از شبکه‌های اجتماعی ارتقا یابد
کد خبر: 3824636
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۹

سواد رسانه‌ای با افزایش استفاده از شبکه‌های اجتماعی ارتقا یابد

گروه فرهنگی ــ نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت ارتقای جایگاه نوشتن و نویسندگی در میان اصحاب رسانه اظهار کرد: بسیار ضروری است سواد رسانه‌ای مردم با توجه به افزایش استفاده از شبکه‌های اجتماعی ارتقا پیدا کند.

سید‌مهدی مقدسی، نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایکنا از استان مرکزی، پیرامون گرامیداشت روز قلم و تبریک این روز به تمام صاحبان قلم و اندیشه‌ورزان، گفت: در سال ۸۱ با پیشنهاد انجمن قلم ایران و تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی 14 تیرماه بعنوان روز قلم نام‌گذاری شد.

وی تصریح کرد: بدون تردید قلم زبان خداست و یکی از نعمت‌های بی‌بدیل الهی است، خداوند متعال در سوره قلم می‌فرماید: «ن و القلم و ما یسطرون» بعبارتی قسم یاد کردن حضرت حق نشان از اهمیت قلم و نگاشتن دارد، روز قلم را باید به آنهایی که اعتقاد دارند کمرنگ‌ترین جوهرها از قوی‌ترین حافظه‌ها قوی‌تر است تبریگ گفت؛ چراکه اندیشمندان پاک‌سرشت با استفاده از ابزار نوشتن، زمینه تعالی بشریت در حوزه‌های اعتقادی، اجتماعی‌، فرهنگی و حتی اقتصادی را فراهم می‌سازند.

قلم زبان بیان احساس انسان‌هاست

مقدسی از قلم به عنوان امانت الهی یاد کرد و افزود: قلم امانت انسان است، قلم زبان عقل‌، معرفت و احساس انسان‌هاست. قلم بیان‌کننده اندیشه و شخصیت صاحب اثر است،  قلم فرصتی است برای یادآوری منزلت، حرمت و صاحبان آن، چراکه نویسندگان در بخش‌های مختلف آثار ارزشمند خود‌، آن را برای ارتقای فرهنگ و هنر این مرز و بوم به کار می‌گیرند. امید است دستگاه‌های فرهنگی کشور بدین بهانه ارزشمند‌، از اندیشه‌ورزان پاک‌سرشت و اصحاب قلم به شیوه‌های مختلف تجلیل و در معرفی شایسته آثار ماندگار نویسندگان در حوزه‌های مختلف همت گمارند.

لزوم تجلیل از صاحبان قلم در حیاتشان

منتخب مردم اراک در خانه ملت اظهار کرد: بهتر است از صاحبان دلسوز و فداکار اندیشه‌ورز قلم در زمان حیاتشان تجلیل و قدردانی شود.

مقدسی اضافه کرد: روز قلم روزی است که باید با برگزاری نشست‌ها و همایش‌های تخصصی در رابطه با وضعیت نشر کتاب، مشکلات نویسندگان، جریان‌شناسی حوزه‌های مختلف همچون ادبیات به ویژه ادبیات داستانی مفید، ادبیات دفاع مقدس و ادبیات دینی و ارزیابی عملکرد متولیان امور فرهنگی همراه باشد، بدون تردید برپایی نشست‌های تخصصی با حضور اهالی کتاب و مسئولین فرهنگی زمینه رشد وتعالی جامعه را فراهم می‌کند.

مقدسی با اشاره به اهمیت ارتقای جایگاه نوشتن و نویسندگی بین اصحاب رسانه اظهار کرد: بسیار ضروری است سواد رسانه‌ای مردم با توجه به افزایش استفاده از شبکه‌های اجتماعی ارتقاء پیدا کند.

انتهای پیام

captcha