پیش‌بینی ایجاد 5 هزار شغل طی سال‌جاری در استان مرکزی
کد خبر: 3826218
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۷
استاندار خبر داد؛

پیش‌بینی ایجاد 5 هزار شغل طی سال‌جاری در استان مرکزی

گروه سیاست و اقتصاد – استاندار مرکزی گفت: در سال ۹۸ میزان بهره‌برداری از صنایعی که تا پایان سال احداث می‌شوند ۱۸۰۰ میلیارد تومان با ۴۵۰ طرح و ایجاد ۵ هزار شغل است. ۷۵۰ طرح در حال حاضر در دست اقدام با ۷۵۰ میلیارد تومان است، آمار میزان سرمایه‌گذاری‌ها در سال ۹۷ نسبت به ۹۶، ۹۰ درصد بهتر و اشتغال نیز ۴۰ درصد رشد داشته است.

پیش‌بینی ایجاد 5 هزار شغل طی سال‌جاری در استان مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سیدعلی آقازاده استاندار مرکزی عصر 19 تیرماه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی و شورای اداری استان که در سالن غدیر استانداری مرکزی برگزار شد، در خصوص عملکرد مردم و دستگاه‌‌های اجرایی استان گفت: صادرات غیرنفتی استان در سال ۹۷ برای اولین بار در تاریخ اقتصاد مقاومتی از مرز یک میلیارد دلار گذشت این اتفاق در حالی افتاد که میزان صادرات در سال ۹۶، کمتر از یک میلیارد دلار بود.

وی نرخ بیکاری استان در سال ۹۷را 8.4 اعلام کرد و با بیان اینکه این آمار در سه ماهه اول سال جاری، 8.3 درصد بوده است و کاهش نیم درصدی را در نرخ بیکاری نشان می‌دهد افزود: امید است تا پایان سال که سالی سخت از نظر اقتصادی است روند همچنان رو به جلو باشد، همچنین سهم اشتغال‌زایی در سال ۹۷ نسبت به ۹۶ در حوزه صنعت و کشاورزی نسبت به مشابه سال قبلش افزایش داشته است.

وی ادامه‌ داد: در خصوص امنیت محیط‌های کارگری، اقتصادی و صنعتی بنابر آمار شورای عالی امنیت کشور سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ ، ۱۱ درصد رشد را نشان می‌دهد. همچنین در حوزه تجمعات و اعتراضات کارگری در سال ۹۶ رتبه ۷ کشور را داشته‌ایم که این آمار در سال ۹۸ به رتبه ۱۸ رسیده است، خوشبختانه شرایط تثبیت امنیت کاری روند فعالیت‌ها رو به جلو بوده است.

استاندار مرکزی آمار واحد‌های صنفی بهره‌برداری شده سال ۹۷ را ۳۵۰ واحد با سرمایه‌گذاری ۱۷۰۰ میلیارد تومان با احداث ۱۸۰۰ شغل پایدار منهای مشاغل غیرمستقیم اعلام کرد و افزود: در سال ۹۸ میزان بهره‌برداری از صنایعی که تا پایان سال احداث می‌شوند ۱۸۰۰ میلیارد تومان با ۴۵۰ طرح و ایجاد ۵ هزار شغل است. ۷۵۰ طرح در حال حاضر در دست اقدام با ۷۵۰ میلیارد تومان است، آمار میزان سرمایه‌گذاری‌ها در سال ۹۷ نسبت به ۹۶، ۹۰ درصد بهتر و اشتغال نیز ۴۰ درصد رشد داشته است.

وی اعلام کرد: استان مرکزی هم در حوزه صنعت و هم کشاورزی سرآمد است،‌ در خیلی از حوزه‌های تولیدی مقام سوم تا پنجم از آن استان مرکزی است. در سال ۹۸، ۲ واحد گاوداری با ظرفیت ۲۰ و ۱۵ هزار ایجاد می‌شود، در حال حاضر ۳۵۰۰ واحد دامی داریم که با احداث این دو واحد تولید شیر از ۳۳۰۰ تن به ۶۶۰۰ تن می‌رسد سرمایه‌گذاری این دو واحد ۳ هزار میلیارد تومان هزینه دارد.

استاندار مرکزی ادامه داد: در سال ۹۷ ، ۵۵ واحد صنعتی بزرگ و کوچک یا از رکود خارج شدند یا جلوی تعطیلی آنها گرفته شده است استان در این بخش جزو سه استان برتر کشور است. برخی از واحد‌های صنعتی با وجود تحریم و بحران هم‌چنان در حال فعالیت هستند و حقوق کارگران را با سختی و جسته گریخته پرداخت می‌کنند. طی سال‌های اخیر با هدف احقاق حقوق مردم و دولت ۱۵ هزار هکتار از اراضی ملی به مثتثنیات قانونی اضافه شد.

انتهای پیام

captcha