انعقاد تفاهم‌نامه همکاری ساخت ۲۰۰ واحد مسکونی مددجویی در استان مرکزی
کد خبر: 3825102
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۳

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری ساخت ۲۰۰ واحد مسکونی مددجویی در استان مرکزی

گروه اجتماعی ــ تفاهم‌نامه همکاری ساخت ۲۰۰ واحد مسکونی مددجویی تخریب شده ناشی از سیل فروردین‌ماه امسال فی‌مابین کمیته امداد و بسیج سازندگی سپاه روح‌الله استان مرکزی به امضا رسید.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از سایت خبری کمیته امداد‌، تفاهم‌نامه همکاری ساخت 200 واحد مسکونی مددجویی تخریب شده ناشی از سیل فروردین‌ماه امسال فی‌مابین کمیته امداد و بسیج سازندگی سپاه روح‌الله استان مرکزی به امضا رسید.

قنبر موسی‌نژاد، مدیر‌کل کمیته امداد استان مرکزی با بیان اینکه خدمت‌رسانی به محرومین و نیازمندان از اساسی‌ترین برنامه‌های کمیته امداد است‌، گفت: تفاهم‌نامه همکاری ساخت 200 واحد از واحدهای مسکونی مددجویی تخریب‌شده ناشی از سیل فروردین ماه امسال فی‌مابین کمیته امداد و بسیج سازندگی سپاه روح‌الله استان مرکزی با هدف ایجاد سرپناه برای مددجویان به امضا رسید.

وی افزود: زیربنای واحد مسکونی روستایی‌ برای مددجویان یک نفره تحت حمایت کمیته امداد حداکثر 45 متر مربع و زیربنای واحد مسکونی روستایی‌ برای مددجویان بیش از یک‌نفره تحت حمایت کمیته امداد حداکثر 60 متر‌مربع است.

این مقام مسئول در ادامه تصریح کرد: کمک به تأمین بخشی از منابع مالی از محل مساعدت بلاعوض جهت تکمیل و تحویل واحدهای موضوع به مددجویان، تهیه نقشه (تیپ) و ساخت واحدهای مسکونی متناسب با ویژگی‌های فرهنگی و اقلیم منطقه‌، انجام نظارت‌های فنی جهت ارتقاء سطح کیفی، پرداخت تسهیلات بنیاد مسکن پس از آزاد‌سازی و واریز به حساب مددجو به طرف مشارکت (بسیج سازندگی)، شناسایی و معرفی خانواده‌های واجد شرایط مشمول تفاهم‌نامه، دریافت مجوز‌های قانونی لازم و انجام مراحل اداری برای تحقق اهداف این تفاهم‌نامه از تعهدات کمیته امداد در این تفاهم‌نامه است.

امید محترمی‌، مسئول بسیج سپاه روح‌الله استان مرکزی نیز با بیان اینکه کمک به محرومان وظیفه همه مسئولان در نظام اسلامی است‌، گفت: تامین بخشی از اعتبار مورد‌نیاز جهت تکمیل و تحویل واحدها بر اساس منابع پیش‌بینی شده‌، ساخت واحدهای موضوع تفاهم‌نامه با استفاده از پیمانکاران، استاد‌کاران مجرب و نیروهای فنی جهادی بسیج‌، اجرای دقیق عملیات اجرایی مطابق نقشه و مشخصات فنی و رفع اشکالات اجرایی با توجه به اینکه نظارت بر روند اجرایی توسط بنیاد مسکن در حین عملیات اجرایی از تعهدات بسیج سازندگی سپاه روح‌الله در این تفاهم‌نامه است.

یاداور می‌شود که علاوه بر نظارت بنیاد مسکن‌، از طریق کارشناسان مسکن کمیته امداد شهرستان و مدیریت تامین مسکن و امور مهندسی کمیته امداد استان نیز بر روند اجرایی ساخت مسکن مددجویان تحت حمایت نظارت لازم انجام می‌شود.
انتهای پیام

captcha