ایستادگی در برابر قدرت‌های پوشالی اصل قرآنی است
کد خبر: 3826082
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۱
رئیس قوه قضائیه:

ایستادگی در برابر قدرت‌های پوشالی اصل قرآنی است

گروه سیاست و اقتصاد ــ آیت‌الله رئیسی گفت: ایستادگی در برابر قدرت‌های پوشالی و استکباری یک اصل قرآنی است که با تأسی از آیات الهی، امامان معصوم و احکام دینی دست‌یافتنی است.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه صبح امروز 19 تیرماه در جلسه دیدار با خانواده معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان و اقشار مختلف مردم که در سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری مرکزی برگزار شد، از حضور در جمع خانواده شهدا و ایثارگران جانبازان و اقشار مختلف مردم ابراز خرسندی کرد و در پاسخ به درخواست‌های خانواده شهدا گفت: تمام مواردی که به بنیاد شهید استان مربوط است مورد پیگیری استان و دیگر موارد از سوی قوه قضاییه دنبال می‌شود.

وی همچنین به صحبت‌های نماینده اصناف هم اشاره کرد و افزود: امروز تلاش اصناف در عرصه اقتصادی تلاش تأثیرگذاری است، اصناف علاوه بر فعالیت در حوزه اقتصاد در حوزه سیاست نیز تاثیر‌گذارند. آنان در حوزه مبارزه با دولت ستم‌شاهی حضور داشته و همواره اعلام موضع کرده و از اسلام و ارزش‌های دینی پاسداری کردند.

وی در مورد موقوفه‌ها همچون بازار اراک تصریح کرد: استان مرکزی از جمله استان‌هایی است که بیشترین موقوفه‌ها را در خود جای داده است که این امر نشان از تدین مردم دارد، اداره کل اوقاف باید به امور موقوفه‌ها رسیدگی و پاسداری کرده و منابع و عائدات را براساس نیت‌ها ساماندهی کند، ما هم مباحث مربوط به خود را پیگیری کرده و دیگر موارد که به دیگر دستگاه‌ها مربوط است ارسال می‌کنیم.

وی در بخش دیگر از سخنان خود دهه کرامت را فرصت خوبی برای معرفت‌افزایی، بصیرت‌افزایی نسبت به مقام والای امام رضا علیه السلام دانست و اظهار کرد: این دهه فرصتی برای صاحبان اندیشه، علما، روحانیون، دانشگاهیان، رسانه است تا امام را شناخته و نسبت به مقام حجت خدا مردم را آگاه کرده و خود نیز بر معرفت و شناخت خود بیفزایند.‌ هیچ امری بعد از توحید به اندازه امام‌شناسی مورد توجه قرار نگرفته است، لذا حجت‌شناسی و امام‌شناسی برای انسان بسیار مهم است.

وی ادامه داد: در طول تاریخ عده‌ای به دلیل عدم معرفت به امام دچار انحرافاتی شدند، عده‌ای نیز امام را شناختند اما در میان راه دچار چرخش شده و مسیر را اشتباه طی کردند عده‌ای نیز هر دو مورد را به سلامت پشت سر گذاردند اما ایستادگی در این مسیر برایشان سخت بود و دچار انحراف شدند. امید است ما انسان‌ها در این مسیر قرار نگیریم و خداوند توفیق شناخت و ایستادگی در راه امام را به ما ارزانی دارد.

آیت‌الله رئیسی شهدا را جلوه‌گر انسان‌هایی دانست که مسیر راه حق را با معرفت پشت سر گذارده و این مسیر را تا پایان ادامه دادند و اظهار کرد: راه شهدا راه عزت، اقتدار افتخار و معرفت‌یابی و معرفت‌افزایی در راه خداست. شهدا به ما آموزش دادند که هر‌گاه در مسیر خدا و ائمه حرکت کرده و اتکا و توجه و اعتماد به نفس داشته باشیم موفق هستیم. ۸ سال دفاع مقدس مصداق پیروزی حق است و امروز این جریان‌سازی را در حریم حرم و در قالب مدافعان حرم شاهد هستیم. میادین پیروزی حق و جبهه حق پیشروی ماست. ولی مواقعی که به جای اعتماد به نفس و اتکا به خدا و باور داشتن داشته‌های خود به بیگانگان تکیه کردیم مشکلات ایجاد شده و گره در کار افتاد، دشمن قصد دارد ما را با استفاده از حربه و توطئه‌های گوناگون به زانو در آورد اما راه استقلال را در پیش گرفته و هم‌چنان در مسیر موفقیت و خنثی کردن توطئه‌های دشمنان به حرکت خود مقتدرانه ادامه می‌دهیم.

