نخستین جشنواره تابستانه قرآنی کودکان و نوجوانان رسانه ملی آغاز به کار کرد
کد خبر: 3825417
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۳

نخستین جشنواره تابستانه قرآنی کودکان و نوجوانان رسانه ملی آغاز به کار کرد

همزمان با شانزدهمین دوره مسابقات قرآن و عترت رسانه ملی، نخستین جشنواره علمی، فرهنگی و هنری قرآن و عترت آغاز به کار کرد.

 

به گزارش ایکنا، باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: مراسم نشست دبیران مراکز قرآن و عترت رسانه ملی، صبح امروز(دوشنبه ۱۷ تیرماه) با حضور مدیران و دبیران قرآن و عترت شبکه‌های مختلف صدا و سیما، حجت الاسلام و المسلمین موسوی مقدم قائم مقام رسانه ملی و محمد حسین رنجبران مدیر کل روابط عمومی این سازمان در تالار ملاصدرا برگزار شد.

در بخش ابتدایی این نشست هر کدام از دبیران برگزاری شانزدهمین دوره مسابقات و نخستین جشنواه علمی، فرهنگی و هنری قرآن و عترت رسانه ملی به شرح وظیفه شبکه و برنامه‌های خود پرداختند‌.

یوسف:رشد ۶۶ درصدی قاریان، حافظان و فعالان قرآنی در دوره سیزدهم

مهدی یوسف مدیر امور فرهنگی جشنواره علمی، فرهنگی و هنری قرآن و عترت رسانه ملی، مراسم را با بیان خیرمقدم و تبریک به مناسبت اعیاد دهه کرامت آغاز کرد و خطاب به دبیران مختلف این جشنواره گفت: در دوره سیزدهم ۱۳۹۵ نفر در سراسر کشور در جشنواره شرکت کردند و‌ دور چهاردهم این آمار صد در صد افزایش پیدا کرد. در دوره گذشته نیز با حضور شرکت کنندگان در رشته های مختلف شاهد رشد ۶۶ درصدی قاریان، حافظان و فعالان قرآنی بودیم.

وی در ادامه با اشاره به جلساتی که با صاحب نظران قرآنی پیرامون مسابقات قرآنی داشته‌، بیان کرد: ما امسال بنا به جزواتی که در اختیار شما قرار دادیم، تغییرات خاصی را در مسابقات لحاظ کردیم و با بررسی ادوار گذشته توانستیم سه آیین نامه تابستانه، جشنواره و آیین نامه قرآنی تنظیم کنیم.

یوسف در ادامه این مراسم ضمن اشاره به بخش های مختلف این جشنواره درباره جشنواره تابستانه کودکان و نوجوانان گفت: جشنواره را با مسابقات تابستانه کودکان و نوجوانان در ۶ رشته حفظ یک جزء، حفظ دو جزء، قرائت قرآن، ترتیل قرآن، تفسیر، ترجمه و شرح سوره لقمان و نور و اذان ویژه پسران  آغاز خواهیم کرد.

این مدیر فرهنگی ادامه داد: زمان ثبت نام این بخش از جشنواره از بیستم تا سی‌و‌یکم امسال است و والدین می‌توانند فرزندان خود را ثبت نام کنند. زمان برگزاری این جشنواره بنا به آغاز سال تحصیلی از اول مهرماه شروع می‌شود؛ مرحله اول مسابقات کودکان و نوجوانان از اوایل مرداد ماه به صورت حضوری در تهران و مراکز استان‌ها، مرحله نیمه نهایی اواخر مرداد‌ماه به صورت غیر حضوری در تهران و مرحله نهایی و اختتامیه بیست و یکم و بیست و نهم همین ماه همزمان با اعیاد قربان تا غدیر در تهران برگزار می‌شود.

