هشت بقعه متبرکه؛ میزبان طرح «نشاط معنوی» سیستان‌وبلوچستان
کد خبر: 3825044
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹

هشت بقعه متبرکه؛ میزبان طرح «نشاط معنوی» سیستان‌وبلوچستان

گروه فرهنگی ــ مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان گفت: طرح «نشاط معنوی» امسال به میزبانی مساجد و هشت بقعه متبرکه استان برگزار می‌شود؛ در این طرح ۲۰ مبلغ اعزامی از قم جهت اجرای هرچه بهتر طرح، ما را یاری می‌کنند.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، حجت‌الاسلام محسن مؤمنی‌مقدم، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، امروز، 16 تیرماه در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه ضمن تبریک میلاد حضرت معصومه(س)، گفت: حضرت معصومه(س) به‌عنوان کریمه اهل بیت(ع) معروف هستند؛ ایشان امامزاده هستند، اما چند ویژگی دارند که با دیگر امامزاده‌ها متفاوت است؛ از جمله اینکه تنها امامزاده‌ای هستند که از زبان معصوم برای ایشان زیارت‌نامه وارد شده است.

وی ادامه داد: حضرت معصومه(س) تنها امامزاده‌ای هستند که وعده داده شده هر کس با معرفت به زیارت ایشان برود، بهشت برای او ضمانت می‌شود؛ همچنین تنها امامزاده‌ای هستند که در متن زیارت، برای ایشان مقام شفاعت ذکر شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بیان کرد: در وسط دهه کرامت، روز تکریم و بزرگداشت امامزادگان را داریم که مراسم محوری آن امسال در بقعه سیدباقر زابل برگزار می‌شود.

وی افزود: در کنار بزرگداشت امامزادگان، وظیفه ما رفع شبهات و مبارزه با خرافات است؛ برخی قدمگاه‌ها هستند که پشتوانه تاریخی ندارند، ممکن است بر اساس یک خوابی که شخصی دیده، قدمگاه ایجاد کرده باشند؛ یا در مواردی مثلاً به درخت متوسل می‌شوند؛ ما وظیفه داریم با این خرافات مقابله کنیم.

مؤمنی‌مقدم در ادامه به آغاز طرح «نشاط معنوی» با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان اشاره و اظهار کرد: طرح «نشاط معنوی» امسال به میزبانی مساجد و هشت بقعه متبرکه استان برگزار می‌شود؛ در این طرح 20 مبلغ اعزامی از قم جهت اجرای هرچه بهتر طرح، ما را یاری می‌کنند.

وی عنوان کرد: طرح نشاط معنوی از برنامه‌های سازمان اوقاف و امور خیریه است که با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت، تقویت و ارتقای بنیه اعتقادی، دینی، اخلاقی و ارزش‌های انقلاب اسلامی در میان جوانان و نوجوانان به همراه استفاده از ظرفیت این قشر برای قطب فرهنگی شدن بقاع متبرکه همه ساله طبق فرموده رهبر معظم انقلاب برگزار می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه این طرح از ۱۳ تیرماه آغاز شده و تا ۲۹ مرداد ادامه خواهد داشت، افزود: این طرح ویژه رده سنی 7 تا 18 سال، اعم از دختر و پسر است. اساتید این طرح نیز شامل سه گروه دانشجویان علوم قرآنی، مبلغان بومی و مبلغان اعزامی می‌شود.

مؤمنی‌مقدم برپایی برگزاری کلاس‌های قرآنی حفظ و قرائت، اردوهای تفریحی ـ زیارتی، آموزش احکام دینی و آموزش رایانه‌ای و خطاطی را از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده در قالب اجرای طرح « نشاط معنوی» ذکر کرد.

انتهای پیام

captcha