وی افزود: استان مرکزی قطب صنعتی و  کشاورزی است، ۶۲۰۰ شهید استان نشان داده است که ایستادگی ما هم باید همچون آنان ایستادگی کنیم. حضور جمعیت پرتلاش استان حاکی از آن است که می‌توان فضای کار و اشتغال را در استان گسترش داد این فضا باید در استان پرتلاش و فعال باقی بماند.، اشتغال و تولید دو اصل مهم هستند که باید به آنها پرداخته شود.

رئیسی همچنین به دیدار خود با صنعتگران نیز اشاره کرد و گفت: سخنان بسیاری از آنان را در حوزه مشکلات شنیدیم از طرف دیگر نقاط مثبت را شنیدیم که بسیار امیدوار کننده بود که اگر مورد توجه قرار گیرد بسیاری از موارد صنعتی و نیازهای مهم استان را برآورده می‌کند. اگر به استان در زمینه‌های تولیدی توجه شود قطعا گره بسیاری از مشکلات باز می‌شود تا بتواند بالندگی جذب نقدینگی و چرخه‌های تولید در استان به حرکت در‌آید، با رونق تولید زمینه ایستادگی علی‌رغم تمام توطئه‌های دشمنان فراهم می‌شود.

این مقام مسؤل بیان کرد: تولیدگران ثابت کرده‌اند که این مسیر را ادامه می‌دهند، دشمن خواست اما نتوانست و ما خواستیم و با اراده پولادین ایستادیم. ایستادگی در برابر تارعنکبوت بودن قدرت‌های پوشالی و دولت‌های استکباری اصل قرآنی است که با تأسی از آیات الهی، امامان معصوم و احکام دینی دست‌یافتنی است.

آیت‌الله رئیسی خاطرنشان کرد: توجه به احکام دینی و توجه به سیره ائمه اطهار علیهم السلام مهمترین سرمایه عظیمی است که در اختیار داریم و این سرمایه را نباید دست کم گرفت. سرمایه خطرپذیری از دیگر سرمایه‌های مهمی است که در اختیار داریم و جوانان با جرآت در این مسیر حرکت می‌کنند، حضور ۶۲۰۰ شهید استان گواه بر این ادعاست.

وی با بیان این مطلب که هر بزرگی بزرگ‌وار نیست تصریح کرد: در عالم بزرگوار آن فردی است که روح و جانش را به نور معرفت الهی آغشته کند، افرادی که سفره‌های متعدد برای تحکیم موقعیت و منافع خود پهن می‌کنند‌ بزرگوار نیستند بزرگوار آن فردی است که از سر کرامت خرمایی می‌بخشد.

وی با اشاره به اینکه خانواده معظم شهدا از دیگر سرمایه‌ها هستند اظهار کرد: استان مرکزی با نیروهای ارزشمند جوان و با ذخائر مادی و معنوی موجود در استان به تولیدات در حوزه‌های صنعت و کشاورزی بپردازند.‌ اگر صنایع روز‌آمد شده و جذب نقدینگی انبوه به سمت تولید حرکت کند آثار مثبت آن را در جامعه خواهیم دید.

آیت‌الله رئیسی به سقوط پهپاد آمریکایی نیز اشاره کرد و افزود: این امر مصداق بارز ایستادگی و مقاومت نظام جمهوری اسلامی است، امروز جایگاه ایران ارتقا پیدا کرده و قطعا این ارتقا ها ادامه‌دار خواهد بود. ایران در هر نقطه‌ای که بایستد از آن نقطه ارتقا می‌یابد، همچنین برخی آسیب‌های اجتماعی زیبنده نظام اسلامی نیست و مردم، خانواده شهدا و ... را رنج می‌دهد.‌ امروز بر همه ماست اصلاح ساختارهای فسادزا انجام گیرد، در مجلس شورای اسلامی اصلاح قوانین و مقررات که منفذی برای سودجویان و سوداگران است انجام و بر‌خورد عبرت‌آموز با مفسدان اقتصادی به عنوان یک اصل در قوه قضاییه مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه‌داد: با توجه به اینکه خون شهدای ما به شهدای کربلا متصل شده است خداوند اجازه هدر رفتن خون شهدا را نمی‌دهد.، خون شهدا جهل‌زدایی کرده و زمینه بیداری اسلامی را فراهم کرده است؛ به واسطه خون شهدا عالم اصلاح می‌شود. امروز به برکت خون شهدا که شاهد موفقیت‌های بسیار در جامعه هستیم ما همه به عنوان سرباز اجازه نخواهیم داد مفسدان و متجاوزان و متخلفان قانون میدان پیدا کنند‌.

انتهای پیام

captcha