شیخ اکبری:مهمترین نکته در مباحث قرآنی، پیاده سازی معارف قرآن در زندگی افراد است

جواد شیخ اکبری مدیر شبکه قرآن و معارف سیما در ادامه این مراسم گفت: مهمترین نکته در مباحث قرآنی بحث پیاده سازی معارف قرآن در زندگی افراد است که ما چگونه می‌توانیم مفاهیم ناب قرآنی را در زندگی افراد جاری و ساری کنیم. مخاطب قرآن مخاطب عام است و وقتی قرآن می‌فرماید هدی الناس یعنی نگاه ویژه به مردم باید داشت‌.

وی ادامه داد: ما در شبکه قرآن از تمامی ظرفیت های قرآنی استفاده خواهیم کرد اگر شما دوستان سوژه داشته باشید ما از شما استقبال می‌کنیم و سعی خواهیم کرد دوربین شبکه قرآن و معارف را به دیگر استان‌ها ببریم.

محمد حسین رنجبران مدیر کل روابط عمومی رسانه ملی پس از صحبت‌های دبیران قرآنی سازمان صدا و سیما، ضمن قدردانی از حضور شیخ اکبری در مراسم گفت: ریاست سازمان به شدت به دوره مدیریت جدید شبکه قرآن امید بستند و این جلسه فتح بابی خوبی برای آشنایی با آقای شیخ اکبری شد تا همه در مسیر موفقیت شبکه قرآن همراه او باشیم.

ما موفق شدیم بعد از دو سال ایده کودکان و نوجوانان را در تابستان با تلاشهای مهدی یوسف داشته باشیم. به نظرم امسال با حضور کودکان و نوجوانان سالی متفاوت را خواهیم داشت، و پیش بینی می‌شود که اقبال خوبی از جانب خانواده ها صورت بگیرد.

مدیر عامل روابط عمومی رسانه ملی افزود: نامه‌ای را آقای دارابی برای استان‌ها نوشته اند که در اختیار شما قرار گرفته است تا نگاه ویژه‌ای به کانون‌های قرآنی استان‌ها نه در یک بازه زمانی کوتاه بلکه در طی یکسال مستمر داشته باشیم.

رنجبران افزود: بنا به آماری که در ابتدای جلسه طرح شد،ما به لحاظ کمی الحمد الله رشد خوبی داشتیم و به نظرم باید در بخش کیفی بیشتر متمرکز شویم و از ظرفیت‌هایی که در مسابقات رونمایی می‌شود، باید در عرصه های قرآنی رسانه ملی در استان ها و کشور رتبه بدست آوریم.

حجت الاسلام و المسلمین سید رمضان موسوی مقدم قائم مقام رئیس رسانه ملی در ادامه این گردهمایی مدیران قرآنی کشور ضمن قدردانی از تلاش‌های مدیران قرآنی صدا و سیما در پی برگزاری مسابقات قرآن و عترت، گفت: قرآن از  جهاتی به تعبیر حضرت علی (ع) کتابی عجیب است که در دل این موضوع، اعجاز قرآن نیز در آن نهفته است. در نگاه اول، قرآن کتابی ساده است، اما وقتی به طور عمیق در آن نفوذ می‌کنید، متوجه می‌شوید که قرآن موضوعات علمی و متحیری را درون خود گردآوری کرده است.

وی در ادامه بیان کرد: شما هرچه بیشتر به علم برسید، قرآن نیز شکوفا‌تر و برجسته‌تر می‌شود. آموزش‌های روخوانی قرآن در نسل نو در دل آموزش‌های جاری کشور مطرح شده است. اگر همین شیوه قرآن مجید در دروس دانشگاهی ما اجرایی شود همه آموزش‌های ما قرآنی و اسلامی خواهد شد.

قائم مقام رئیس سازمان صدا و سیما در ادامه مراسم گفت: مطالب و محتوایی که در دست تولید دارید، باید متناسب با ذائقه مخاطبان باشد. شما همگی دارای ذوق و هنر هستید و ابزار‌های هنری بسیاری دارید، پس از این ظرفیت برای مخاطبان استفاده کنید.

گفتنی است این گردهمایی بعد از اقامه نماز جماعت با برگزاری جلسه آسیب شناسی نحوه برگزاری مسابقات قرآن و کارگاه آموزشی فنی و اجرایی دوره ۱۶ ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

captcha